2021. júl 28.

Így dolgozz együtt influencerekkel!

írta: Sáringer Viktória
Így dolgozz együtt influencerekkel!

austin-distel-jphw8ndwj_q-unsplash.jpgNéha nehéz kiigazodni az influencer marketing világában, hiszen számtalan tartalomgyártó van jelen a közösségi felületeken. A véleményvezéreket csoportosíthatjuk rengeteg szempont szerint, a legfontosabbak általában a témakör, melyben aktívak (gasztroblog, fashion, egészséges életmód stb.) és a követőszám szerinti besorolás.

A legkisebb követőbázissal rendelkező csoport az, akinek a követőszáma 10 ezer fő alatt van, a következő lépcsőfok pedig a 10 és 100 ezer közötti követővel rendelkezők. Ez a réteg a legtelítettebb. Ekkora követőbázis már jelentős és bizony remek elérési arányokat lehet felmutatni. Az emberek számára a kisebb követőbázisú véleményvezérek hitelesebbek és megbízhatóbbak lehetnek, mint a több százezres rajongótáborral bíró személyek. Emiatt sok esetben jobban bíznak a termékajánlásokban is. Ez kicsit olyan érzés, mintha egy barát, ismerős ajánlana valamit, nem pedig egy híresség.

s-o-c-i-a-l-c-u-t-hcjo_bikvig-unsplash.jpgMivel az influencer marketing még mindig egy viszonylag új dolog, így nincs univerzális szabály, hogy milyen tartalom mennyibe kerül és sok faktor van, ami meghatározza, hogy mennyit illik ajánlani egy véleményvezérnek és mennyit lehet elkérni az influencer oldalról. Természetesen van példa arra is, hogy egy véleményvezér irreálisan nagy összeget szeretne és arra is, hogy egy cég ajánl megalázóan keveset vagy csupán terméket. Bizony, ma már a legtöbb influencer nem vállal együttműködést termékért cserébe, hanem pénzbeli díjazás is szükséges. Ami, valljuk be, érthető is, hiszen a boltban is pénzzel kell fizetniük és sokan főállásként menedzselik profiljukat. Az árat befolyásolja a véleményvezér követőbázisának a száma, az elérése, a korábbi eredményei és az is, hogy milyen feltételei vannak a termékmegjelenítésnek. Egy feed-posztot szeretnénk? Legyen több feed-poszt, pár sztori, videó is? A készített tartalmat mi is fel szeretnénk használni céges oldalainkon vagy csak a véleményvezér profilján jelenik meg?

Ha egyáltalán fogalmunk sincs, hogy mennyi az annyi, érdemes ezt az Instagram oldalt kicsit böngészni. Véleményvezérek anonim posztjai jelennek meg és a kommentelők segítenek eldönteni, hogy az adott összeg a feladatok és egyéb adatok tekintetében megállják-e a helyüket. Így kapunk egy képet, hogy milyen feladatokért, milyen összegeket kérnek el más cégek és ez mennyire reális, fair.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

#INFLUENCERPAYGAP (@influencerpaygap) által megosztott bejegyzés

Kiindulópontként sokan azt vallják, hogy követőnként 10 centtel kell számolni, vagyis 10.000 követőnél ez 100 dollárt jelent. Ezen az alapdíjon felül pedig fontos megvizsgálni:

  • A véleményvezér elérését, az aktivitást a profilján. Minél jobb az elérése, annál magasabb lesz a díj.
  • Mennyi időt vesz majd igénybe a tartalomgyártás? Egy videó szerkesztése például több időbe kerülhet, mint ha egy fotót kérünk. Nyilván a több tartalom, tartalomtípus szintén több időt jelent, amit figyelembe kell vennünk a díjazásnál.
  • Milyen hosszú a kampány? Milyen gyakran kell az influencernek tartalmat gyártani, megjelentetni?
  • Milyen felhasználási jogokban egyeztek meg: a márka közösségi oldalain, weboldalán, hirdetésekben megjelenhet a véleményvezér tartalma?

j-kelly-brito-02kxsbuyqii-unsplash.jpgHa megtaláltad a megfelelő véleményvezért és az árról is sikerült megegyeznetek, foglaljatok mindent szerződésbe, ezzel mindketten védve vagytok és egy hivatalos irat őrzi a közös megegyezést és a feltételeket.

Természetesen konkrét eredményeket nem várhatsz el az együttműködéstől, hiszen egy kampány sikere sok mindentől függ az influencer által belefektetett munkán kívül is, de ettől még ne mondj le az eredmények ellenőrzéséről! A véleményvezér küldje el neked a kimutatásokat, hogy milyen aktivitást váltottak ki a posztok a profilján. Emellett adhatsz neki követhető linket is, így tudod, hogy kik érkeztek weboldaladra az adott véleményvezértől és vásároltak-e. Amennyiben egy együttműködés sikeres, érdemes hosszútávon is folytatni a közös munkát az influencerrel, hiszen így ő is rendszeresen és hitelesen tudja promótálni a termékedet, szolgáltatásodat és Neked sem kell minden héten új véleményvezéreket felkutatnod, hanem egy már bevált, megbízható személlyel tudsz kooperálni.

Forrás: https://later.com/blog/micro-influencer-marketing/

Szólj hozzá

együttműködés influencer influencer marketing mikroinfluencerek közös munka influencerrel