2021. nov 01.

Társadalmi felelősségvállalás - Hogyan készíts hozzá kampányt?

írta: Sáringer Viktória
Társadalmi felelősségvállalás - Hogyan készíts hozzá kampányt?

emily-underworld-ko3embfggok-unsplash.jpgBlogsorozatunkban olyan kampányokat mutatunk be, melyekben ügynökségünk dolgozta ki a közösségi média stratégiát és sok bizony szakmai díjat is nyert. Ezekben a blogcikkekben bemutatjuk a kampányt, a célokat, a felépítést és számszerűsítve az eredményeket is, hogy inspirálódni tudjatok. Célunk, hogy őszintén és átláthatóan számoljunk be Nektek ezekről a kampányokról, amiket általában homály fed, mert az ügynökségek nem szívesen terítik ki a lapjaikat. A sorozat ezen része különleges számunkra, hiszen itt egy saját céges kampányt mutatunk be Nektek, ahol nem volt megbízó, nincs ügyfél, akivel együtt dolgozunk. Ez a kampány pedig nem más, mint a Digitális Detox.

A kampányról

Közösségi médiában végzett munkánk soránk felismertük, hogy egyre növekvő probléma a digitális térben eltöltött idő folyamatos növekedése. Megállapítható, hogy már nem csak a fiatalok körében kiemelten népszerűek a közösségi felületek, hanem a középkorú és idősebb korcsoport is egyre többet szentel szabadidejéből a tartalomfogyasztásra és/vagy -gyártásra. Ez a helyzet fokozódott 2020. tavaszán, a koronavírus járvány okozta veszélyhelyzet, karantén és #MaradjOtthon okán, így ebben az időszakban a társadalmi felelősségvállalás jegyében elindult kampányunk, mely április és szeptember között zajlott. A célcsoporthoz tartoztak azok a személyek is, akik ugyan maguk nem töltenek sok időt a közösségi felületeken, de esetleg ismernek olyat, akinek jól jönne egy kis segítség a lekapcsolódáshoz. Épp ezért nem csupán az online térben valósult meg a kampány, hanem televíziós megjelenéseket, interjúkat is alkalmaztunk.

Elsősorban a túlzó közösségi média használat észlelése, apró változtatások bevezetésére való ösztönzés volt az elérni kívánt cél a Digitális Detox kampánnyal. Üzenetünkkel épp ezért a közösségi média felületein is igyekeztünk elérni a célcsoport egyik részét, akik napi több órát is eltöltenek a közösségi platformokon.

Ehhez több felület lehetőségeit is kihasználtuk:

A Youtube videómegosztóján egy ingyenes, mindenki számára hozzáférhető tartalom jelent meg, amelyben erről a problémáról beszél Klausz Melinda.

A Facebook felületén létrehoztunk egy ingyenes, segítő csoportot, ahol egy hónapig naponta megjelentettünk egy-egy újabb tippet, amely segíthet a digitális világban töltött idő csökkentésében, apró lépésekkel. Itt lehetőség volt a visszacsatolásra, kommentelésre is a tagok között.

Chatbotot fejlesztettünk, amely a feliratkozóknak 30 napig naponta egy újabb detox-tippet küldött, ezzel emlékeztetve őket a programra.

A Pesti hírlapban 2020. áprilisában, az otthonmaradásra ösztönző intézkedések kezdetén Klausz Melinda ennek a kényszerű otthon töltött időnek, home office-nak a hatásairól tájékoztatott, hogy mégis hogyan hat ez internetezési szokásainkra és a detox megfontolására ösztönözte az olvasókat.

Szintén áprilisban a Veszprém Potré számára adott interjút Klausz Melinda és Sáringer Viktória. A digitális detoxról, mint jelenségről, módjairól, szükségességének gyakoriságáról nyújtottunk tájékoztatást.

Az ATV Start Plusz műsorában Klausz Melindával készítettek interjút, ahol a naponta az interneten töltött időről beszélgettünk részletesebben és az internet függőség kérdésköre is szóba került, mely napjainkban egy kiemelt társadalmi probléma. A közösségi média emberi kapcsolatokra, offline életben létrejövő és testi következményeit is érintettük.

A HAON, vagyis Hajdú-Bihar megyei hírportál online felületén megjelent interjúban arra biztattuk az embereket, hogy legyen életük része a digitális detox. 

A nyár folyamán a Balatoni Nyár televíziós műsorában is interjú készült Klausz Melindával országos digitális detox kampányunk kapcsán (ITT megtekinthető 1 óra 27 perctől).

