Hogyan kommunikálj, ha egy országos eseményt szervezel? Segítünk!
Blogsorozatunkban ügynökségünk által megvalósított kampányokról írunk Nektek, melyek közül számtalan kampány szakmai díjat is bezsebelt. Ebben a blogcikkben most egy olyan munkát mutatunk be, aminek a középpontjában egy országos kiterjedésű rendezvény állt. Ilyen esetben nincs egyszerű dolgunk, hiszen organikus és fizetett posztjainkkal rengeteg embert szeretnénk egyszerre elérni és a fő cél az, hogy minél többen tudjanak a rendezvény létezéséről, időpontjáról és lényegéről.
Az eseményről
Az esemény Budapest és környéki boltok közös munkája, ám kiterjed az ország minden megyéjére. Az esemény csupán egyetlen nap, amikor virágboltok együttműködésével csokrok kerülnek kihelyezésre az ország minden pontjára, a megtalálónak pedig csupán annyi a feladata, hogy feltöltsön egy fotót magáról a talált virággal és megjelölje oldalukat vagy használja a megadott hashtag-et. Nem csak Pest megyei üzletek, hanem vidékiek is regisztrálhattak és részt vehettek az akcióban.
Kampány
A program célja a virág fogalmának összekötése a mosollyal, boldogsággal, ezáltal a virágvásárlási kedv és hajlandóság növelése az emberek körében. A kampány alatt 33 bejegyzést jelentettünk meg az eseményhez kapcsolódóan a szokásos, átlagos bejegyzések mellett. A bejegyzéseket, mint minden eseménykommunikáció esetében 3 részre bonthatjuk: felvezető kommunikáció, jelenlétkommunikáció és levezető, utólagos kommunikáció. A legnagyobb hangsúly a felvezetésen van, hiszen szeretnénk, hogy minél többen részt vegyenek a programon, a jelenlétkommunikáció cselekvésre ösztönzi a résztvevőket, a levezetés pedig gondoskodik arról, hogy beszámolhassunk az eredményekről és pozitívan zárjuk az eseményt.
A felvezető kommunikáció során, június 7. és 27. között 18 bejegyzés került nyilvánosságra, elsősorban videók és képi anyagok formájában. Hirdetéseket is alkalmaztunk annak érdekében, hogy szélesebb körben érjük el az embereket. A sajtómegjelenéseket is kommunikáltuk ezidő alatt (TV2 szereplés, Nők lapja cikk).
Az esemény napján, június 28-án 9 bejegyzést osztottunk meg Facebook-oldalunkon, itt a fókuszban a felhasználók által készített tartalmak voltak. A hozzánk beérkező tartalmakból állítottunk össze képgalériákat. Ugyebár az egyik fő irányvonala a napnak az volt, hogy az emberek a talált csokrokkal képeket tegyenek fel közösségi oldalaikra vagy elküldjék a cégnek üzenetben, így ezeket a felhasználói tartalmakat a tulajdonosok engedélyével felhasználtuk. Ezzel is arra motiváltuk az embereket, hogy ők is járjanak el így, ők is bátran töltsék fel saját fotóikat.
Levezető kommunikáció gyanánt június 29. és július 8. között megjelentettünk 6 posztot, köztük a sajtómegjelenéseket, ahol írtak eseményükről és a felhasználók fotóiból is válogattunk, hogy senki se maradjon ki.
Na és akkor nézzük az eredményeket!
A megjelent bejegyzések összelérése: 331.298 volt, átlagosan 10.039. A bejegyzésekre érkezett kattintások száma összesen 22.335, átlagosan 677. A kampányban megjelent posztokhoz érkező reakciók, hozzászólások és megosztások összessége 9460, az átlagot nézve 287.
A számadatok mellett azt is fontos megemlíteni, hogy számtalan visszajelzést kaptunk a résztvevőktől, amelyben pozitív véleményüket fejezték ki az eseménnyel kapcsolatban: mind üzenetben, Instagramon megjelölt bejegyzésekben vagy Facebook-on hozzászólásokban.
Az Instagramon rengeteg márkázott hashtaggel ellátott posztban jelöltek meg minket a virágok megtalálói. Az Facebook-oldal követőinek száma 10.128 felhasználóról 12.650-re nőtt a kampány ideje alatt.
Közösségi média megoldásainkat a Magyar Marketing Szövetség összesen 12 KKV Marketing Gyémánt díjjal, a turizmus szakma 5 TSMA (Tourism Social Media Awards) díjjal ismerte el, emellett megkaptuk többek között a KREATÍV Influ' Aranyát és az Internet Hungary Társas-Játékok fődíját is. 2020-ban Az év marketing nagykövete címet is elnyertük a Marketing Diamond Awards országos megmérettetésén.
Referenciáinkat és díjainkat ITT találod meg!