2022. okt 02.

Hogyan emelj ki posztot?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan emelj ki posztot?

pexels-andrea-piacquadio-775091.jpgSzeretnél a Facebookon hirdetni? Kiemelnéd a jól teljesítő bejegyzéseket? Cikkünkből megtudhatod, miért érdemes a közösségi médiában hirdetni, hogyan kezdhetsz bele a Facebook hirdetésekbe és minden fontos információt elárulunk a kiemelésekről is.

Vágjunk is bele!

Organikus vs. fizetett

A vállalkozások bejegyzéseket hozhatnak létre termékeikről és szolgáltatásaikról Facebook oldalukon, hogy online is elérjék közönségüket. Ez a tartalom megjelenik az oldal követői számára. Ha a vállalkozások olyan embereket szeretnének elérni, akik még nem ismerik termékeiket és szolgáltatásaikat, hirdethetnek is a Facebookon. A Facebook hirdetések szponzorált címkével jelennek meg, így a felhasználók látni fogják, hogy egy hirdetést vagy egy sima posztot látnak-e. Emellett a hirdetéseknél jellemző a gomb jelenléte is, amire ré tudnak klikkelni – ilyet sima, nem fizetett bejegyzésnél nem tudunk alkalmazni.

Miért hirdess Facebookon?

A Facebookon való hirdetés lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy elérjék azokat, akik még nem követik Facebook oldalukat vagy Instagram fiókjukat. A vállalkozások a hirdetések segítségével olyan embereket érhetnek el, akik tartózkodási helyük, érdeklődési körük és egyéb tényezők alapján valószínűleg kapcsolatba fognak lépni velük. Ha megfelelően célzott a hirdetés, akkor potenciális vásárlóknak fog megjelenni és akár konverziót is hozhat.

A hirdetések növelhetik egy webhely forgalmát, termékek vagy szolgáltatások vásárlására ösztönözhetik az embereket, és így tovább. A Facebook olyan lehetőségeket kínál, amelyek segítségével a vállalkozások költségvetésükön belül dolgozhatnak a céljaiknak megfelelő hirdetések létrehozásában.

Kezdj bele a hirdetésbe!

A Facebookon többféleképpen is hirdethetsz. Két lehetőséged van: emelj ki egy bejegyzést az oldalon, vagy hozz létre egy új hirdetést.

  • Poszt kiemelése: Válaszd ki a korábban közzétett bejegyzések közül az egyiket, emeld ki és így hirdetésként is meg fog jelenni, nem csupán organikus tartalomként.
  • Új hirdetés: Számos különböző típusú hirdetést hozhatsz létre különböző célok érdekében, például a termékek vagy szolgáltatások ismertségének növelése, több ember részvétele a közelgő élő/online eseményeken vagy vállalkozásod eladásainak növelése érdekében.

Emelj ki egy bejegyzést!

A kiemelt bejegyzés olyan hirdetés, amit a Facebook oldaladon már meglévő bejegyzésből hozol létre. Egy bejegyzés fellendítése elősegítheti, hogy több reakciót, megosztást és megjegyzést kapjon, és új embereket érhetsz el, akik valószínűleg érdeklődnek az oldalad vagy a vállalkozásod iránt, de jelenleg még nem követik azt.

Ha kiválasztottad a megfelelő bejegyzést, ideje beállítani a célokat. Mit szeretnél elérni a hirdetéssel? Mire alkalmas az adott poszt? Ha például a nagyobb elköteleződést választod, akkor növelheted a kommentek, megosztások és kedvelések számát.

A gomb hozzáadása is fontos lépés, mert ez hívja cselekvésre a felhasználókat.

Ezután a közönséget kell meghatározni hely, kor, nem és egyéb jellemzők alapján. Ha már ismered célközönséged, az ideális vásárlód demográfiai adatait és érdeklődési köreit, akkor nem lesz nehéz dolgod.

Itt az ideje a költségkeret és az időtartam beállításának. Hány napig és milyen összegből fusson a hirdetés?

Az elhelyezés határozza meg, hogy csak a Facebookon, vagy az Instagramon is megjelenjen-e a hirdetés.

Mire figyelj?

  • A kiemelt bejegyzések elérhetik a közönséget, akik még nem követik az oldaladat. Olyan legyen a tartalmad, ami miatt szívesen követnek majd!
  • Irányítsd az embereket a weboldaladra, így növelve a konverziót!
  • Kezdj a népszerű bejegyzésekkel! Ha valami nagy érdeklődést váltott ki mostani követőid között, akkor jó eséllyel ideális kövőidnél is be fog válni.
  • Legyen jó minőségű a kreatívod! Előfordulhat, hogy az oldalon található képek és videók az elsők, amit meglátnak az embereknek márkáddal kapcsolatban. Ezért fontos a magas minőségű vizuális tartalom.
  • Az aktuális trendeket is építsd be stratégiádba!
  • Használd ki a szezonális pillanatokat!

172089498_2444536845691622_1682531379228422848_n_1.jpgHa szeretnéd részletesebben megismerni a Hirdetéskezelő rejtelmeit és elsajátítani a hirdetések beállításának minden titkát, tarts velünk kurzusunkon, ahol lépésről-lépésre bemutatjuk, mit kell csinálnod! Érdekelnek a részletek?

Forrás: https://www.facebookblueprint.com/student/activity/212723

Szólj hozzá

kreatív tartalom hirdetés bejegyzés kiemelés boost kreatív tartalom posztolás Facebook hirdetés hogyan csináld közösségi média kommunikáció hirdetésbeállítás közösségi média hirdetés organikus poszt