2023. jan 10.

Így mutasd be csapatodat követőidnek! - PÉLDÁKKAL

írta: Sáringer Viktória
Így mutasd be csapatodat követőidnek!  - PÉLDÁKKAL

pexels-fox-1595387.jpgAz alkalmazottak bemutatása a nagyközönségnek hatékony eszköz a toborzáshoz, a márkamenedzsmenthez és az alkalmazottak bevonásához is. Nagyon fel tudja dobni a közösségi média kommunikációt és felpörgetheti az eléréseket is. Ebben a cikkben részletezzük, miért.

Azonban egy kis tervezés szükséges hozzá, hogy megfelelő tartalmakat hozhass létre a projekthez. Ha nem csupán egy-egy bejegyzést tervezel, hanem egy egész sorozatot, akkor több kérdést is meg kell fontolnod a végrehajtás előtt.

Mielőtt belevágsz, a következőket gondold át:

Mi a célod?

Mit szeretnél elérni azzal, hogy bemutatod követőidnek a csapattagokat? Csak márkajelenlétet szeretnél és egy kicsit szebb számokat látni a követőknél és a kedveléseknél a posztok alatt? Vagy esetleg új ügyfeleket vonzanál be? Szeretnéd a márkahűséget erősíteni a már meglévő vásárlókban? Elsődleges célod új munkaerő toborzása és ehhez vetnéd be az alkalmazottak posztjait?

Az egyes célokat különféle módszerekkel érhetünk el, így a legelső legyen a pontos cél meghatározása.

Milyen ütemtervben tudod létrehozni a bejegyzéseket?

Milyen rendszerességgel osztanál meg tartalmat és ennek létrehozása mennyi időt vesz igénybe? Milyen minőségű és mennyiségű tartalomra van szükséged? Fontos, hogy már az elején felállítsd a határidőket, és ezekhez szigorúan tartsd is magad, különben az egész rendszer borulhat. A minőségi munkához pedig alapos tervezés és figyelmes kivitelezés szükséges. Határozd meg, mennyi időt vesz majd igénybe a tartalmak kitalálása és megtervezése, mennyi idő lesz a létrehozás, az utómunka, majd mikor kerülnek nyilvánosságra az anyagok.

Ha rendszeres posztsorozatot szeretnél, akkor érdemes egy adott időpontot belőni, például minden hét kedd estéjét vagy a hónapban minden második hétfőt, hogy a közönség számíthasson a bejegyzésre és maximalizálni tudjuk az elérést. Ez nagyszerű módja annak is, hogy fokozzuk az izgalmat és emiatt többször újra ellátogassanak az emberek oldalunkra.

Ki fog felelni a projektért?

Mint minden nagyobb feladatnál, kell valaki, aki összefogja és menedzseli a teljes projektet. Lehet ez egyetlen személy, aki mindenért felel, de lehet egy kisebb csapat is, akik összedolgoznak a célért.

Mivel összehangolt munkára van szükség, jelöld ki, ki lesz a csapatban a projektfelelős, aki vezeti az egész kampányt. Ő lesz aki, aki betartatja a határidőket, jóváhagyja a tartalmakat és megtervezi a közzététel részleteit is.

Milyen típusú tartalmakkal tudnál a legnagyobb sikert elérni?

Videós interjúk, portré fotók és mellé szövegezés, képgaléria több képpel és szöveggel… Minden cégnél vagy témánál más és más az, amit a célközönség szeret és ami beválik. Nálad melyik tartalmak teljesítenek a legjobban? Mi az, amire a legtöbb reakciót kapod? Mivel kapcsolatban kommentelnek az emberek? Mivel érted el a legtöbb új embert? Kiknek célzod a tartalmakat, nekik mik az igényeik és elvárásaik?

Fontos, hogy megoszthatók és továbboszthatók legyenek a tartalmak, mert jó eséllyel a kollégák és az ő ismerőseik is meg szeretnék majd mutatni a posztokat másoknak, így elindulhat egy remek megosztási lánc, ami bizony potenciálisan érdekes embereket is elérhet, ráadásul garantáltan felpörgeti az aktivitást.

Optimalizálás és újrafelhasználás

Most, hogy ennyit dolgoztál a tartalmakkal, ne feledkezz meg arról sem, hogy akár több felületen is felhasználhatod őket, ám az egyes platformok különféle formátumokat igényelhetnek. Ha képszerkesztő programként például a Canva-t használod, akkor nincs nehéz dolgod, mert a rendszer bármilyen közösségi platform strandard méreteire átállítja a fotót, maximum egy kis javítgatás szükséges és máris menthető és használható a tartalom négyzetes Insta feed posztként, fekvő elrendezésű Facebook posztként, álló helyzetű sztoriként…

Ha kíváncsi vagy a példákra is és hogy mikor érdemes alkalmazni az ötleteket, kattints és olvass tovább ITT!

Szólj hozzá

tartalom bejegyzés inspiráció ötlet kollégák csapat tanácsok példa példák posztok posztsorozat posztolás hogyan csináld tartalommarketing posztötlet