2022. okt 21.

Hogyan építs fel egy sikeres alkotói stratégiát? Segítünk!

írta: Sáringer Viktória
Hogyan építs fel egy sikeres alkotói stratégiát? Segítünk!

pexels-andrea-piacquadio-3764173.jpgHa céged úgy dönt, hogy szabadúszó alkotókkal dolgozik együtt a jövőben, érdemes átgondolnod és megfogadnod pár tippet, hogy maximalizálni tudd az alkotói stratégia lehetőségeit. Az alkotó kiválasztásától a kreativitás szabadjára engedésén át a tartalmi tanácsokig végigvezetünk a folyamaton.

 

1. tipp: Okosan válassz alkotókat!

Akár egyetlen bejegyzésben, akár egy hosszabb távú, akár több hónapos kampányban dolgozol együtt egy alkotóval, válassz olyan embereket, akik támogatják márkád küldetését és értékeit, használják termékeidet vagy szolgáltatásaidat, és közel állnak célközönségedhez.

screen-shot-2022-09-23-at-2_08_41-pm-e1664556184178.png

A Montréal Travels fiókja például Montréalt felfedező tartalmakat oszt meg. Helyi alkotókat választottak nagykövetüknek, köztük Andy Riwan bloggert. Mint bejáratott alkotó, ideális választás volt ahhoz, hogy segítsen nekik elérni a közönségüket.

2. tipp: A képviselet egész évben számít

Ha csak színes bőrű, női, LMBTQ+ vagy fogyatékkal élő alkotókat keresel az év egy hónapjában, akkor a maradék 11 hónapban elszalasztod a lehetőséget, hogy elérd a teljes közönségedet, és kapcsolatba léphess velük.

@vanessacsirias #Cheetos_Partner Submit your video for a chance to win the prize from the @cheetos #DejaTuHuellaFund. Create and post your video by 8/19 for a chance to win including #DejaTuHuellaFund and #Entry ♬ Party - Bad Bunny & Rauw Alejandro

 A Cheetos elindította #DejaTuHuellaFund kampányát, hogy megünnepelje azokat az embereket, akik átalakítják a latin közösségeket. A nyertesek pénzdíjjal „nyomot hagyhatnak” közösségükben. A Cheetos olyan latin nyelvű alkotókat toborzott, mint Vanessa Sirias, hogy terjesszék a verseny hírét, népszerűsítsék a lehetőséget.

Azáltal, hogy a promóciót olyan alkotók kezébe helyezték, mint Sirias, a kampány lényegi tartalma hiteles maradt. Az eredmény: a #DejaTuHuellaFund több mint 125 millió megtekintéssel büszkélkedhet a TikTok-on.

3. tipp: Engedd, hogy a kreativitásé legyen a főszerep!

Az alkotók lehetnek magasan képzett szakemberek és a közösségi média trendek alakítói, de egyes márkák mégis küzdenek az ellen, hogy teljes kreatív szabadságot biztosítsanak számukra. Ha lehetővé teszed az alkotók számára a határok feszegetését, márkád jobb eredményeket ér majd el. Amennyiben az alkotó a saját stílusában hozhatja létre a tartalmat, hitelesebb lesz a közönségnek és biztosan egyedi lesz a promóció. Így  nem futhatsz bele abba, hogy egyesek ismétlődve látják ugyanazt az egyhangú reklám koncepciót és sablonszöveget, amit minden influencerre ráerőltetnek.

@timhortons Some people really get in the game. Roll Up To Win ends April 3! �: @jared.vandermeer. ♬ Bymyside - Official Sound Studio

Nézzük meg Tim Hortons versenyét! A Roll Up To Win promóciós videójában Jared Vandermeer kreatív fotós és videós játékos fotózása kulisszái mögé kalauzolja el a nézőket. A videó egyedülálló módon népszerűsítette a hűségprogram versenyt, miközben szórakoztatta és oktatta is a nézőket.

A tanulság: gondolkodj a megszokottól eltérően, ahelyett, hogy ugyanazt a taktikát alkalmazod, mint a versenytársaid.

4. tipp: Legyen a partneri kapcsolat az átfogó stratégia része!

Ha valódi, hosszú távú kapcsolatokat létesítesz az alkotókkal, megerősítheted kapcsolatukat a márkával, és jobb együttműködéseket építhetsz ki a partnerség hatásának maximalizálása érdekében.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Sprout Social (@sproutsocial) által megosztott bejegyzés

Jayde Powell például egy sikeres üzlettulajdonos, népszerű alkotó, és rendszeres közreműködő a Sprout Social blogjában. A folyamatos partnerség lehetővé teszi, hogy különböző projektekben egyesítsék erőiket, és folyamatosan új lehetőségeket találjanak ki, beleértve többek között az alkotókról szóló legújabb videósorozatot.

5. tipp: Légy őszinte!

Manapság a közösségi média felhasználói kiszimatolhatják az őszintétlennek, hiteltelennek vagy „reklámnak” tűnő tartalmat, és ennek bizony hangot is fognak adni. Engedd meg az alkotóknak, hogy bemutassák magukat, és valóban használják termékeidet, így elkerülheted a negatív benyomást.

@dylanmulvaney Getting bikini ready!!! ��with @eos #GetSmoothWithMe #eosshavecream #shavingcream #shaving #grwm ♬ original sound - Dylan Mulvaney

Ebben a videóban például Dylan Mulvaney bemutatja, hogyan használható az Eos borotvakrém transz nőként. Ez a videó eltér a borotválkozó krémek és borotvareklámok tipikus túlságosan is tökéletesített hirdetéseitől. Ez a videó szilárd példája annak, hogy a márkáknak és az alkotóknak miért kell a valóság bemutatására törekedni. A videót a már több mint 450 000-en kedvelték és több mint 3 000 kommentet írtak hozzá.

Kezdd el stratégiád felépítését még ma!

Az alkotók kulcsszereplők a márka marketingjének jövőjében. Akár házon belül dolgozol alkotókkal, akár kapcsolatokat építesz szabadúszókkal, most itt az ideje, hogy elindítsd a stratégiádat. Az alkotók nemcsak a csapat tartalomkészítési feladatait könnyítik meg, hanem kiterjesztik az elérést, és közelebb visznek üzleti céljaid eléréséhez is. Te is belevágsz?

Ha szükséged van még egy kis segítségre, nézz körül oktatásaink között!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/digital-content-creators/

Szólj hozzá

tartalom együttműködés stratégia partner kreativitás alkotó tartalmak közös munka alkotók tartalomgyártó influencer tartalomgyártás influencer marketing tartalomkészítő partneri kapcsolat