2021. júl 04.

Válhat belőled véleményvezér 2021-ben? Mutatjuk, hogyan csináld!

írta: Sáringer Viktória
Válhat belőled véleményvezér 2021-ben? Mutatjuk, hogyan csináld!

mateus-campos-felipe-sztws6r3ula-unsplash.jpgNem titok, hogy az Instagram felülete sokat változott az elmúlt pár évben és ezt bizony az influencerek is érzik. Már rég elmúlt az az idő, amikor elég volt pár jól sikerült fotó és egy pár szavas képcím ahhoz, hogy az ember követőket gyűjtsön és népszerűvé, ismertté váljon. Aki napjainkban szeretne követőbázist építeni a semmiből, annak nem lesz egyszerű dolga, legyen szó márkáról vagy véleményvezérről.

Azonban nem lehetetlen a követőbázis növelése, ha birtokában vagyunk a megfelelő tudásnak, ismerjük, milyen stratégiák és eszközök segíthetnek céljaink elérésében. Most néhány tippet gyűjtöttünk, hogyan válhat valakiből 2021-ben influencer.

2021-ben egyre több cég nyit a nano- és mikroinfluencerek felé, így tudnunk kell, hogy nem minden a hatalmas követőbázis. Egy kutatás szerint például a kisebb követőbázissal rendelkező influencereknek a legmagasabb az elérési aránya. A titok nyitja, hogy egy aktív közösséget tudj létrehozni.

Legyen egy főprofilod!

Először is meg kell határozni, hogy milyen témában szeretnél tartalmat gyártani. Minél pontosabban körül tudod ezt határolni, annál inkább tudsz olyan követőbázist építeni, akik kiemelten az adott téma iránt érdeklődnek. Sokkal jobb, ha egy területen vagy profi, mintha mindenbe csak belekóstolsz. Van, hogy nem egyszerű meghatározni, bekategorizálni, mi is legyen főprofilod, mert nem egyértelmű, hiszen a saját érdeklődési körünk, hobbijaink sem egysíkúak, hanem egyszerre több teljesen különböző témakör iránt is érdeklődhetünk.

A következő kérdések segíthetnek:

  • Mi érdekel?
  • Miről van a legnagyobb tudásod?
  • Mi az, amivel szívesen foglalkozol?
  • Mi az, amiről nem feladat a tartalomgyártás, hanem örömet okoz, hobbiként is felfogható?
  • Mi az, amiről szívesen blogolnál, osztanál meg tartalmat akkor is, ha ezzel egy forintot sem kereshetsz?

Ha már megvan a fő irányvonal, akkor ezt felbonthatod 3-5 altémára, amik ide illenek és amikről rendszeresen tudsz tartalmat létrehozni. Ez nem csak abban segít, hogy ne nagyon térj el a fő irányvonaltól, amiért követnek, hanem abban is, hogy legyen ötleted a tartalmakhoz. 

Videós tartalmakkal a sikerért

icons8-team-crw-tbykpbq-unsplash.jpgA rövid videós tartalmak sikere hihetetlen mértékű, ami jól látható a TikTok és az Instagram Reels népszerűségéből is. Ha belejössz az ilyen típusú videók létrehozásába, akkor gyorsan tudod építeni követőbázisodat. A TikTok algoritmusa ráadásul lehetővé teszi, hogy bárkinek virálissá váljon a tartalma, így akár egyetlen jól sikerült videóval is több ezer emberhez juthatsz el. A TikTok felületén a követők gyűjtése ezáltal könnyebb, mint az Instagramon. Ha pedig a TikTok-on elkezd megduzzadni rajongótáborod, átirányíthatod őket további közösségi oldalaidra is.

Néhány tipp, hogyan állj neki a videós tartalmak gyártásának:

  • Kezdd el! Sokan hetekig, hónapokig húzzák az időt, mert nem tudják, hogyan is álljanak neki a videókészítésnek. Lehet, hogy már régóta készítesz fotókat az Instagram-ra és ezeket meg is osztod, de mégis úgy érzed, valami visszatart attól, hogy a videózásba is belevágj. Cikkünk segít, hogyan kezdj bele. 
  • Kutass, tudd meg, mi a menő, trendi, mi áll mások sikere mögött! Ha csak napi 15 percet szánsz rá, hogy megnézd éppen mi van a kezdőoldaladon, milyen hashtag-kihívások és trendek populárisak, máris kialakulhat benned egy ötlet, milyen irányba indulj el. Olyan profilokat is nézz meg, akik ugyanabban a témában készítenek tartalmat, mint Te.
  • Az első másodpercek a legfontosabbak! Indítsd úgy a videót, hogy az azonnal megragadja a figyelmet és valami olyat kínáljon, ami miatt az emberek szívesen végignézik videódat. Már az elején mondd el vagy írd ki, hogy milyen értéket, pluszot kapnak, ha végignézik videódat. Itt jó, ha olyan dolgok szerepelnek, melyek célközönséged problémáira, igényeire kínálnak megoldást. Például, ha divat témában posztolsz, akkor mutass be 6 különböző szettet egy egyszerű fehér felsővel vagy hogyan lehet feldobni az elegáns fekete blézert. A vizualitás is sokat számít, így például a tartalmak görgetésében akár csak egy élénk színű rúzs vagy egy feltűnő felső is megállíthatja a felhasználókat. A mozgás is jó ötlet, ha mondjuk integetsz vagy épp közeledsz a kamerához, amikor kezdődik a videó.

