A közösségi média az új ügyfélszolgálat?

Miért alakult ki ez az elgondolás?
Ennek az is az oka, hogy a mai felgyorsult világban már sok embernek nincs kedve, ideje felkeresni a cég honlapját, utánajárni, milyen módon veheti fel velük a kapcsolatot vagy átolvasni a gyakran ismételt kérdéseket, ahol leírják, mi a teendő bizonyos esetekben, például ha az ügyfél elégedetlen, a termék hibás és így tovább. Az is előfordul, hogy valaki alaposan átnézi a weboldalt, a közösségi profilt és még így sem kap választ a problémára, kérdésre, ami foglalkoztatja. Az első kategóriába tartozó felhasználók ezért fordulhatnak a márkához Facebook üzenetben, hogy megspórolják maguknak az utánajárás idejét, a második esetben pedig azért, hogy minél előbb választ kapjanak kérdésükre. A közösségi oldalakon való kapcsolatteremtés gyorsabb, mint telefonon, bármikor elérhető a nap folyamán, nincs meghatározott ügyfélszolgálati idő. Rengetegen írják meg kérdésüket akár a cég Instagram profiljának is.
Nézzünk néhány adatot!
- A vásárlók 80%-a használja a közösségi médiát, hogy kapcsolatba lépjen márkákkal.
- A vásárlók 63%-a elégedett a közösségi platformokon tapasztalt válaszadási idővel.
- A közösségi média profillal rendelkezők 59%-a hiszi, hogy a közösségi oldalak könnyebben elérhetővé, egyszerűbbé tették az ügyfélszolgálatot.
- Rendkívül magas arányban használják az emberek a közösségi oldalakat arra, hogy utánajárjanak egy adott terméknek vagy szolgáltatásnak. (Ide tartozik az is, hogy kérdéseiket feltegyék magának a márkának.)
Hogyan álljunk hozzá az új helyzethez?
Ha tetszik, ha nem, ez egy létező dolog, amire minden márkának fel kell készülnie. Emiatt is fontos, hogy olyan

A kommentekre is figyeljünk!
A célunk, hogy ügyfeleink elégedettek legyenek és minden felmerülő problémát meg tudjunk oldani számukra minél hamarabb. Ehhez azonban elengedhetetlen, hogy észrevegyük a kérdéseket, problémákat, panaszokat. Érdemes észben tartanunk, hogy vannak emberek, akik nem privát üzenetben fejtik ki véleményüket cégünkről és panaszaikat is nyilvánosan osszák meg oldalunkon: hozzászólás, ajánlás vagy az oldalnak írt nyilvános bejegyzés formájában. Ezért ne csak az üzeneteket, de a kommenteket is nézzük! Egyébként is jó fényt vet a márkára és hozzájárul ügyfeleink pozitív érzéséhez, ha reagálunk a hozzászólásaikra – nem csak a negatívakra vagy a panaszos kommentekre, hanem a dicséreteket, jóindulatú megjegyzéseket is tanácsos megköszönnünk vagy legalább kedvelnünk. Reagáljunk minden kommentre és üzenetre 24 órán belül, így semmi sem kerülheti el a figyelmünket.
Hogyan kezeljük a problémákat?
Fontos az is, hogy megfelelő módon kezeljük az egyes eseteket. Ne másoljunk be előre megírt, egyforma

Kommentháborúba nem érdemes belefolynunk, ilyenkor a legjobb, amit tehetünk, ha megkérjük az ügyfelet, hogy az e-mail címünkre küldje el panaszát, hogy együtt megoldhassuk a problémát. Mindig adjuk is meg az e-mail címet, mert további feszültségekhez vezethet, ha az ügyfél úgy érzi, nem törődünk vele eléggé és még neki kell információ után kutakodnia. Maradjunk szakszerűek akkor is, ha Instagram üzenetben kapunk kérdést, épp úgy, mintha e-mailben vagy telefonon kerestek volna fel minket. Azonban, ha olyan felületen kapunk panaszos üzenetet, ahol úgy érezzük, nem tudjuk megfelelően kezelni, akkor irányítsuk át az ügyfelet például e-mail címünkre vagy adjuk meg a telefonszámot, amit felhívhat.
Forrás: https://www.socialmediatoday.com/news/8-tips-for-social-media-customer-service-infographic/569801/