Hogyan emelj ki posztot?
Szeretnél a Facebookon hirdetni? Kiemelnéd a jól teljesítő bejegyzéseket? Cikkünkből megtudhatod, miért érdemes a közösségi médiában hirdetni, hogyan kezdhetsz bele a Facebook hirdetésekbe és minden fontos információt elárulunk a kiemelésekről is.
Vágjunk is bele!
Organikus vs. fizetett
A vállalkozások bejegyzéseket hozhatnak létre termékeikről és szolgáltatásaikról Facebook oldalukon, hogy online is elérjék közönségüket. Ez a tartalom megjelenik az oldal követői számára. Ha a vállalkozások olyan embereket szeretnének elérni, akik még nem ismerik termékeiket és szolgáltatásaikat, hirdethetnek is a Facebookon. A Facebook hirdetések szponzorált címkével jelennek meg, így a felhasználók látni fogják, hogy egy hirdetést vagy egy sima posztot látnak-e. Emellett a hirdetéseknél jellemző a gomb jelenléte is, amire ré tudnak klikkelni – ilyet sima, nem fizetett bejegyzésnél nem tudunk alkalmazni.
Miért hirdess Facebookon?
A Facebookon való hirdetés lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy elérjék azokat, akik még nem követik Facebook oldalukat vagy Instagram fiókjukat. A vállalkozások a hirdetések segítségével olyan embereket érhetnek el, akik tartózkodási helyük, érdeklődési körük és egyéb tényezők alapján valószínűleg kapcsolatba fognak lépni velük. Ha megfelelően célzott a hirdetés, akkor potenciális vásárlóknak fog megjelenni és akár konverziót is hozhat.
A hirdetések növelhetik egy webhely forgalmát, termékek vagy szolgáltatások vásárlására ösztönözhetik az embereket, és így tovább. A Facebook olyan lehetőségeket kínál, amelyek segítségével a vállalkozások költségvetésükön belül dolgozhatnak a céljaiknak megfelelő hirdetések létrehozásában.
Kezdj bele a hirdetésbe!
A Facebookon többféleképpen is hirdethetsz. Két lehetőséged van: emelj ki egy bejegyzést az oldalon, vagy hozz létre egy új hirdetést.
- Poszt kiemelése: Válaszd ki a korábban közzétett bejegyzések közül az egyiket, emeld ki és így hirdetésként is meg fog jelenni, nem csupán organikus tartalomként.
- Új hirdetés: Számos különböző típusú hirdetést hozhatsz létre különböző célok érdekében, például a termékek vagy szolgáltatások ismertségének növelése, több ember részvétele a közelgő élő/online eseményeken vagy vállalkozásod eladásainak növelése érdekében.
Emelj ki egy bejegyzést!
A kiemelt bejegyzés olyan hirdetés, amit a Facebook oldaladon már meglévő bejegyzésből hozol létre. Egy bejegyzés fellendítése elősegítheti, hogy több reakciót, megosztást és megjegyzést kapjon, és új embereket érhetsz el, akik valószínűleg érdeklődnek az oldalad vagy a vállalkozásod iránt, de jelenleg még nem követik azt.
Ha kiválasztottad a megfelelő bejegyzést, ideje beállítani a célokat. Mit szeretnél elérni a hirdetéssel? Mire alkalmas az adott poszt? Ha például a nagyobb elköteleződést választod, akkor növelheted a kommentek, megosztások és kedvelések számát.
A gomb hozzáadása is fontos lépés, mert ez hívja cselekvésre a felhasználókat.
Ezután a közönséget kell meghatározni hely, kor, nem és egyéb jellemzők alapján. Ha már ismered célközönséged, az ideális vásárlód demográfiai adatait és érdeklődési köreit, akkor nem lesz nehéz dolgod.
Itt az ideje a költségkeret és az időtartam beállításának. Hány napig és milyen összegből fusson a hirdetés?
Az elhelyezés határozza meg, hogy csak a Facebookon, vagy az Instagramon is megjelenjen-e a hirdetés.
Mire figyelj?
- A kiemelt bejegyzések elérhetik a közönséget, akik még nem követik az oldaladat. Olyan legyen a tartalmad, ami miatt szívesen követnek majd!
- Irányítsd az embereket a weboldaladra, így növelve a konverziót!
- Kezdj a népszerű bejegyzésekkel! Ha valami nagy érdeklődést váltott ki mostani követőid között, akkor jó eséllyel ideális kövőidnél is be fog válni.
- Legyen jó minőségű a kreatívod! Előfordulhat, hogy az oldalon található képek és videók az elsők, amit meglátnak az embereknek márkáddal kapcsolatban. Ezért fontos a magas minőségű vizuális tartalom.
- Az aktuális trendeket is építsd be stratégiádba!
- Használd ki a szezonális pillanatokat!
Ha szeretnéd részletesebben megismerni a Hirdetéskezelő rejtelmeit és elsajátítani a hirdetések beállításának minden titkát, tarts velünk kurzusunkon, ahol lépésről-lépésre bemutatjuk, mit kell csinálnod! Érdekelnek a részletek?
Forrás: https://www.facebookblueprint.com/student/activity/212723