Így dolgozd ki márkastratégiai keretrendszered! II.rész
A nyugalmas idők után mindig van valami, ami felborzolja a kedélyeket: lehet ez személyes válság, mint például egy botrány vagy egy átfogó krízishelyzet, mint a koronavírus járvány vagy az elszabaduló infláció.
Az első részben átnéztük, hogyan kell létrehozni a márkastratégiai keretrendszert, most pedig még tovább finomhangoljuk ezt. Fontos észben tartani, hogy ha egyszer elkészülsz vele, akkor nem szabad kőbe vésettnek tekinteni és eltenni. Sőt, inkább az lenne a helyes megfogalmazás, hogy a keretrendszer sosem készül el. Mindig változtatni kell, reagálni az aktualitásokra, másokkal összedolgozni és tökéletesíteni, módosítgatni.
4. lépés: Készíts válságtervet!
Amikor egy válság beüt, nehéz lehet a helyzetet másként tekinteni, mint a súlyos stresszforrás. A közelmúlt válságkommunikációs példái azonban azt mutatják, hogy márkaépítési lehetőségként is szolgálhatnak.
Vegyük példaként a Slack 2022-es szolgáltatási leállását. Bár a probléma miatt a dolgok világszerte megtorpantak, a márka hírneve továbbra is sértetlen maradt. Ha valami változott, akkor a válság alatti ügyfélszolgálati megközelítésük még több rajongót szerzett nekik.
Things we’ve learned on 2-22-22: Tuesdays can go two ways, two deep breaths can make a situation more manageable, two heads are better than one, and we’re twice as grateful for your patience during today’s disruption—no two ways about it.
— Slack (@SlackHQ) February 22, 2022
A válságterv elkészítése a márkastratégia keretrendszerének második rétegeként felkészíthet Téged, hogy a trükkös helyzeteket a lehető legátgondoltabban kezeld. Lehet, hogy nem tudsz felkészülni konkrét krízisekre, de fel tudsz építeni egy olyan folyamatot, amely a megfelelő embereket mozgósítja, ha baj van.
A válságra reagáló csapat létrehozásával egy alapvető kríziskommunikációs keretrendszert is hozzáadhatsz stratégiádhoz.
A következő szerepeket kell kiosztanod:
- Válságkommunikációs csoport vezetője
- Válságkommunikációs koordinátor
- Végső jóváhagyó
- Jogi tanácsadó
A válságot körülvevő tényezőktől függően további támogatásra lehet szükség a szervezet más csapataitól is.
5. lépés: Felülvizsgálat
Itt az ideje, hogy megoszd a keretrendszer első verzióját a képzett, régi munkatársakból álló csapattal, hogy visszajelzést kapj.
Íme egy e-mail sablon, amellyel megoszthatod a kezdeti márkastratégiai dokumentumot:
„Kedves Csapat!
Márkastratégiai keretünk első verziója elkészült és készen áll a felülvizsgálatra, a csatolmányban megtalálják.
A keretrendszer célja, hogy segítse a vezetőket üzletünkben, hogy építsék és fenntartsák márkánkat a csatornákon keresztül. Íme néhány konkrét visszajelzési terület, amelyekkel szeretném, ha mindannyian foglalkoznának a dokumentum áttekintése során:
- Hiányzik vagy nem világos valami?
- Van értelme ennek a dokumentum formátumnak a tervezett felhasználáshoz?
- Van valami, amin javíthatunk?
Kérjük, osszák meg velem visszajelzését e-mailben 2022.10.09-ig. Kíváncsian várom a gondolataikat!
Üdvözlettel,
YX”
6. lépés: Figyeld az előrehaladást!
Ha a visszajelzéseket is megkaptad, feldolgoztad és beépítetted a stratégiába, akkor ideje eldönteni, milyen gyakran fogod felülvizsgálni a dolgokat. A negyedévente megrendezésre kerülő márka kerekasztal beszélgetés nagyszerű módja annak, hogy újra összejöjjön a csapat és nyomon kövessétek a legfontosabb kezdeményezéseket. Használd ezeket a találkozókat alkalomként arra, hogy megvitassátok a célok felé haladást, a márka sikereit és a folyamatban lévő lehetőségeket.
Ideje felépíteni saját márkastratégiádat!
A márkastratégiai keretrendszer létrehozása vállalkozásod számára remek lehetőség és rengeteg előnnyel is jár, így mindenképp ajánlott.
Sok időd megy el azzal, hogy kitaláld, milyen tartalmakat írj a Facebookra, Instagramra, LinkedIn-re vagy éppen a Twitterre? Innentől ne aggódj, konkrét megoldásokat szállítunk Neked!