2025. jún 25.

Hogyan mérd az elköteleződést a közösségi médiában?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan mérd az elköteleződést a közösségi médiában?

nevtelen_terv_51.pngA közösségi médiában jelen lenni már nem elég: elköteleződésre van szükség! Hiába nő a követőszámod vagy az elérésed, ha a közönséged nem reagál a tartalmaidra, nem kattint, nem oszt meg, nem kommentel. Az elköteleződés (engagement), az a mutató, ami igazán láttatja, mennyire hatékony a közösségi média kommunikációd.

Cikkünkben sorra vesszük a legfontosabb teljesítménymutatókat (KPI-k), amelyek alapján mérheted és javíthatod közösségi média stratégiád.

Kattintások

Ismerős, amikor egy izgalmas bevezető sort olvasol az Instagramon, és kíváncsi vagy a teljes szövegre, ezért a „Tovább” gombra klikkelsz? Már meg is adtad a kattintást az alkotónak, amit látni is fog az analitikában, illetve amit érzékelni fog az ...

Tovább Szólj hozzá

marketing tartalom ötletek tippek kpi tanácsok teljesítmény mutató aktivitás közösségi média elérés engagement Facebook teljesítménymutató

2025. jún 22.

Küzdesz az Insta sztorik létrehozásával? Eláruljuk, hogyan csináld jól!

írta: Sáringer Viktória
Küzdesz az Insta sztorik létrehozásával? Eláruljuk, hogyan csináld jól!

blgc.pngAz Instagram történetek, vagyis sztorik, mindössze 24 órás élettartamuk ellenére is rendkívül népszerűek, hiszen nemcsak rövid, de látványos tartalmakról van szó. Mégis, sok marketinges úgy érzi, hogy hiába posztol történeteket, nem ér el semmit: kevés a megtekintés, alacsony az elköteleződés, illetve direkt konverziót sem tapasztalnak. A probléma nem magával a formátummal van, hanem azzal, ahogyan használjuk.

Nézzük meg, mi lehet az oka, hogy nem váltják valóra a sztorik a hozzájuk fűzött reményeket és hogyan lehet őket újratervezni!

Hol helyezkedik el a stratégiában?

Sokan tévesen azt feltételezik, hogy a sztorik is ugyanúgy működnek, mint a hírfolyambejegyzések, de valójában teljesen más céljuk van. Míg a feed ...

Tovább Szólj hozzá

marketing tartalom tipp történet ötletek sztori tippek tanácsok insta közösségi média posztolás Instagram insta story

2025. jún 17.

Organikus vs. fizetett közösségi média

írta: Sáringer Viktória
Organikus vs. fizetett közösségi média

nevtelen_terv_50.pngNem tudod, mikor érdemes fizetni a posztjaidért, és mikor elég az organikus elérés? Cikkünk segít eligazodni! A közösségi média mai zsúfolt világában egyre nehezebb kitűnni. A hirdetési költségek folyamatosan emelkednek, miközben a büdzsék mértéke csökkenhet . Jelenleg az organikus és a fizetett közösségi média tudatos, kiegyensúlyozott használata nem extra, hanem alapfeltétel, ha a cél a figyelem megragadása, a versenytársak közül való kitűnés és a jobb ROI, vagyis a befeketett munka és költségek megtérülése.

Mi is az organikus közösségi média?

Az organikus közösségi média alapvetően nem mást, mint ingyenes tartalmakat jelent: szöveges posztokat, képeket vagy videókat, amelyeket fizetett hirdetés nélkül osztasz meg ...

Tovább Szólj hozzá

marketing tartalom hirdetés tipp stratégia ötletek tippek tanácsok organikus fizetett hirdetés közösségi média kiemelés posztok posztolás organikus elérés stratégiakészítés organikus növelés organikus poszt

2025. jún 17.

