2021. aug 24.

4 közösségi média platform amire érdemes odafigyelni 2021-ben

írta: Kecskeméti Klaudia
4 közösségi média platform amire érdemes odafigyelni 2021-ben

nyitokep.jpgÉletünk nagy részét a közösségi média teszi ki, napi több órát is képesek vagyunk rajta eltölteni teljesen észrevétlenül. 2021-ben körülbelül 3,78 billió közösségi média felhasználóval számolhatunk és ez a szám még tovább fog növekedni. 2025-ig 3,9%-os növekedést becsülnek. Ennek az éles növekedésnek többek között azaz oka, hogy az emberek minél gyorsabb hozzáférést szeretnének a minőségi információkhoz.

A közösségi média ma már nem csak egy eszköz, ami nélkül el sem tudjuk képzelni az életünket. Már egy önálló iparágról beszélhetünk, amely megváltoztatja az emberek munkamódszereit, általa nagyobb tudásra tehetünk szert, megoszthatjuk tapasztalatainkat és az együttműködhetünk másokkal. A közösségi média még hosszú időn keresztül kifogja elégíti a legalapvetőbb emberi szükségletünket: a valahova tartozást. Ezért is beszélhetünk a töretlen a sikerről.

A következő részben szó lesz arról a négy közösségi média platformról, amelyek ígéretesnek tűnhetnek és kinőhetik magukat a jövőben. Érdemes rajtuk tartani a szemünket, milyen új módokat vezetnek be arra, hogy az emberek közötti kapcsolattartás, tudásszerzés, megosztás, stb. még egyszerűbbé váljanak a mindennapok során.

clubhouse.jpgClubhouse

A Clubhouse szinte vírusszerűen robbant be a köztudatba amint, Elon Musk interjút adott a platformon. 2021-ben 2,2 millió letöltést ért el. A minimalista koncepció és a különleges bekerülési módszer, hamar egyedivé tette az alkalmazást.

Hogyan is lehet bekerülni a Clubhouse-ba? A válasz egyszerű, meghívót kell szereznünk. Új felhasználóként úgy tudunk csatlakozni, hogy meghívót kapunk egy már Clubhouse felhasználótól vagy belépünk a várólistára. Az év elején még az sem volt mindegy, hogy milyen eszközzel regisztrálunk, ugyanis kezdetben csak IOS felhasználóknak indították a platformot, és csak nem rég vált elérhetővé Androidos felhasználók számára is.

A felületen élőben zajló beszélgetésekbe hallgathatunk bele. Az applikáción belül bekövethetjük azokat a témákat, amelyekben mi érdekeltek vagyunk így értesítést kapunk arról, amikor az adott témában beszélgetés kezdődik. 

Annak ellenére, hogy népszerűsége az év elején  jelentősen megugrott, azóta ez igen alábbhagyott. Sensor Tower szóvivője szerint, a Clubhouse továbbra is népszerű marad a már regisztráltak körében.

edudo.jpgEduDo

EduDo egy önfejlesztő platform azoknak tervezve, akik fejleszti szeretnék magukat, jobbak és ügyesebbek szeretnének lenni bármilyen témában. A főzéstől kezdve egészen az űrtechnológiáig, bármilyen témában nézhetnek oktató anyagokat a felhasználók.

Az alkalmazás összekapcsolja azokat akik készek átadni a tudásukat, azokkal akik pedig megérteni szeretnék az adott témakört. Betekintést nyerhetünk olyan kategóriákba mint például pénz és a business világa, pénzüggyel kapcsolatos tanácsok, matematika és fizika, művészet és kultúra, a technológia világa, ételek és egyéb más kategóriák. Egyszerűen megfogalmazva ez applikáció segít abban, hogy az önfejlesztés a mindennapi életünk részévé váljon.

mewe.pngMeWe

MeWe egy olyan platformnak mondja magát, amely a közösségi médiát érintő problémára nyújt megoldást. Ez pedig nem más mint a felhasználók adatvédelme.

MeWe appot úgy kell elképzelni, mint az összes többi közösségi média platformot. Beszélgethetünk ismerőseinkkel, oszthatunk meg képeket, videókat és mások tartalmait. De mégis van egy nagy különbség a MeWe és a többi platform között. Mégpedig az, hogy a MeWe applikáció algoritmusa nem használja fel az adataidat, hogy manipulálja a hírfolyamodat. Tehát felhasználók csak azt látják, amit ők kiválasztottak, ami őket igazán érdekli, reklámok és javaslatok nélkül. Ugyanis a platform nem  adja tovább a regisztrált felhasználók adatait egy harmadik félnek, így nem tudják a felhasználókat megcélozni.

dispo.jpegDispo

Más fotómegosztó alkalmazásokkal ellentétben, a Dispo-nál a képeket csak másnap reggel teszik közzé. Úgy kell elképzelni az applikációt, mint egy régi tekercses kamerát. Az elkészített képedet másnap reggel láthatod meg, amelyen utómunkálatokat már nem végezhetsz, akár csak előhívnád a képeket a szalagról. Ennek eredményeképp hitelesebb és természetesebb fotók készülnek. Hogy bekerülj a Dispo alkalmazásba, kapnod kell egy meghívót egy már regisztrált felhasználótól, akár csak a Clubhouse-nál. A regisztráció után, minden regisztrált kap 20 meghívót, amit szétoszthat azok között akiket megakar hívni az applikációba. 

Pár évtizeddel ezelőtt még elég érdekesnek tűnhetett, ha valaki egy elő vagy már rögzített képzésbe csatlakozott, hogy fejlessze a már meglévő tudását vagy új készségeket sajátítson el az interneten. A világ folyamatosan fejlődik körülöttünk, ezért kövesd figyelemmel az újabbnál újabb applikációkat, öntsd magadba a tudást és hasznosítsd a közösségi média által nyújtott előnyöket az életben. 

Az új platformok megjelenése is bizonyítja a közösségi média sokszínűségét. Folyamatosan változásban van, nem tudhatjuk mikor melyik platform lesz éppen a felkapott. Ezért ne ragadjuk le a már jól megszokott appoknál, legyünk nyitottak az újításokra, mert nem tudhatjuk melyik lesz a következő „TikTok”, ami a semmiből berobban. Te melyik applikációt fogod kipróbálni először?

Forrás: https://www.entrepreneur.com/article/371727 

Képek forrása: https://www.digitalhungary.hu/media/1-3-millio-felhasznalo-adatai-szivaroghattak-ki-a-sikeres-Clubhouse-alkalmazasbol/11594

https://www.producthunt.com/posts/edudo

https://mewe.com

https://technohoop.com/amid-controversy-dispo-confirms-sequence-a-funding-superior-profile-advisors-and-traders-techcrunch

Szólj hozzá

újdonságok közösségi média clubhouse új felületek dispo mewe edudo