2021. aug 11.

Hogy használják az egyes generációk a közösségi médiát? – A Baby boomer generáció

írta: Sáringer Viktória
Hogy használják az egyes generációk a közösségi médiát? – A Baby boomer generáció

pexels-andrea-piacquadio-3791664.jpgAz 55 felettieket sok cég nem a közösségi médiában próbálja elérni, ám egy integrált marketingkampány részeként sikeresen kommunkálhatunk ezzel a korcsoporttal is. Most sorra vesszük, mit érdemes tudni erről a generációról!

Ismerd meg a baby boomereket!

A baby boomer generáció a mai 56 és 74 közötti korcsoportot foglalja magába. Ők egy olyan korszakban születtek, amikor még a polaroid kamerák, az írógépek élték virágkorukat és bizony életük során megtapasztalhatták a folyamatos változást, a digitalizációt, a technológia legújabb eszközeit. Ők már felnőtt éveiket taposták, amikor a közösségi média megjelent, így számukra ez nem természetes, adott dolog volt, hanem valami új, amit meg kell tanulni.

Ennek fényében nem csoda, hogy az az általánosan jellemző internetezési és közösségi média használati szokásaik során, hogy az alapokra hagyatkoznak: információkeresés, márkáknak való utánajárás, kutatás, másokkal való interakció. Azt nem mondhatjuk, hogy a baby boomerek nem részesei az online világnak, de az része a teljes képnek, hogy a többi generációhoz képest nagyobb a szórás annak tekintetében, hogyan állnak a digitális tér kérdéséhez. Van, aki élből nemet mond és nem akarja megismerni, míg más nyitott erre és már profin tudja használni a felületeket. Sok szempontból jelent segítséget a közösségi média az időseknek: magány leküzdése, új ismerősök szerzése, kapcsolattartás a családtagokkal, online rendeléses és ügyintézések, amik megkönnyítik a mindennapokat.

Ez a generáció a leginkább a Facebookot használja: a Sprout Social felmérésben résztvevő baby boomer generációsok 92%-ának van Facebook-profilja. Ezenkívül még a YouTube népszerű a korcsoportnál, illetve az üzenetküldő alkalmazások. Az elmúlt évhez képest a megkérdezettek kétharmada használta többet a közösségi médiát, tehát a felhasználási idő növekedett.

A baby boomerek azt akarják, hogy a márkák meghallják, mit akarnak. Fontos számukra, hogy a márka reagáljon arra, ha visszajelzést kap a közösségi térben. Az átláthatóság és a jó ügyfélszolgálat is kiemelt szerephez jut – még pedig annyira, hogy ezek a szempontok döntőek is lehetnek, ha választani kell, kitől vásárolnak.

Ez a generáció elvárja a cégektől, hogy informálják őket és lehetőséget adjanak arra, hogy ki tudják fejezni gondolataikat, véleményüket.

Nézzük meg, ez mit takar:

  • A baby boomer generáció elsődleges motivációja, amikor elkezdenek követni egy márkát a közösségi média felületeken, hogy új termékeket, szolgáltatásokat ismerjenek meg és hogy ne maradjanak le a cég híreiről, újdonságairól. Nem érdekli őket az irreleváns tartalom, a cég és a termékek, szolgáltatások állnak a fókuszban.
  • Ennél a korosztálynál jellemző, hogy akkor vásárolnak a legszívesebben egy márkától, ha valaki, akit ismernek, vagy akinek a véleményében bíznak, ajánlja az adott céget/terméket/szolgáltatást. A szájreklámnak, az ajánlásoknak hatalmas szerepe van.
  • Jellemző a baby boomer generációra az is, hogy a közösségi oldalakon lép kapcsolatba a céggel az email vagy egyéb opciók helyett.

Mit jelent a márkák számára a baby boomerek közösségi média használata?

Ez az a generáció, ahol a legkeményebben kell dolgoznod azért, hogy meg tudd tartani őket, fenn tudd tartani a figyelmüket. Esetükben egy rossz élmény döntő lehet és nagyon kicsi az esély, hogy ezután vásárolni fognak ugyanattól a cégtől, márkától, webshoptól. Érzékenyek néhány szempontra, ami miatt seperc alatt kikövethetik üzleti profilodat.

pexels-rodnae-productions-6414614.jpgÉlen járnak a következők:

  • rossz ügyfélszolgálat (hosszú várakozási idő, nincs érdembeli segítség, udvariatlan válasz és társai),
  • rossz minőségű termék (egy kudarc után nem kockáztatnak többet),
  • túl sok hirdetés.

Ahhoz, hogy megnyerjük magunknak ezt a generációt, rendkívüli vásárlói élményben kell részesítenünk őket.

Hoztunk néhány ötletet, hogyan érj el sikereket.

Keverd a hagyományos és az új, modern marketingcsatornákat!

Ne hagyatkozz csak a digitális térre és csak a hagyományos eszközökre – nyugodtan keverd a kettőt! Ennél a korosztálynál beválthat az újságban és televízióban való megjelenés, de emellett egy jó Facebook vagy YouTube-videóval sem foghatsz mellé. Ötvözd a két világot! Így akár egy kampányoddal több általuk kedvelt felületen is találkozhatnak.

Hangsúlyozd ki, miért járnak jól veled!

Tiszta, őszinte, könnyen érthető leírásokkal, átlátható információkkal lásd el ezt a generációt. Hidd el, nagyon sok múlik azon, mennyire vagy alapos egy-egy termékleírással. Részletezd a termékelőnyöket, de ne feledkezz meg arról sem, hogy még véletlenül se ferdítsd el a valóságot, kerüld a félreérthető megfogalmazásokat.

Pozitív visszajelzések

Helyezd középpontba a pozitív vásárlói véleményeket! Ez társadalmi bizonyítékként szolgál arra, hogy elégedettek az emberek márkáddal, termékeiddel.

Újabb és újabb akciók

Oszd meg mindig az aktuális ajánlatokat, akciókat, hogy a baby boomer generációsok

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-use-by-generation-en_gb/

Szólj hozzá

ötletek elérés baby boomer posztolás baby boomer generáció