2022. aug 18.

Hogyan kérj NYILVÁNOSAN bocsánatot? Tanulj a legnagyobb márkáktól!

írta: Sáringer Viktória
Hogyan kérj NYILVÁNOSAN bocsánatot? Tanulj a legnagyobb márkáktól!

pexels-alex-green-5699848.jpgBizony története során előbb vagy utóbb minden cég eljut oda, hogy valamilyen kisebb vagy éppen komolyabb dolog miatt elnézést kell kérnie az emberektől. A hibákat belátni és tömegek előtt elismerni nem egyszerű, de mégis létfontosságú a továbblépéshez. Most hoztunk pár példát sikeres márkáktól, hogy ihletet meríthess az ő stratégiájukból!

Bocsánatkérés a popkultúrában

1. Lizzo

A Grammy díjas művész, Lizzo hatalmas felháborodást váltott ki az interneten, miután egy számában a rajongók fogyatékosság ellenes kifejezést véltek felfedezni. Lizzo és csapata gyorsan cselekedett, újra felvették a kislemezt, és nyilatkozatot tettek közzé a közösségi médiában.

Lizzo egy rövid bocsánatkéréssel több dolgot is elért: elismeri a hibát, beazonosítja, miért szimpatizál a közönségével, és egy cselekvő lépéssel zár, hogy megbocsájtást nyerhessen a felhasználóktól. Lizzo személyes márkája az inkluzivitásról és az önszeretetről szól, ezért bocsánatkérése őszinte és pontos.

Hollywood Reporter

Egy dolgot mindannyian tudunk: ne köss bele képregény rajongókba, különösen ne a Marvel fanokba. 2022. júliusában a Hollywood Reporter egy félreérthető cím miatt került a rajongók kereszttüzébe. Sokan tartották a címet bántónak, lekicsinylőnek és felesleges feszültségkeltésnek.

Még Chris Evans is megszólalt az ügyben, amire a Hollywood Riporter válaszolt is és arra használta fel a tweet-et, hogy bocsánatot kérjen. Bocsánatkérésük rövid és kedves volt, de mégis elismerték, hogy hibáztak.

Cikkünk folytatásában a vállalati bocsánatkérésekből is hozunk példát, ahol a jelenlegi ügyfelek megtartása és megbocsájtása a cél! Kattints és olvass tovább ITT!

Szólj hozzá

marketing inspiráció ötletek tippek bocsánatkérés konfliktus példák közösségi média konfliktuskezelés posztolás hogyan csináld így csináld kommentkezelés