Beteljesült amerikai álom: a 102 éves magyar díva a TikTok kedvence

írta: Rózsa K.
Beteljesült amerikai álom: a 102 éves magyar díva a TikTok kedvence

nevtelen_terv_46.pngTe hallottál már a Peter Thomas Roth kozmetikai márkáról? Nem? Pedig ez a luxus, amerikai bőrápoló brand magyar termálvízzel és egyéb természetes alapanyagokkal is dolgozik, de nem véletlenül – az ismert Clinical Skin Care márka névadó alapítója magyar gyökerekkel rendelkezik . Maga Peter Thomas Roth az, akinek édesanyja, a debreceni származású Carole Szántó Roth. A sikeres család legidősebb tagjaként, 102 évesen közkedvelt vendég lett unokája, Ryan Roth TikTok oldalán (a magyarok nagy örömére)

És hogy miért díva? Mert a megosztott képeken is látszik, hogy ebben a szép korban sem veti meg a divatot és a csillogást… Magyar vonatkozása és kalandos életútja miatt, hamarosan az ATV Heti Naplójában ismerhetjük meg jobban, ami az ...

Tovább Szólj hozzá

érdekes magyar videó aktuális közösségi média közösségi média jelenlét

2025. jún 08.

AI – Barát vagy manipulátor?

írta: Sáringer Viktória
AI – Barát vagy manipulátor?

nevtelen_terv_12_1.pngAz adatok korában élünk, egy olyan világban, ahol az információk értéke felér az arannyal. A mesterséges intelligencia (AI) és a gépi tanulás (ML) új dimenziókat nyitottak meg a fejlődés, az elemzés és a döntéshozatal terén. De miközben ezek az eszközök hatalmas lehetőségeket rejtenek magukban, nem szabad figyelmen kívül hagyni az árnyoldalukat sem . Vajon tényleg megbízhatunk a gépekben? Hol húzódik a határ a fejlődés és a félreinformálás között? Ebben a cikkben az adatalapú technológiák sötétebb vetületeit, az AI-ra épülő veszélyeket és a társadalmi következményeket vizsgáljuk meg!

Az adatok a legfontosabbak és az AI hozzájuttathat

A The Economist már 2017-ben kijelentette, hogy az olaj helyett az adat vált a világ ...

Tovább Szólj hozzá

ai adat adatok álhír dezinformáció félrevezetés fake news mesterséges intellingencia deepfake

2025. jún 02.

A BookTok átalakította a könyvpiacot!

írta: Sáringer Viktória
A BookTok átalakította a könyvpiacot!

nevtelen_terv_9.pngTe is észrevetted, hogy egyre több könyv borítóján ott virít, hogy BookTok-kedvenc? Ez nem véletlen: az utóbbi években a TikTok (azon belül is a BookTok nevű közösség) valósággal felforgatta a könyvpiacot. Olyan, mintha hirtelen az olvasás nagyon menővé vált volna: könyvek kelnek el több millió példányban, szerzők válhatnak sztárokká, és egy-egy ismeretlen regény néhány hét alatt kerül a bestsellerlisták élére – mindezt anélkül, hogy egy fillért is költöttek volna klasszikus reklámkampányra. Elég pár meggyőző ajánló a TikTok könyves influencereitől, és már kapkodják is el a köteteket.

Mit is takar ez a könyves közösség?

A BookTok egyszerre szórakoztató, érzelmes, szenvedélyes és szinte már hihetetlen, mennyire ...

Tovább Szólj hozzá

marketing könyv ugc közösségi média influencer influencer marketing felhasználói tartalmak booktok

2025. máj 29.

Közösségi média az egészségügyben: lehetőségek és kihívások

írta: Sáringer Viktória
Közösségi média az egészségügyben: lehetőségek és kihívások

nevtelen_terv_13_1.pngA közösségi média az egészségügyben is egyre fontosabb szerepet tölt be, hiszen lehetőséget nyújt a páciensekkel való kapcsolattartásra, az egészségügyi információk terjesztésére és a márkaépítésre. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan használhatják ki az egészségügyi szervezetek a közösségi média erejét, miközben betartják az iparági előírásokat és a betegadatok védelmét!

 

A közösségi média szerepe az egészségügyben

Ahogy a betegek kérdései, aggályai és ajánlásai egyre gyakrabban megjelennek az online térben, úgy a közösségi média is már kulcsfontosságú eszközzé vált az egészségügyi szolgáltatók számára. Az online jelenlét számos előnyös lehetőséghez juttathatja a szolgáltatókat , amennyiben ...