A kampány zárásaként szeptember 10-én a Piac&Profit rendezvénysorozat Social Media 2020. konferenciáján tartottunk előadást „A legveszélyesebb drog ellen digitális detox. Kapcsold le magad!” címmel. 

Hogyan segítettünk?

Miután felhívtuk a figyelmet a problémára, a jelenség valódiságára és komolyságára, kidolgoztunk egy alapos stratégiát, hogy milyen eszközökkel segítsünk a felhasználóknak csökkenteni az online töltött időt. Ingyenes és fizetős opciók is rendelkezésre álltak, így mindenki maga eldönthette, mivel szeretne élni.

dd.PNGLétrehoztunk egy weboldalt, ahol teljes körűen tájékoztattuk a felhasználókat a lehetőségekről a www.digitalidetox.com domainnév alatt, ami azóta is aktív és bárki, bármikor hasznát veheti az ingyenesen rendelkezésre álló tartalmaknak és a fizetős opciókra is jelentkezhet.

A weboldalról elérhető lehetőségek:

  • Zárt, segítő Facebook-csoport tippekkel,
  • chatbot, ami naponta küldi az újabb információkat,
  • csokorba gyűjtött blogcikkek a témában,
  • Digitális Detox Kihívás kézzelfogható, öröknaptár formában.

Nézzük a költségeket!

A Facebook felületén hirdetésekkel juttattuk el a digitális detox projekt üzenetét minél szélesebb körben. A hirdetés minden esetben rövid ideig tartott és a pontos célzásnak és beállításoknak hála kisebb összegből is sikereket ért el. A maximum összeg, amit a kampány alatt egy hirdetésre költöttünk, 10 ezer forint volt, a minimum pedig ezer forint.

A legsikeresebb hirdetésünk esetében 7 Ft/kattintás eredményt értük el. Két nap alatt, elköltött 5000 Forintból majdnem 18 ezer emberhez tudtuk eljuttatni az üzenetet. A televíziós és interjús megjelenések, konferenciák felkérések alapján történet, így erre maximum utazási költséget számolhatunk el részünkről.

Eredmények

Most a legjobban teljesítő hirdetéseket mutatjuk be, hogy teljesen átláthatóak legyenek az eredmények.

A Balatoni Nyárhoz készült interjúról szóló hirdetésünk (2 nap – 5000 Ft) eredményei a következők:

kepk.PNGTeljes elérés: 17.976
Organikus elérés: 1038
Fizetett elérés: 17.311

Teljes megjelenésszám: 26.719
Organikus megjelenések: 1090
Fizetett megjelenések: 25.629

Hajdú Online interjú hirdetése (1 nap – 1000 Ft)

Teljes elérés: 1796
Organikus elérés: 346
Fizetett elérés: 1462

Teljes megjelenésszám: 2384
Organikus megjelenések: 399
Fizetett megjelenések: 1985

ATV Start Plusz szereplés hirdetéseink

1.(1 nap – 10.000 Ft)

Teljes elérés: 2349
Organikus elérés: 887
Fizetett elérés: 11770

Teljes megjelenésszám: 17572
Organikus megjelenések: 966
Fizetett megjelenések: 16606

2. (1 nap – 5000 Ft)

Teljes elérés: 4744
Organikus elérés: 502
Fizetett elérés: 4307

Teljes megjelenésszám: 5092
Organikus megjelenések: 553
Fizetett megjelenések: 4539

Díjak

A Marketing Diamond Awards 2020-as országos versenyén Társadalmi felelősségvállalás a digitális detoxért a Covid-okozta internetes terhelés lecsökkentésére című pályamunkánk marketing gyémántot nyert, ezzel a 2020-as évben hatszoros Marketing Diamond Awards győztesek lettünk és Az év marketing nagykövete címet is elnyertük.

Közösségi média megoldásainkat a Magyar Marketing Szövetség összesen 12 KKV Marketing Gyémánt díjjal, a turizmus szakma 5 TSMA (Tourism Social Media Awards) díjjal ismerte el, emellett megkaptuk többek között a KREATÍV Influ' Arany díját és az Internet Hungary Társas-Játékok fődíját is. Referenciáinkat és díjainkat ITT találod meg.

Szólj hozzá

kampány hirdetés társadalmi felelősségvállalás integrált kampány digitális detox kis költségvetés online detox lekapcsolódás közösségi média eszközök