2022. okt 04.

Miért utasították el a hirdetésedet?

írta: Sáringer Viktória
Miért utasították el a hirdetésedet?

pexels-ekaterina-bolovtsova-4048599.jpgHa hirdetsz a Meta platformjain, akkor előbb vagy utóbb mindenképp bele fogsz futni egy elutasításba. Lehet, hogy ez jogos és változtatni kell a hirdetésen, de van olyan is, amikor félreért valamit a rendszer és van esélyed újabb felülvizsgálatra, ami után mégis futhat a reklám. Így azt tanácsoljuk, hogy ne ijedj meg, légy felkészült és akkor biztosan nem ér meglepetés!

Irányelvek és ellenőrzési folyamat

A Meta hirdetési irányelvei útmutatást adnak arra vonatkozóan, hogy milyen típusú hirdetési tartalmak engedélyezettek. Amikor a hirdetők új hirdetést indítanának, a rendszer a tartalmakat ellenőrzi, hogy megfelelnek-e az irányelveknek, mielőtt megjelennének a közönség számára. A legtöbb hirdetést általában 24 órán belül felülvizsgálják, bár egyes esetekben ez tovább is tarthat. A koronavírus berobbanásával például az ellenőrzési idő is jócskán megnőtt.

A hirdetés ellenőrzési folyamat során a Meta ellenőrzi a képeket, a szöveget, a célzást és a hirdetés pozicionálását, valamint a hirdetés céloldalának tartalmát. Például előfordulhat, hogy egy hirdetést nem hagynak jóvá, ha a céloldal tartalma nem teljesen működőképes, nem egyezik a hirdetésben reklámozott termékkel vagy szolgáltatással, vagy nem felel meg teljes mértékben a hirdetési irányelveknek. Bizonyos reklámoknál elvárás lehet az is, hogy milyen információkat kell tartalmaznia a linkben megadott érkezési oldalnak.

Elutasítás vagy jóváhagyás

A hirdetés ellenőrzése után a hirdetők értesítést kapnak arról, hogy jóváhagyták-e. Ha jóváhagyják, a Meta elkezdi futtatni a hirdetést és eredményei megjelennek a Hirdetéskezelőben.

Ha a hirdetést elutasítják, szerkesztheted azt, hogy megbizonyosodj arról, hogy megfelel a hirdetési irányelveknek. Amikor szerkesztesz egy hirdetést, és elmented a módosításokat, a rendszer újra elküldi, és újra felülvizsgálja. Tehát ha csak mondjuk egy elírást veszel észre utólag és javítasz, akkor is újra ellenőrzésre kerül az egész, ami nyilván időt vesz el, ameddig nem jelenik meg a reklám.

Letiltás

Ne feledd, hogy a Meta hirdetésekre vonatkozó irányelveinek megsértése a hirdető profiljával, a kapcsolódó oldalakkal vagy hirdetési fiókokkal szembeni kényszerintézkedéshez vezethet.

A végrehajtási intézkedések magukban foglalhatják:

  • Társított oldalak letiltása
  • Meglévő hirdetések letiltása
  • Az új hirdetések megjelenítésének korlátozása

Hogy néz ki egy hibás hirdetés?

Hozunk pár példát, milyen hibákat követhetünk el egy hirdetés során.

Szövegezés

1. hibalehetőség:

A hirdetés szövege arra utal, hogy a hirdető ismer bizonyos tulajdonságokat a hirdetést olvasó személyről. Például a hirdetés kifejezetten középkorú nőket említ és céloz meg, ami sérti a Meta hirdetési irányelveit. Nem utalhatunk a célközönségre túlságosan személyre szabottan, mert az ilyen szövegeket ki fogja szűrni a Meta ellenőrzési rendszere.

2. hibalehetőség:

Ha a szövegezés félrevezető állítást tesz a termékről. Például egy fényvédő esetén azt állítja, hogy a termék használata megállítja az öregedési folyamatot. Ez nem állja meg a helyét, így hamis információnak, megtévesztésnek számít, amit nem tolerál a hirdetésellenőrzési rendszer.

Mit csinálj helyette?

Lehet, hogy a Te fejedben tisztán körül van rajzolva az ideális vásárló, ami szuper és ez alapján remekül be is állíthatod hirdetésed célzásait. Ám a hirdetés szövegezésében fontos, hogy az általános közönséget szólítsd meg, ne túlzottan specifikusan a célközönséged.

A nem megalapozott vagy túlzó állításoktól tartózkodj, mert ezeket minden esetben hamisnak ítélheti meg a rendszer.

Vizuális tartalom

A hirdetés képe nem határozza meg egyértelműen a kínált terméket vagy szolgáltatást. Például a fényvédő tégelyén nem szerepel termék vagy márkanév. Vagy a képen több termék is látható és nem egyértelmű, melyik szerepel a promócióban, melyikről szól a szövegezés.

Mit csinálj helyette?

Imádjuk a stock fotókat és sok esetben működhetnek is, de igazi sikereket a saját, konkrét termékről készült tartalommal érhetsz el. Fontos, hogy a hirdetés egyértelműen meghatározza a kínált terméket. Az említett példát alapul véve, a fényvédő tégelyén a termék neve és logója, valamint a termék konkrét leírása is legyen megtalálható.

auzud.PNGElőzd meg a hirdetés letiltásokat!

Ha sok tiltásba futsz bele, bizony az egész fiókodat is letilthatja a Facebook és nem minden esetben könnyű/lehetséges a visszaszerzés. Hirdess profin, célzottan segítségünkkel!

Referenciáinkat ITT találod, hirdetési workshopunkat pedig ITT!

 

Forrás: https://www.facebookblueprint.com/student/activity/212750

Szólj hozzá

hirdetés hirdetések meta elutasítás hirdetési szabályzat hirdetési irányelvek hirdetésbeállítás hirdetési hibák letiltások ellenőrzési folyamat