Tanácsok marketingstratégiád elkészítéséhez! – Találd meg és értsd meg célközönséged!
A közösségi média marketing során az egyik legfontosabb alapkő, hogy tudjuk, kiket szeretnénk elérni üzenetünkkel. Minden szektornak, terméknek vagy szolgáltatásnak megvan a célközönsége, akikben van valami közös, ami miatt nagy eséllyel igényük, szükségük lehet arra, amit értékesíteni szeretnénk. Ezeket a felhasználókat kell megtalálnunk, hogy olyan tartalmat tudjunk gyártani, amivel meg tudjuk fogni őket.
Az ideális vásárló
Ha foglalkozol marketinggel, akkor már biztosan ismered a buyer persona fogalmát és valószínűleg már készítettél is ilyet. Ám időnként ezt meg kell vizsgálni, hogy még mindig aktuális-e. Hiszen cégünk, termékkínálatunk folyamatosan változik, éppúgy az emberek is és ehhez alkalmazkodnunk kell. Ha már régen került elő ez a téma, akkor itt az ideje, hogy újra előkerüljön a buyer persona és módosíts rajta vagy akár teljesen újat hozz létre!
A buyer persona segít, hogy jobban megértsük jelenlegi és jövőbeli vásárlóinkat, így pontosan tudjuk, kinek szánjuk üzeneteinket, kinek hirdetünk, kinek készítünk releváns tartalmat.
Először is írj le mindent, amit tudsz az ideális vásárlódról! A következő területekre érdemes kitérni: demográfia, háttérsztori, életstílus, karrier, vásárlói viselkedés, pénzügyek, célok, kihívások, igények.
Részletesebben a célközönség felderítéséről itt olvashatsz!
Tudj meg többet célközönségedről!
Kövesd figyelemmel, hogyan viselkednek a közösségi médiában azok a felhasználók, akik célcsoportodhoz tartoznak! Itt nem csak az a fontos, hogy hol említik meg márkádat, hanem általánosságban is érdemes tisztában lenni vele, milyen témák érdeklik őket, hogyan vélekednek dolgokról, milyen tartalmakat hoznak létre vagy osztanak tovább. A következő kérdések segítenek, hogy még jobban kiismerd célcsoportodat:
- Miről beszél közönséged és mit osztanak meg?
- Mi a véleménye célcsoportodnak márkádról, a szektorról, termékekről, szolgáltatásokról, konkurenciádról?
- Mit osztanak meg fórumokon vagy ehhez hasonló platformokon? (Például: Reddit, Quora, Gyakori kérdések)
- Hogy áll közönséged a véleményvezérekhez, aktuális kérdésekhez, trendekhez, releváns eseményekhez?
Ezek ismeretében megfontoltan, tudatosan fogalmazhatsz meg üzeneteket és olyan tartalmakat tudsz készíteni, amiket értékelni fognak, ami érdeklődést fog kiváltani. Az is nagy segítség, hogy ha tudod, mi iránt szenvedélyes célcsoportod, milyen véleményük van az aktuális helyzetekről, társadalmi kérdésekről, akkor tudod, hogy a társadalmi felelősségvállalás keretein belül cégednek milyen ügyeket kell felkarolnia.
Figyelj a trendekre!
Tudjuk, már nagy nehezen megszületett a stratégiád, nem akarsz újításokat belevenni és változtatni. Pedig érdemes! Ugyanis a trendek folyton változnak, mindig más dolog friss, aktuális, menő. Ezeket pedig sajnos megjósolni nem tudjuk, így előre nem tudjuk betervezni, hogy miben veszünk részt, de akkor és ott, jó döntés lehet, ha Te is kiveszed a részed az aktuális trendekből.
Ha olyan trendekre vadászol, melyek segítenek, hogyan kommunikálj a közösségi platformokon, akkor a kutatást nagyban elősegítik a blogok és a hírlevelek. Így nem Neked kell folyton a külföldi oldalakat bújnod, hogy megtaláld, milyen újdonságok vannak, elég a blogokon egy összefoglalót elolvasnod vagy feliratkoznod egy hírlevélre és akkor időnként értesülhetsz a legfrissebb tudnivalókról. Ezenkívül a fórumok olvasgatása is közelebb vihet a témához, hiszen rengeteg információ, vélemény és bizony sok hasznos tudás is rejtőzik ezeken a platformokon. A webináriumok, kurzusok pedig egyszerre adnak át rengeteg tudást, ráadásul akár személyes tanácsokat is kaphatsz az oktatótól, amennyiben nem írott/felvett oktatóanyagot vásárolsz, hanem személyesen/élő adásban veszel részt egy oktatáson.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/templates/social-media-plan/#week-3