2021. sze 09.

Hogy használják az egyes generációk a közösségi médiát? – X generáció

írta: Sáringer Viktória
Hogy használják az egyes generációk a közösségi médiát? – X generáció

pexels-karolina-grabowska-6214830.jpgHa célcsoportodat az X generáció tagjai (40-55 éves korosztály) teszik ki vagy ők is részesei, akkor bizony alaposan ki kell ismerned őket és internetezési szokásaikat, hogy sikeresen el tudd érni őket online kommunikációd során. Sokan azt mondják, hogy az idősebbeket már nem lehet elérni a közösségi médiában, azonban ez nem igaz. Most sorra veszünk minden fontos információt, amit tudnod kell, ebben pedig a Sprout Social felmérése lesz segítségünkre.

Az X generáció még nem úgy töltötte a gyerekkorát, hogy a képernyő elé ragadtak. Ennek ellenére előkelő helyet foglalnak el a generációk sorában, ha azt nézzük, kik vannak aktívan jelen a közösségi felületeken. Tehát mondhatjuk, hogy bizony behozták a lemaradást és bepótolták a kimaradt időt. Az X generációsok 76%-a állította a felmérés során, hogy többet használta a közösségi médiát, mint a tavalyi évben, tehát a felhasználási idő növekszik.

Lelkes kutatókként, megtakarítókként és a függetlenséget keresőkként az X generáció tagjai élvezik az online létet, ami abban is megnyilvánul, hogy naponta közel 2 órát töltenek a közösségi médiában. Több módon is használják: utánanéznek egy márkának, információkat gyűjtenek, hogy így segítve a vásárlási döntés meghozását, emellett tartják a kapcsolatot az ismerősökkel, barátokkal, családtagokkal. Az elsődleges közösségi média választásuk a Facebook, amit az Instagram és az üzenetküldő alkalmazások követnek.

Mit vár el az X generáció a márkáktól a közösségi térben?

Az X generáció ismeri saját fogyasztói, vásárlói értékét és elvárja, hogy a márkák is elismerjék ezt. Fontos számukra a vásárlói élmény és olyan helyeket választanak, ahol megbecsülik őket.

Néhány adat, amit nem árt tudni:

  • Az X generáció tagjai értékelik az alapos, gyorsan választ adó, kedves ügyfélszolgálatot.
  • A megkérdezett X generációsok 95%-a számít válaszra vagy valamilyen reakcióra a cég, márka részéről, ha a közösségi médiában észrevételt, véleményt, visszajelzést oszt meg.
  • A korcsoport fele gondolja úgy, hogy azok a márkák tudnak elsődleges helyre kerülni a közösségi médiában, akik a vásárlót helyezik előtérbe és ennek híre is megy.
  • Nem szeretik, ha elárasztják őket hirdetésekkel. Jobban preferálják azt a módszert, hogy ők maguk végzik el a kutatást, utánajárnak a márkáknak, termékeknek, kapcsolatot építenek a közösségi médiában és/vagy e-mail-en keresztül.

pexels-andrea-piacquadio-3860850.jpgMit jelent márkádra nézve az X generáció közösségi média használata?

Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből ennél a generációnál, úgy kommunikálj, hogy érezzék, hogy meg akarod ismerni őket, érdeklődsz irántuk, figyelembe veszed őket.

Hoztunk ehhez néhány tippet:

Légy látható!

Posztolj gyakran és rendszeresen a közösségi oldalaidra, hogy építeni tudd márkád hírnevét.

Segítsd elő a kutatást!

Az X generáció maga szeret utánanézni a dolgoknak, ám elősegítheted, hogy téged válasszanak, ha részletes, alapos termék és szolgáltatás leírásokat kínálsz. Közösségi felületeiden jeleníts meg hasznos információkat, tudnivalókat és azt, hogyan hozhatják ki a legtöbbet vásárlásaikból!

Járulj hozzá a spóroláshoz!

Ez a korcsoport általában szeret pénzt megtakarítani, így keresik a legjobb ajánlatokat – ez nem jelenti azt, hogy a legolcsóbb kell nekik, hanem hogy ár-érték arányban szeretnék megtalálni azt a választást, amivel jól járnak. Hiszen ha egy termék olcsó, de hamar tönkremegy, máris pénzkidobás és ha újra meg kell venni, lehet rosszabbul járunk, mintha elsőre a minőségibb, drágább, hosszabb életű verziót választjuk. Juss el az X generáció szívéig és lásd el őket különleges akciókkal, akár személyreszabott módon is! Például vásárlás után adj egy kupont, amivel a következő alkalommal spórolhatnak, értesítsd őket a közelgő promóciókról, állíts össze termékcsomagokat, ahol többet kaphatnak a pénzükért.

Építsd fel a bizalmat!

Oszd meg márkád értékeit, helyezd középpontba a vásárlók értékeléseit, pozitív tapasztalatait! Reagálj a negatív hozzászólásokra és a panaszokra is, így tudhatják, hogy ha vásárolnak márkádtól és nem elégedettek, akkor sem lesz panaszuk a szőnyeg alá söpörve, hanem számíthatnak a segítségre.

Engedd, hogy értékeljenek!

Az X generációsok kutatásuk során nem csupán közösségi oldaladat fogják megnézni, hanem bizony a keresőmotorokba is bepötyögik majd céged, terméked nevét. És hiába van lehetőség a Facebookon elrejteni a nem tetsző kommenteket, a külsős felületekre nincs befolyásod. Ennek ellenére jó, ha biztosítasz lehetőséget, hogy minél több helyen véleményezhessék márkádat, mert így sokkal nyugodtabban vásárolnak majd tőled. Például megjelenhetnek a vélemények a Google értékeléseknél vagy mondjuk egy összehasonlító weboldalon, mint amilyen az Árukereső is.

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-use-by-generation-en_gb/

Szólj hozzá

generációk internetezési szokások x-generáció közösségi média kommunikáció