2021. nov 09.

Marad az influencer marketing?

írta: Sáringer Viktória
Marad az influencer marketing?

s-o-c-i-a-l-c-u-t-hcjo_bikvig-unsplash_1.jpgEgy 2021-es, influencereket vizsgáló jelentésben több, mint 5000 marketingügynökséget, márkát és más releváns szakembert kérdeztek meg, hogy megismerjük véleményeiket, meglátásaikat, és betekintést nyerjünk az iparággal kapcsolatos gondolataikba.

A borzalmas 2020-as évet követően várható volt, hogy az idei eredmények igencsak informatívak lesznek. Meglepő módon azonban a statisztikák többsége viszonylag hasonló, az egyetlen jelentős változás a TikTok-on lévő influencer marketing kiemelkedő növekedése. A járvány kibontakozásával 2020 márciusa és júliusa között jelentősen lelassult az influencer marketingre fordított büdzsé, amit augusztustól az influencerek bevonásával szervezett kampányok számának megugrása követett.

Egy dolog biztosan kiderült: az influencer marketing nem megy sehová. A COVID által 2020-ban okozott bizonytalanságok ellenére az influencer marketing továbbra is rendkívül népszerű és hatékony marketingforma. Valójában most úgy tekinthetünk rá, mint a mainstream marketing mix részére. Bár a médiában időnként jelennek meg riportok az iparágat kritizálva és sokan vannak, akik ellenzik az influencerekkel való közös munkát, de a megfelelő feltételekkel és elegendő szakértelemmel létrehozott kampányok sikeresek, így az influencer marketinget alkalmazók látják ezen hirdetési forma hatékonyságát.

Az már mindenképp eredmény, hogy mára eljutottunk oda, hogy az emberek nagyrésze már hallott az influencerekről és tisztában van az influencer marketing fogalmával, jelentésével.

nick-fewings-4pzu15oetxa-unsplash.jpgAnnak ellenére, hogy a kezdeti aggodalmak szerint az influencer marketing (sőt, az összes marketing) csökkenhet a COVID-19 miatt, a valóságban növekedett. Természetesen egyes iparágaknak, például a turizmusnak és a légitársaságoknak drámaian vissza kellett vonulniuk, de sok más iparág sikeresen tudta úgy igazítani üzleti modelljét, hogy túléljék a covid okozta káoszt és a covid utáni világban is helyt tudjanak állni.

Az emberek ma már sokkal több időt töltenek online, mint korábban. A vállalkozásoknak frissíteniük kellett weboldalaikat, közösségi felületeiket hogy megbirkózzanak a megnövekedett kereslettel. Az online vásárlásra való igény és az influencer marketing szerepe rettentően nőtt az utóbbi években és a koronavírus 2020-ban még jobban felpörgette ezt a növekedést. Ha így folytatjuk és jönnek az újabb hullámok, akkor ez még inkább gyorsabbá teheti az online világ egyre nagyobb térfoglalását.

Összeszedtük a jelentés legfontosabb tudnivalóit:

  • A 2016-os mindössze 1,7 milliárd dollárról az influencer marketing a becslések szerint 2020-ban 9,7 milliárd dollárra nőtt. Ez 2021-ben várhatóan 13,8 milliárd dollárra ugrik.
  • 2019-ben több mint 240 új influencer marketing-központú ügynökség és influencer platform jött létre.
  • A megkérdezettek 75%-a költ influencer marketingre 2021-ben.
  • A felmérés válaszadóinak 90%-a úgy gondolja, hogy az influencer marketing a marketing egy hatékony formája.
  • A márkák többsége ugyanazokat az influencereket használja a különböző kampányokban, vagyis hosszútávú együttműködések jönnek létre tartalomgyártók és márkák között, melyek mindkét félnek konverziót hoznak.
  • A márkák körében továbbra is népszerű megoldás az, hogy ingyenes termékekkel vagy árengedménnyel igyekeznek kompenzálni a véleményvezéreket munkájukért cserébe ahelyett, hogy készpénzzel fizetnének nekik.
  • A válaszadók 67%-a méri a ROI-t (a befektetés megtérülését) influencer marketing kampányok esetében is.
  • Az influencer marketing sikerének leggyakoribb mércéje a konverzió/eladás
  • A cégek 83%-a a marketingre szánt büdzséből különíti el az influencer marketingre költött összegeket.
  • A megkérdezettek 67%-a az Instagramon valósít meg influencer együttműködéseket, de hatalmas növekedés látható a TikTok-on létrejövő influencer megoldások tekintetében is.
  • Az influencerek átverései még mindig aggasztják a felmérésben részt vevő cégeket, de már nem annyira, mint a múltban.
  • A megkérdezettek sokkal kisebb része tapasztalt átverést influencer részéről, mint a korábbi években.
  • A válaszolók 67%-a jobban preferálja, ha a véleményvezérekkel való együttműködés inkább kampány alapon működik és időszakos, mintha folyamatosan menne.
  • A legnagyobb kihívás az influencer marketing területén a megfelelő véleményvezérek megtalálása.

Forrás: https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report-2021/

Szólj hozzá

marketing statisztika jelentés közösségi média marketing tippek 2021 influencer posztolás Instagram influencer marketing influencerek koronavírus covid 19 covid közösségi média jelentés