2022. okt 22.

Hogyan hozz létre hirdetést a Facebook-on?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan hozz létre hirdetést a Facebook-on?

pexels-rodnae-productions-5756660.jpgHirdetés létrehozásakor egy kicsit eltávolodunk az organikus (vagyis nem fizetett) tartalmaktól, illetve a követők által jelentett biztonságtól és új felhasználóknak is megmutatjuk márkánkat, kínálatunkat. Ez egyszerre ijesztő is, de egy nagyszerű lehetőség is, hogy új érdeklődőkre, vásárlókra tegyünk szert.

Hirdetést létrehozhatunk asztali gépről vagy mobiltelefonról is és természetesen többféle típus is van, amiből választhatunk. Az egyik legegyszerűbb a bejegyzés kiemelése, amikoris egy organikus, oldaladon már megosztott posztot emelsz ki a nagyobb elérés, több kattintás vagy egyéb cél érdekében. A saját hirdetés létrehozása a másik lehetőség.

Íme az 5 legfontosabb lépés, ha hirdetésről van szó:

  • Válassz célt!
  • Adj meg kreatív tartalmat!
  • Határozd meg a célközönséget!
  • Állítsd be a költségkeretet és az időtartamot!
  • Döntsd el, hol szeretnéd megjeleníteni a hirdetésedet!

Most részletesebben is megnézzük az egyes pontokat.

Válassz célt!

A megfelelő cél kiválasztásán állhat vagy bukhat a hirdetés sikereke. Gondold át, mit szeretnél elérni a hirdetéssel! Több látogatót szereznél weboldaladra? Szeretnéd, ha üzenetben felvennék veled a kapcsolatot? A lényeg a minél nagyobb elérés, hogy növeld márkád népszerűségét? Azt szeretnéd elérni, hogy linkedre kattintsanak?

Erre mindre van lehetőséged a Facebook hirdetéseinek segítségével. Egy új márka debütálásakor például a márkaismertség növelése, vagyis a nagy elérés az egyik legfontosabb, míg például egy termék értékesítésének felpörgetéséhez a weboldalra, a vásárláshoz való átkattintás lehet jó választás.

Adj meg kreatív tartalmat!

A hirdetésben van szövegezés, van egy vizuális elem és egy felhívás gomb. A vizuális elem az, ami megragadja a felhasználó figyelmét, ami megállítja a görgetésben az embereket, ami felkelti a kíváncsiságukat. Ha már megszerezted a figyelmet a képpel, galériával vagy videóval, akkor jön a szöveg szerepe, amit elkezd olvasni az érdeklődő a vizuális tartalom hatására. A szöveg bővebb kontextust ad a vizuális tartalomhoz, vagy értéket ad, illetve szépen rávezeti a felhasználót arra, hogy mit is szeretnénk tőle. A szövegezés végén elhelyezett call to action és link tökéletes zárás, amivel átirányíthatjuk az embereket a weboldalra, amennyiben ez a cél. A felhívásgomb megkönnyíti, hogy célba érjenek a felhasználók.

Határozd meg a célközönséget!

Kinek fogsz hirdetni? Miért pont neki? Milyen az ideális vásárló? A buyer persona nagyon fontos a hirdetéseknél. Ha a megfelelő célközönségnek hirdetsz, jó esélyed van a sikerre. A célközönségben általában van valami közös pont, ami lehet demográfiai vagy akár érdeklődési kör is. Ez a közös pont az, ami miatt potenciálisan érdeklődhetnek vállalkozásod, kínálatod iránt is.

A célközönség meghatározására a hirdetéseknél mindig érdemes megadni kort, nemet, amennyiben helyi vállalkozásod van helyszínt (+ x km) és akár egyéb fontos jellemzőket is. Például ha autós témában vagy aktív, akkor különböző autós érdeklődési köröket gépelhetsz be.

Állítsd be a költségkeretet és az időtartamot!

Ne felejtsd el beállítani, hogy mettől meddig fusson az adott hirdetés. Itt nem csak dátumot, de pontos időpontot is megadhatsz és akár időzítheted is a hirdetést, vagyis elkészítheted ma, de beállíthatod, hogy jövő csütörtökön délben kezdjen el megjelenni.

A költség lehet napi fix összeg vagy költségkeretet is megadhatsz. A napi díj azt jelenti, hogy egy nap maximum mennyit költhet el a Facebook a hirdetés megjelenítésére. Ha például beállítod, hogy napi 1500 Ft a limit 5 napon át, akkor egy nap nem jeleníti meg többször, csak ameddig kitart az 1500 Ft.

Ha költségkeretet adsz meg, akkor a hirdetés teljes időtartama alatt fogja elkölteni az adott összeget. Ha ide beírod, hogy 10.000 Ft, akkor az 5 nap alatt úgy osztja majd be ezt az összeget, ahogy a rendszer jónak látja és jobban el tudja érni az embereket. Lehet, hogy egy nap csak 1000 Ft-ot költ majd, másnap viszont 3000 Ft-ot. Általában azért a teljes keret elfogy, nagyon ritkán van, hogy valamilyen összeg bent marad a hirdetés után.

Döntsd el, hol szeretnéd megjeleníteni a hirdetésedet!

Facebook, Instagram, Messenger, hírfolyam, történetek, bannerek – rengeteg lehetőséged van és egyénileg személyreszabhatod, hol szeretnéd, ha a rendszer feldobja a reklámodat.

305925155_451455460332332_964349023758306271_n.jpg

 

Készen állsz rá, hogy létrehozd első saját Facebook hirdetésed? Ha szeretnél még többet megtudni a témában, válaszd oktatásainkat! Nem PowerPoint alapján tanítunk, hanem élő időben mutatjuk meg mit, hol és hogyan kell beállítani, így biztosan nem marad kérdésed. Ha mégis, akkor örömmel megválaszoljuk. ;) Kurzuslistánkat ITT éred el!

Forrás: https://www.facebook.com/business/learn/lessons/create-facebook-ads-from-facebook-page

Szólj hozzá

hirdetés célok hirdetések online marketing célközönség Facebook hogyan csináld így csináld hirdetéskezelés közösségi média kampány közösségi média kommunikáció Facebook ads hirdetésbeállítás hirdetéskezelő