2021. sze 22.

Érj el sikereket eseménykommunikációval! - Konkrét esettanulmány

írta: Sáringer Viktória
Érj el sikereket eseménykommunikációval! - Konkrét esettanulmány

grzegorz-walczak-yoiipcrwhji-unsplash.jpgAz események átszövik mindennapjainkat, legyen szó online vagy a valóságban megvalósuló alkalomról. Szinte minden szektornál tarthatunk eseményeket, online oktatásokat, vásárokat vagy akár akciós napokat. Ezeknek a sikere pedig azon múlik, mennyire jól tudjuk promótálni a közelgő eseményt. Hiszen nem elég, ha érdekes valami, ha nem tudnak róla az emberek, akkor hiába minden. Így a lényeges, hogy minél szélesebb körben eljuttassuk a hírt, hogy eseményünk lesz és meggyőzzük az embereket, hogy érdemes nekik részt venni rajta.

Most egy általunk megvalósult kampányt fogunk közelebbről megvizsgálni, ahol egy adventi vásárba hívtuk az embereket közösségi média eszközök segítségével. Ebben a cikkben eláruljuk a kulisszatitkokat és eredményeket, amik segítenek kicsit jobban megérteni az eseménykommunikációs stratégiákat és inspirálhatnak, ha a későbbiekben Te is hasonló kampányt tervezel.

A legfontosabb tudnivalók a kampányról

A kampány 2019. november 26. és december 25. között valósult meg a megbízó Facebook és Instagram-oldalán, melynek célja az volt, hogy minél több embert csábítsuk a városba az adventi időszakban. Organikus eszközöket vetettünk be, így nem fizetett Facebook- és Instagram posztok jelentek meg a kampány ideje alatt.

Eszközök

A cél eléréséhez különböző tartalomtípusokat váltogattunk. Facebook-on fókuszba helyeztük a programokat, melyekhez események készültek heti bontásban, az aktuális programkínálatot átláthatóan csokorba szedve.

nevtelen3.png

Tehát nem csak egyetlen, átfogó eseményt készítettünk, hanem négy különálló Facebook-eseményt, amely a négy adventi hetet jelképezte. Így jóval átláthatóbban tudtuk tálalni a programkínálatot. A Facebook-esemény létrehozása mindig fontos, mert ez az egyik legjobb módja annak, hogy minél szélesebb körben megismertessük az emberekkel, mire készülünk. Ma már nem csak azt adhatják meg a felhasználók, hogy részt vesznek-e az eseményen, hanem van olyan gomb is, hogy érdeklődnek iránta. Ezt sokan alkalmazzák, mert így később könnyen vissza tudják keresni az eseményt, ami felkeltette a figyelmüket. Ha pedig valaki érdeklődik egy esemény iránt, az könnyen megjelenhet ismerőseinek kezdőlapján is. Így a terjedés gyors és ha első körben elérjük a kívánt célcsoportot, az ő ismerőseikhez is eljutunk.

Felépítés

Az eseménykommunikáció mindig három elemből áll: a felvezető kommunikáció, amikor promótáljuk az eseményt, a jelenlétkommunikáció, amit az esemény alatt folytatunk és a lezáró kommunikáció, ami az esemény után valósul meg. Egy ilyen hosszú lefolyású eseménynél, mint ami esetünkben valósult meg, az első két szakasz sok esetben párhuzamosan kell, hogy létrejöjjön.

Jelenlétkommunikáció

Jelenlétkommunikációt is folytattunk, december 15-én élő adásokkal is fűszereztük a kommunikációt, aminek nagy sikere volt – az egyik élő videó érte el a második helyet, ha a kampány legjobban teljesítő bejegyzéseit rangsoroljuk.

Bejegyzések

A programajánlók mellett az adventi vásár, a város karácsonyi díszítése is fontos téma volt a bejegyzésekben. Sokszor alkalmaztunk képgalériákat, melyekhez figyelmet megragadó fotókat választottunk, amik segítenek növelni az elérést, illetve aktivitást, kattintást váltanak ki. A bejegyzések szövegezésében call to action-öket is használtunk és a weboldalra mutató link is mindig szerepelt.

Instagram

Az Instagramon is megjelentek az eseménnyel kapcsolatos bejegyzések, ahol a legfőbb szempont a vizualitás, esztétikus megjelenés és lényegi információ átadása volt. Elsősorban a Facebook-kommunikáción volt a hangsúly, de kísérőjelleggel érdemes mindig további közösségi média platfomokon is megjeleníteni a legfontosabb tudnivalókat.

Eredmények

nevtelen2_2.pngA Facebook-oldal kedvelőinek száma a kampány alatt 17.035-ről 17.546-ra nőtt.

A kampány összelérése a kampány alatt megjelent 42 bejegyzésnek 346.600, az átlagos elérés 8252. Az összes kiváltott kattintás 39.395, átlagosan 939. A reakciók, megosztások és hozzászólások összese, ami a kampány bejegyzéseihez érkezett 12.207, átlagosan 291.

Az Instagramon 39 bejegyzés jelent meg, melyeknek az összelérése 39.340, az átlagos elérés 1009. Az Instagramon az aktivitás (kedvelés, hozzászólás, megosztás, mentés) összessége a posztokon 3077, átlagosan 79.

Nézzük meg ennél is alaposabban!

Íme a legnépszerűbb posztok:

nevtelen_18.png1.Képgaléria

A legjobban egy galéria típusú bejegyzés teljesített, ami organikusan 144.000-nél is több embert ért el a 17 ezres követőbázissal rendelkező oldalon. Itt a hangsúly figyelmet megragadó képeken volt, a hangulat átadásán, a galéria pedig gondoskodott arról, hogy a felhasználók rákattintsanak a képekre, hogy még többet láthassanak.

A bejegyzés pontosan 144.237 felhasználót ért el és 30.091 aktivitást váltott ki. Az aktivitás a következőképpen bontható fel kisebb egységekre: 4117 reakció, 189 hozzászólás, 595 megosztás és 25.192 kattintás.

2.Élő adás

Az ezüstérmet a jelenlétkommunikáció gyümölcse szerezte meg. Ez összesen 15.134 embert ért el, 1748 aktivitást váltott ki, mely így oszlik meg: 616 reakció, 10 hozzászólás, 59 megosztás, 1066 kattintás.

Itt azt is fontos tudnunk az eredmények pontos ismeretéhez, hogy mennyi ideig nézték a felhasználók a videót, ugyanis ez is lényegi tényező. 3 másodperces videómegtekintésekből 6052 született, összesen pedig a megtekintett percek száma 2690 lett.

3.Kollázs

A dobogóra még egy kollázs is felfért, amiből szépen látszik, hogy a változatos tartalomtípusok mind tudtak jó eredményt elérni. A kollázs az algoritmus szemében csupán egyetlen képnek számítanak, de a felhasználók számára mégis érdekesebbek lehetnek, hiszen több részlet, információ van a képen. A kollázs 13.449 eléréssel, 1323 aktivitással büszkélkedhet. Ez 655 reakciót, 8 hozzászólást, 36 megosztást és 624 kattintást jelent.

Szólj hozzá

kampány esemény eredmények esettanulmány aktivitás elérés Facebook Instagram követőbázis tartalomtípus jelenlétkommunikáció eseménykommunikáció