Ezekre a változásokra számítsunk 2022-ben a Facebookon...
Hamarosan egy újabb COVID-járvány által sújtott év végéhez közeledünk, és bár sokan örülni fognak 2021 végének, a teljes a világjárvány gazdasági hatásai a digitális marketingre a jövőben is kihatnak.
A világjárvány okozta bezárások megváltoztatták az online viselkedést és sok új trendet indítottak el, amelyek természetesen szerepet játszanak a következő években is.
A járványzavarok enyhülésével egy kicsit könnyebbnek tűnik megjósolni a következő szakaszokat, stabilabb utak jelennek meg. A sok növekvő platform ellenére a Facebook 2021-ben is a közösségi média oldalak élén maradt 2,9 milliárd aktív felhasználójával.
Nézzük meg részletesen, mit várhatunk a Facebooktól 2022-ben!
E-kereskedelmi fókusz
A Facebook a világjárvány kezdetén nagy lendületet adott az e-kereskedelemnek a Facebook és az Instagram Shopok bevezetésével, amelyek egy újabb lehetőséget biztosítottak a vállalatoknak, hogy kapcsolatba léphessenek közönségükkel.
Az online vásárlás azóta a platform fókuszpontjává vált és 2022-ben várható, hogy a Facebook ezt még tovább bővíti több vásárlásra ösztönző eszközökkel, egyszerűsített fizetési folyamatokkal.
Az élő közvetítés közbeni vásárlás kulcsfontosságú trenddé vált Kínában, piaci értéke 2017 és 2020 között mintegy 280%-kal nőtt és most már jó úton halad, hogy a jövő év végére 423 milliárd dolláros piaccá váljon.
A Facebook hasonló lehetőségeket lát a nyugati piacokon, és mivel az általános fogyasztói fókusz jobban igazodik az e-kereskedelemhez, most itt a tökéletes alkalom a Facebook számára, hogy nagyobb lendületet vegyen ennek érdekében. Már kísérletezik is vele és várhatóan 2022-ben ez még nagyobb hangsúlyt kap.
AR/VR fejlesztés
Várhatóan megjelenik a Facebook AR-szemüvegének az Instagrammal integrált változata, valamint olyan interaktívabb technológiák, mint például a csuklópántos vezérlés, valamint egyéb közösségi és munkahelyi eszközök az Oculus VR fejhallgatókhoz.
Algoritmikus eltolások
A közelmúltbeli Facebook-leleplezés során kiderült, a Facebook maga is tisztában van az alkalmazások negatív hatásaival és elméletileg tesz is lépéseket ezek kijavításáért.
Vajon megpróbálja-e kezelni a Facebook ezeket a kulcsfontosságú területeket még akkor is, ha ez ellentétes üzleti érdekeivel?
Várható, hogy a közösségi hálózat több hajlandóságot fog látni olyan dolgokkal kísérletezni, mint például a politikai tartalom csökkentése a hírfolyamokban, vagy lehetőség biztosítása a felhasználóknak az algoritmus kikapcsolására.
Az algoritmus kikapcsolását egyszerű, opcionális feed-alternatívaként tervezik megadni, ez bizonyulhat a legegyszerűbb útnak, mivel:
a) több ellenőrzést biztosít a felhasználóknak, ami azt mutatja, hogy a Facebook dolgozik ennek megoldásán, és
b) mert a legtöbb ember úgysem fogja használni.
A Facebook már korábban is próbálkozott ezzel, de várható, hogy hamarosan szembetűnőbb, felhasználóbarátabb feed-alternatív lehetőségeket fogunk látni, amivel a felhasználók még könnyebben irányíthatják ezt – vagy legalábbis jobban magukénak fogják érezni az irányítását.
Digitális identitás kiépítése
Egy másik kulcsfontosságú lépés, amelyre számíthatunk, hogy a Facebook 2022-ben lépéseket tesz a digitális identitás kiépítése felé.
Ezt már látjuk a digitális művészetre épülő NFT-avatarok térnyerésével, amelyek azt fogják megfogalmazni, hogyan vetülsz mások felé a virtuális térben, a Facebook pedig saját NFT-profil-megjelenítési lehetőségekkel kísérletezik.
A Facebook emellett fokozatosan egyre több felhasználót irányít a digitális avatar-készítő eszközei felé, fejlett gesztus- és válaszlehetőségekkel, és ahogy a metaverzum egyre nagyobb lendületet kap, várható, hogy a Facebook még több ilyen karaktereszközt ad hozzá, hogy több felhasználót segítsen a virtuális ábrázolásban. Számíthatunk tehát arra, hogy a Facebook alkalmazásaiban ismerőseinket már leginkább 3D-s karakterekként fogjuk látni.
A platform ugyan egyre kezdi elveszíteni kapcsolatát a fiatalabb közönséggel, de továbbra is terjeszkedik a piacokon, miközben folyamatosan új hirdetési eszközöket és üzleti lehetőségeket alakít ki. Úgy tűnik, a Facebook további növekedésre számít, ahogy egyre több és különböző módon fejlődik.
Forrás:
https://www.socialmediatoday.com/news/26-predictions-for-social-media-marketing-in-2022/608443/