2021. aug 31.

Nem tudod, mit posztolj? Tekints vissza a múltra!

írta: Sáringer Viktória
Nem tudod, mit posztolj? Tekints vissza a múltra!

joanna-kosinska-spakznulevw-unsplash.jpgValószínűleg már Te is találkoztál a #tbt hahstag-gel az Instagramon, ami nem mást takar, mint Throwback Tuesday. Ez egy olyan trend, miszerint keddenként olyan posztokat osztanak meg a felhasználók, amik visszatekintések a múltba, egy korábbi eseményre. Ez lehet egy tavalyi nyaralási fotó vagy egy pár hónappal korábbi érdekes tweet.

Mit is jelent pontosan?

Az emberek szívesen tekintenek vissza a múltra, saját emlékeikre és időnként ezt szeretik is megosztani közösségi oldalaikon. A hashtag trend lényege, hogy régi fotókat és videókat osztanak meg magukról a felhasználók, csupán a nosztalgia kedvéért. Ez cégeknek is remek lehetőség, hogy építsék a kapcsolatot követőbázisukkal, felhasználják a korábbi anyagokat újra és valami érdekeset csempésszenek kommunikációjukba, megtörve a szokásos rendszert, egy kicsit megfűszerezve azt. Nem muszáj a keresőcímkét használni és keddre időzíteni a posztokat, csak simán közzétéve is jó eredményeket érhetünk el.

Milyen régiről beszélünk?

Nincs meghatározva, mennyire kell visszatekintened. Néhány héttel ezelőtt, tavaly ilyenkor, x évvel korábban – minden megállja a helyét. Akár olyan messzire is visszamehetsz az időben, amikor még Te sem születtél meg és megmutathatod, hogy nézett ki anno a város, ahol céged központja van, mi volt az akkori divat vagy összehasonlítást végezhetsz mai kínálatoddal és ennek az akkori megfelelőjével. Olyan tartalmak is jöhetnek, amik azelőtt készültek, hogy az internet népszerűvé vált volna.

Hol találunk ilyen képeket?

Elsősorban saját képinket, tartalmainkat nézzük sorra, hogy mit tudunk hasznosítani. Akár egy régi családi fotó is jól jöhet, ha kreatív címet adunk neki és megindokoljuk, miért is mutatjuk meg követőinknek. Amennyiben általánosabb képeket keresünk, esetleg korábbiakat, mint hogy egyáltalán megszülettünk volna, a Fortepan a legjobb kiindulópont. Itt számtalan adományozott felvétel található címkékbe rendezve, időpont és helyszín megjelöléssel. Ráadásul a felhasználásért sem kell fizetnünk, de a forrást meg kell jelölni. Ha egy képet letöltünk, akkor a weboldal ki is írja, mit kell odaírnunk forrásnak. Kulcsszavakkal kereshetünk és biztosan találunk pár érdekes fényképet, amivel feldobhatjuk oldalunkat.

Ne essünk túlzásba!

A jóból is megárt a sok és ebben az esetben a kevesebb a több mondás is megállja a helyét. Maximum heti egyszer osszunk meg régebbi, a közel vagy a távoli múltat idéző fotót. Ennél ritkábban is posztolhatunk, a képek különleges mivoltát még jobban kiemeli, ha nem ezzel van tele oldalunk.

Most pár ötletet is hoztunk, milyen témákban érdemes gondolkodni.

Helyszín

Építkezési fotó, korábban itt álló épületek, az építményről készült régebbi fotók mind megállják a helyüket.

Nem muszáj az épülethez ragaszkodnod: a környék, a város, a régió is jöhet. Még ha nincs is üzleted, csak webshopod, akkor is van egy város, ahol alapítottad a céged, ahol a legtöbb ügyféllel dolgozol, ahonnan a legtöbb vásárlód van...

Ha pedig még inkább elrugaszkodnál a megszokottól, akkor az online kezdetekre is felhívhatod a figyelmet, hiszen mindenki elkezdte valahol.

 

Kollégák, cégedhez közel álló személyek

A színfalak mögötti képek, kulisszatitkok megosztása egyre népszerűbbé válik. Kik alapították a céget? Kik voltak az első alkalmazottak? Van fotód a működés első pár hetéről? Ideje elővenni a régi fotókat és felkutatni az igazi régi gyöngyszemeket!

 

Ezek a képek arra is nagyszerűek, hogy közelebb hozd márkádat az emberekhez és ne csak a céget lássák, hanem a személyeket is, akik mögötte állnak, akik értük dolgoznak.

Termék vagy szolgáltatás

Hogyan változott a terméked az évek alatt? Mi módosult a csomagoláson? Vannak régi fotóid vagy akár tervrajzaid, tervezeteid, még mikor meg sem született az adott termék?

 

Reklámok

Nem kérdés, hogy mennyire trendi a vintage! Egy régi poszter, tv reklám remekül működhet ma is.

Mérföldkövek

A nosztalgia és a múltba való visszatekintés szuper lehetőség arra is, hogy megünnepeld az elért sikereket, a számodra fontos mérföldköveket. Hány éves céged? Mikor volt az első eladásod? Mikor avattad fel webshopodat? Mikor nyílt meg az üzleted? Ezeket mind megünnepelheted követőiddel pár múltat idéző képpel és remek fogás, ha egy limitált kedvezményt vagy nyereményjátékot is társítasz mellé.

Forrás:

https://blog.hootsuite.com/how-to-use-tbt-for-marketing/

Szólj hozzá

bejegyzés ötletek tanácsok hashtag posztolás tbt nosztalgia marketing throwback tuesday