Így mutasd be csapatodat követőidnek! - PÉLDÁKKAL
Az alkalmazottak bemutatása a nagyközönségnek hatékony eszköz a toborzáshoz, a márkamenedzsmenthez és az alkalmazottak bevonásához is. Nagyon fel tudja dobni a közösségi média kommunikációt és felpörgetheti az eléréseket is. Ebben a cikkben részletezzük, miért.
Azonban egy kis tervezés szükséges hozzá, hogy megfelelő tartalmakat hozhass létre a projekthez. Ha nem csupán egy-egy bejegyzést tervezel, hanem egy egész sorozatot, akkor több kérdést is meg kell fontolnod a végrehajtás előtt.
Mielőtt belevágsz, a következőket gondold át:
Mi a célod?
Mit szeretnél elérni azzal, hogy bemutatod követőidnek a csapattagokat? Csak márkajelenlétet szeretnél és egy kicsit szebb számokat látni a követőknél és a kedveléseknél a posztok alatt? Vagy esetleg új ügyfeleket vonzanál be? Szeretnéd a márkahűséget erősíteni a már meglévő vásárlókban? Elsődleges célod új munkaerő toborzása és ehhez vetnéd be az alkalmazottak posztjait?
Az egyes célokat különféle módszerekkel érhetünk el, így a legelső legyen a pontos cél meghatározása.
Milyen ütemtervben tudod létrehozni a bejegyzéseket?
Milyen rendszerességgel osztanál meg tartalmat és ennek létrehozása mennyi időt vesz igénybe? Milyen minőségű és mennyiségű tartalomra van szükséged? Fontos, hogy már az elején felállítsd a határidőket, és ezekhez szigorúan tartsd is magad, különben az egész rendszer borulhat. A minőségi munkához pedig alapos tervezés és figyelmes kivitelezés szükséges. Határozd meg, mennyi időt vesz majd igénybe a tartalmak kitalálása és megtervezése, mennyi idő lesz a létrehozás, az utómunka, majd mikor kerülnek nyilvánosságra az anyagok.
Ha rendszeres posztsorozatot szeretnél, akkor érdemes egy adott időpontot belőni, például minden hét kedd estéjét vagy a hónapban minden második hétfőt, hogy a közönség számíthasson a bejegyzésre és maximalizálni tudjuk az elérést. Ez nagyszerű módja annak is, hogy fokozzuk az izgalmat és emiatt többször újra ellátogassanak az emberek oldalunkra.
Ki fog felelni a projektért?
Mint minden nagyobb feladatnál, kell valaki, aki összefogja és menedzseli a teljes projektet. Lehet ez egyetlen személy, aki mindenért felel, de lehet egy kisebb csapat is, akik összedolgoznak a célért.
Mivel összehangolt munkára van szükség, jelöld ki, ki lesz a csapatban a projektfelelős, aki vezeti az egész kampányt. Ő lesz aki, aki betartatja a határidőket, jóváhagyja a tartalmakat és megtervezi a közzététel részleteit is.
Milyen típusú tartalmakkal tudnál a legnagyobb sikert elérni?
Videós interjúk, portré fotók és mellé szövegezés, képgaléria több képpel és szöveggel… Minden cégnél vagy témánál más és más az, amit a célközönség szeret és ami beválik. Nálad melyik tartalmak teljesítenek a legjobban? Mi az, amire a legtöbb reakciót kapod? Mivel kapcsolatban kommentelnek az emberek? Mivel érted el a legtöbb új embert? Kiknek célzod a tartalmakat, nekik mik az igényeik és elvárásaik?
Fontos, hogy megoszthatók és továbboszthatók legyenek a tartalmak, mert jó eséllyel a kollégák és az ő ismerőseik is meg szeretnék majd mutatni a posztokat másoknak, így elindulhat egy remek megosztási lánc, ami bizony potenciálisan érdekes embereket is elérhet, ráadásul garantáltan felpörgeti az aktivitást.
Optimalizálás és újrafelhasználás
Most, hogy ennyit dolgoztál a tartalmakkal, ne feledkezz meg arról sem, hogy akár több felületen is felhasználhatod őket, ám az egyes platformok különféle formátumokat igényelhetnek. Ha képszerkesztő programként például a Canva-t használod, akkor nincs nehéz dolgod, mert a rendszer bármilyen közösségi platform strandard méreteire átállítja a fotót, maximum egy kis javítgatás szükséges és máris menthető és használható a tartalom négyzetes Insta feed posztként, fekvő elrendezésű Facebook posztként, álló helyzetű sztoriként…