Légy rendszeres és kitartó!

Néhány éve még lehetséges volt, hogy valaki időnként posztolva is növelje követőbázisát, azonban 2021-ben ez már nem igazán megvalósítható. Sőt, sajnos sok esetben az látható, hogyha egy véleményvezér eltűnik pár hétre a felületről, hiába marad meg követőbázisa, elérése drasztikusan csökken. Ennek oka az lehet, hogy az Instagram algoritmusa olyan tartalmakat mutat, amivel szemben aktivitást mutatunk és ha valaki nem posztol új tartalmat, akkor ez nem valósul meg, így jóval hátrébb kerül a rangsorolásban azon profilok mögé, akiknél ebben az időszakban is kedvelünk, lementünk, kommentelünk vagy akár csak megnézzük a sztorikat.

Feed-posztok tekintetében heti 1 alkalom a minimum, de nem árt, ha ennél többször is posztolsz. Sztoriknál pedig az a jó, ha minden nap kikerül valami újdonság. Ezzel a legnagyobb gond az lehet, hogy nincs elég tartalmad. Azt nem ajánljuk, hogy a gyengébb minőséget is közzétegyed, csak hogy valami kikerüljön és ne maradj el a posztolással. Inkább tervezz előre! Legyen egy hónapra előre megtervezve, hogy mikor és mit fogsz megosztani. Ez segít majd akkor is, ha már együttműködsz márkákkal, cégekkel, könnyebb lesz vezetni, mit mikor osztasz meg.

Legyen a héten 1-2 nap, amit azzal töltesz, hogy tartalmakat készítesz a fotóktól kezdve a videókon át az infografikákig, digitális rajzokig. Készíts el mindent jó előre és ezeket oszd be az elkövetkező időszakra! Így ha valami váratlan történik, akkor sem kell eltűnnöd, nem marad tartalom nélkül oldalad, mert mindig lesz tartalék, amit már csak megosztanod kell.

Írj hasznos, tartalmas képcímeket!

priscilla-du-preez-tbypczr1cfi-unsplash.jpg2021-ben már nem feltétlen elég pár emoji, bizony hasznos, értelmes képleírásokra is szükség van. A jól megfogalmazott szöveg arra ösztönzi a követőket, hogy reagáljanak, mondják el ők is véleményüket komment formájában, vagyis aktivitást vált ki. Sokan akár egy mini blogposztot is írnak képcímként, a rendelkezésre álló helyet maximálisan kihasználva. 

Hogy milyen címekkel tudsz beszélgetést kiváltani? Mutatunk pár példát:

  • Tudtad, hogy…?
  • Útmutatók
  • 5 dolog, amiről Neked is tudnod kell
  • Mással is elő szokott fordulni?
  • Tudod, hogyan csináld?
  • Tippek

A szövegedet pedig mindig várd call-to-action-nel, ami lehet egy kérdés, egy kérés, hogy osszák mg a tartalmat vagy akár tanácskérés is.

Habár hódítanak a hosszabb szövegek, de ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a hossz mellett könnyen átlátható, egyszerűen olvasható legyen a tartalom. Ha egy egybefüggő szöveget teszel közzé, könnyen összefolynak a betűk a felhasználók szeme előtt a képernyőn, ami kellemetlenné teszi az olvasást. Ajánlott a tagolás sorközökkel, emojikkal (például felsorolásnál remekül mutat, ha minden pont elé kerül egy emoji), a fontos szavakat pedig hashtag-ként kiemelhetjük.

Építs közösséget!

A növekedés, az elérés rendkívül fontos egy influencer számára, de a közösségépítés, a közönség összetétele és minősége is hangsúlyos. Ha egy összetartó közösség, bizalmi kapcsolat épül fel, akkor tudsz igazán eredményesen együttműködni cégekkel is, hiszen egy hiteles véleményvezér szavára adnak a követők. A hitelesség több fronton is megmutatkozhat, például, hogy nem dolgozol konkurens cégekkel (egyik héten a kedvenc fogkrémem ez, a másik héten már másik), nem közvetítesz ellentmondásos üzenetet (ma még a zero waste reklám kerül ki, holnap már a fast fashion), hű vagy önmagadhoz (nagyon feltűnő, ha valaki megjátssza magát, mást utánoz) és persze az sem utolsó, hogy foglalkozol követőiddel. Mert lehet bármilyen tökéletesen esztétikus, jól felépített profilod, ha nem érdekelnek követőid, mert ott csak egy számot látsz és nem embereket, akkor nem lesz hosszútávú influencer karriered. 

Kommunikálj követőiddel, vedd figyelembe észrevételeiket! Reagálj a kommentekre, ha időd engedi, a bejövő üzeneteket is nézd meg! Tarts rendszeresen kérdezz-felelek élőzéseket vagy használd az Instagram történeteknél a kérdező dobozt, ahová beírhatják kérdéseiket vagy egy adott témában a meglátásaikat a felhasználók. Fontos szem előtt tartanod, hogy mit látnának szívesen, mi érdekli őket – akár azt is megkérdezheted, hogy tetszik-e nekik az új irány, amiről mostanában posztolsz, mit szólnak az új képszerkesztési stílusodhoz. Az építő kritikákból sokat tanulhatsz és fejlesztheted profilod.

Forrás: https://later.com/blog/become-an-instagram-influencer/ 

Szólj hozzá

szövegírás tippek tanácsok véleményvezér személyes márka személyes márkaépítés videós tartalmak influencer