2022. dec 03.

Így dolgozd ki márkastratégiai keretrendszered! II.rész

írta: Sáringer Viktória
Így dolgozd ki márkastratégiai keretrendszered! II.rész

pexels-pavel-danilyuk-6612773.jpgA nyugalmas idők után mindig van valami, ami felborzolja a kedélyeket: lehet ez személyes válság, mint például egy botrány vagy egy átfogó krízishelyzet, mint a koronavírus járvány vagy az elszabaduló infláció.

Az első részben átnéztük, hogyan kell létrehozni a márkastratégiai keretrendszert, most pedig még tovább finomhangoljuk ezt. Fontos észben tartani, hogy ha egyszer elkészülsz vele, akkor nem szabad kőbe vésettnek tekinteni és eltenni. Sőt, inkább az lenne a helyes megfogalmazás, hogy a keretrendszer sosem készül el. Mindig változtatni kell, reagálni az aktualitásokra, másokkal összedolgozni és tökéletesíteni, módosítgatni.

4. lépés: Készíts válságtervet!

Amikor egy válság beüt, nehéz lehet a helyzetet másként tekinteni, mint a súlyos stresszforrás. A közelmúlt válságkommunikációs példái azonban azt mutatják, hogy márkaépítési lehetőségként is szolgálhatnak.

Vegyük példaként a Slack 2022-es szolgáltatási leállását. Bár a probléma miatt a dolgok világszerte megtorpantak, a márka hírneve továbbra is sértetlen maradt. Ha valami változott, akkor a válság alatti ügyfélszolgálati megközelítésük még több rajongót szerzett nekik.

A válságterv elkészítése a márkastratégia keretrendszerének második rétegeként felkészíthet Téged, hogy a trükkös helyzeteket a lehető legátgondoltabban kezeld. Lehet, hogy nem tudsz felkészülni konkrét krízisekre, de fel tudsz építeni egy olyan folyamatot, amely a megfelelő embereket mozgósítja, ha baj van.

A válságra reagáló csapat létrehozásával egy alapvető kríziskommunikációs keretrendszert is hozzáadhatsz stratégiádhoz.

A következő szerepeket kell kiosztanod:

  • Válságkommunikációs csoport vezetője
  • Válságkommunikációs koordinátor
  • Végső jóváhagyó
  • Jogi tanácsadó

A válságot körülvevő tényezőktől függően további támogatásra lehet szükség a szervezet más csapataitól is.

5. lépés: Felülvizsgálat

Itt az ideje, hogy megoszd a keretrendszer első verzióját a képzett, régi munkatársakból álló csapattal, hogy visszajelzést kapj.

Íme egy e-mail sablon, amellyel megoszthatod a kezdeti márkastratégiai dokumentumot:

„Kedves Csapat!

Márkastratégiai keretünk első verziója elkészült és készen áll a felülvizsgálatra, a csatolmányban megtalálják.

A keretrendszer célja, hogy segítse a vezetőket üzletünkben, hogy építsék és fenntartsák márkánkat a csatornákon keresztül. Íme néhány konkrét visszajelzési terület, amelyekkel szeretném, ha mindannyian foglalkoznának a dokumentum áttekintése során:

  • Hiányzik vagy nem világos valami?
  • Van értelme ennek a dokumentum formátumnak a tervezett felhasználáshoz?
  • Van valami, amin javíthatunk?

Kérjük, osszák meg velem visszajelzését e-mailben 2022.10.09-ig. Kíváncsian várom a gondolataikat!

Üdvözlettel,

YX”

6. lépés: Figyeld az előrehaladást!

Ha a visszajelzéseket is megkaptad, feldolgoztad és beépítetted a stratégiába, akkor ideje eldönteni, milyen gyakran fogod felülvizsgálni a dolgokat. A negyedévente megrendezésre kerülő márka kerekasztal beszélgetés nagyszerű módja annak, hogy újra összejöjjön a csapat és nyomon kövessétek a legfontosabb kezdeményezéseket. Használd ezeket a találkozókat alkalomként arra, hogy megvitassátok a célok felé haladást, a márka sikereit és a folyamatban lévő lehetőségeket.

Ideje felépíteni saját márkastratégiádat!

A márkastratégiai keretrendszer létrehozása vállalkozásod számára remek lehetőség és rengeteg előnnyel is jár, így mindenképp ajánlott.

Sok időd megy el azzal, hogy kitaláld, milyen tartalmakat írj a Facebookra, Instagramra, LinkedIn-re vagy éppen a Twitterre? Innentől ne aggódj, konkrét megoldásokat szállítunk Neked!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/brand-strategy/

Szólj hozzá

marketing stratégia online marketing ötletek tippek marketingstratégia márka tanácsok márkaépítés márkastratégia közösségi média marketing stratégiakészítés