Így érj el sikereket a Facebookon!
A Facebook rengeteg üzleti eszközt tartogat és bizony egy remek felület lehet, hogy sikereket érjünk el márkánk számára. A Facebook 2 billiós felhasználóbázisának kétharmada minden héten interakcióba lép márkákkal üzleti oldalakkal a felületen. Egy erős közösségi média jelenlét felépítése minden márkának hasznos lehet a Faceookon. Ez nem olyan egyszerű, mert a piac rendkívül telített, nehéz kitűnni és ráadásul az algoritmus is nehézségeket okozhat.
Most hoztunk Neked néhány ötletet, hogyan érhetsz el sikereket!
1. Lépj kapcsolatba a követőiddel nélkül, hogy el kéne hagyniuk a felületet
Ahhoz, hogy növeld elérésedet és felpörgesd az aktivitást, a kommunikációt a Facebookon (is) kell tartanod. Ez egyszerűnek hangzik, de a legtöbb esetben a külsős linkek töltenek be központi szerepet bejegyzéseinknél, vagyis az embereket egyből átirányítjuk máshová, legyen az egy blogcikk, webshop vagy bármi más.
A link központú posztok esetében pedig észrevehetjük, hogy az interakció nagyon le tud csökkenni. Ez nem véletlen, a Facebook előnyben részesíti azokat a tartalmakat, amik a platformon tartják az embereket azokkal szemben, amik távozást ajánlanak egy másik felületre.
Természetesen ez nem azt jelenti, hogy dobd a linkeket, mert ezek marketing tevékenységed fontos részét képzik, de egy újfajta, vegyes hozzáállásra lesz szükséged. Olyan bejegyzéseket is vegyíts a tervezetbe, amik nem tartalmaznak linket vagy a link mellett is aktivitásra ösztönzik a felhasználókat. Kérdések, célközönséged számára fontos és érdekes témák, vélemény kikérése, tapasztalatok megosztására való biztatás, kommentben való válaszolás, fotókérés – ezek mind elősegítik, hogy minél többen mutassanak aktivitást a posztnál.
Ha például egy ötletes játékkal állsz elő, akkor az emberek a tovább gombra fognak klikkelni a szövegnél, hogy az egész feladatot / az összes válaszlehetőséget végig tudják olvasni. Ha ez kapcsolódik a képhez, akkor arra is rákattintanak majd, hogy jobban lássák. És végül kommentben fognak választ adni Neked, amennyiben pedig tetszett nekik a dolog, egy kedveléssel is megjutalmazhatnak. Így egyetlen bejegyzéssel máris akár 3-4 féle aktivitást kiválthatsz, miközben a felhasználók nem hagyják el a Facebookot.
2. Alkalmazz történeteket
Minden platform esetében jó, ha előnyt kovácsolsz az újonnan megjelenő, friss és trendi lehetőségekből. Okos húzás minél előbb megismerni ezeket és kipróbálni, mert minden felület szereti promótálni az új funkcióit, így jó esély van, hogy így eljuthatsz az emberekhez.
A Facebook történetek egy ideje már megjelentek és habár egy darabig eltartott, míg népszerűvé váltak, ma már rengetegen használják őket és a legnagyobb márkák is beépítették stratégiájukba a Facebook sztorijait.
Rövid, gyorsan megtekinthető, izgalmas, linkelhető – ezt mind kínálja a Facebook történetek funkciója, ami ráadásul kiemelt helyen található, rögtön a Hírfolyam tetején mobilról és számítógépről nézve is. Sőt, a Facebook sztorik egymás után következnek, tehát ha elkezdi valaki nézegetni ismerősei sztorijait, könnyen találkozhat a Tiéddel is a történetek között navigálva.
Lényeges, hogy ne áraszd el követőidet túl sok sztorival, mert annak már spam hatása lehet és inkább negatívan veszi ki magát. Arra is törekedj, hogy érdekes, figyelmet megragadó posztokat alkalmazz a tipikus hirdetésszövegek helyett, mert könnyen reklámnak nézhetik sztoridat az organikusan megosztott tartalom helyett.
3. Mondj nemet a clickbait-re
Egy újdonság a Facebookon, hogy arra ösztönzik a márkákat, hogy inspiráló, motiváló, jó kedvre derítő tartalmakat osszanak meg. A márkáknak tanácsos elkerülnie a felkavaró, megosztó tartalmakat és a clickbait-tel is óvatosan kell bánni. Ez nem jelent mást, mintha valaminek olyan címet adunk, ami túlzó, nem takarja a tényleges lényeget, de kattintásra ösztönzi a felhasználót meghökkentő mivoltából adódóan. Magyarul kattintásvadásznak is hívjuk és manapság sok helyen találkozhatunk vele a YouTube-videók címétől kezdve a Facebookon át a hírportálokig mindenhol.
A pozitív tartalmak egyébként is remekül működnek, főleg a koronavírus okozta nehézségek miatt. Sok helyről ömlik az emberekre a negativitás, a félelem, a stressz, a megbotránkoztató tartalmak, így igazi felüdülés lehet egy-egy pozitív üzenet, pár motiváló szó.
Ha nem vagy biztos benne, milyen inspiráló tartalmak léteznek, segítünk pár példával:
- Saját történetek, sikersztorik
- Tippek, útmutatók és források megosztása a követőkkel
- Kérdezz-felelek, ahol a közönséged nehézségeiben nyújtasz iránymutatást, segítséget
4. Növeld a videók számát
A Facebook nem igazán titkolja a tényt, hogy a videókat előnyben részesíti a többi tartalomtípussal szemben. Így egyértelmű, hogy jó ötlet a videók alkalmazása kommunikációnk során.
A Fcebook élő adásoktól kezdve a rövid formátumú videókon, diavetítéseken át a tutorial típusú hosszabb tartalmakig a márkák sokféleképpen elérhetik az embereket.
A videó felépítését tekintve tanácsos egy intrót, bevezetést is becsepészni a legelejére. Ezenkívül ügyeljünk a méretezésre és az arányokra, hogy mobilról is megfelelően látszódjon az audiovizuális anyag.
5. Válaszolj azonnal
A közösségi média ügyfélszolgálati eszközként is lényeges szerephez jut, ám nyilánvalóan nem elvárható, hogy valaki napi 24 órában felügyelje az üzeneteket, hozzászólásokat. Ám sokat jelent, ha legalább egy automatikus üzenetet kap az érdeklődő, hogy megkaptuk az üzenetet, hamarosan válaszolunk. Szerencsére már a Facebookon is van lehetőség, hogy ezt beállítsuk és érdemes is élni vele.
Ha rengeteg üzenetet és kérdést kapsz, akkor pedig egy chatboton is el kell gondolkodni, ami akár meg is tudja válaszolni a gyakran felmerülő kérdéseket.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-best-practices/