Tovább Szólj hozzá

marketing tartalom egészség ötletek egészségügy tippek tanácsok közösségi média posztolás egészségmarketing

2025. máj 27.

Amikor az AI hibázik: valódi esetek, ahol komoly baj lett belőle

írta: Sáringer Viktória
Amikor az AI hibázik: valódi esetek, ahol komoly baj lett belőle

nevtelen_terv_11.pngA mesterséges intelligencia (AI) térhódítása az élet szinte minden területén forradalmi változásokat hoz – a munkaerőpiacon, az egészségügyben, a jogban és a médiában egyaránt. Azonban az előnyök mellett komoly kockázatokat is hordoz, különösen akkor, ha hibás döntéseket hoz, elfogult adatokat használ vagy emberi kontroll nélkül működik.

Egyre több eset mutatja meg, hogy az AI hibái nemcsak technikai jellegűek, hanem valós következményekkel járnak emberek életére, megélhetésére vagy éppen a közvélemény hiteles tájékoztatására nézve.

Cikkünkben néhány figyelemfelkeltő esetet mutatunk be, amikor a mesterséges intelligencia nemcsak hibázott, hanem veszélyes, zavarbaejtő vagy diszkriminatív döntéseket hozott.

Az ...

Tovább Szólj hozzá

marketing hasznos ai botrány újdonság aktuális konfliktuskezelés mesterséges intellingencia

2025. máj 26.

Téged is figyelnek a felületek? Így állítsd le az adatgyűjtést!

írta: Klausz.Melinda
Téged is figyelnek a felületek? Így állítsd le az adatgyűjtést!

chatgpt_image_2025_maj_26_13_59_27.pngA hírfolyamba kitett posztok, amikben felhívjuk a Facebook figyelmét arra, hogy nem járultunk hozzá az általunk készített tartalmak, képek, videók, üzenetek, személyes ismerősök stb. felhasználásához hatástalanok. Ám van egy űrlap, amin keresztül teljesen jogosan jelezhetjük ezt, ráadásul a GDPR  szabályainak megfelelően.

Mért gyűjt adatokat a META?

  • A Meta termékeinek biztosítása, személyre szabása és fejlesztése;
  • a biztonság, az integritás és a védelem elősegítése érdekében;
  • az adataid EGT-n kívüli továbbítása, átvitele, tárolása vagy kezelése céljából az Egyesült Államokban és más országokban;
  • a veled való kommunikáció, például a Termékekkel kapcsolatos kérdésekben; és
  • egységes és ...
Tovább Szólj hozzá

adatvédelem adatgyűjtés internetbiztonság AI

2025. máj 24.

Akadálymentes közösségi média kommunikáció, hogy mindenkit elérj!

írta: Sáringer Viktória
Akadálymentes közösségi média kommunikáció, hogy mindenkit elérj!

nevtelen_terv_10.pngGondoltál már arra, hogy a posztjaidnak nem csak kreatívnak és jól időzítettnek kell lennie, de teljesen hozzáférhetőnek is mindenki számára? Hogy hiába szerkesztettél gyönyörű és sokatmondó Instagram képet, egy látássérült felhasználó nem tudja élvezni a kreatív vizuális tartalmat? Vagy hogy hiába mondasz el egy remek szöveget TikTok videódban, egy siket vagy halláskárosodott felhasználó nehezen, vagy egyáltalán nem fogja tudni értelmezni a lényeget, ha lemarad a feliratozás?

A közösségi média mindenkié – de csak akkor, ha mi, tartalomkészítők és márkák is elősegítjük ezt! A közösségi média akadálymentesítése nem csupán jófejség vagy egy plusz pipálható pont a marketing stratégiában. Ez felelősség, lehetőség ...

Tovább Szólj hozzá

marketing tartalom hasznos szöveg ötletek tippek helyettesítő akadálymentes szövegezés posztolás hozzáférhető

süti beállítások módosítása