2015. nov 05.

5 tipikus hiba, amit a Facebook hirdetéseknél elkövethetsz

írta: Klausz.Melinda
5 tipikus hiba, amit a Facebook hirdetéseknél elkövethetsz

401_001Sokszor találkozom olyan kis- és középvállalkozókkal, akik kiábrándultan mesélnek a Facebook-os hirdetésekről. Ilyenkor mindig visszakérdezek, hogy honnan hirdettek és milyen beállításokat tettek. A leggyakoribb hibákat az alábbiakban gyűjtöttem össze.

1. A Facebook ingyenes.  Még mindig nagyon sokan hiszik azt, hogy ez a felület ingyenes, holott 2010. óta fokozatosan szigorításra kerültek azok az algoritmusok, amelyek szabályozzák a rajongótábornak a bejegyzések megjelenítését. Magyarul: jelenleg a rajongóid csupán 2-6%-a láthat egy bejegyzést. Ezt az arányt megfelelő, tudatos(!) kommunikációval, bejegyzésszerkesztéssel tudod emelni, de 30% fölé még a profiknál sem megy az organikus elérés, ha nem vet más eszközt (pl. promóció, ...

Tovább Szólj hozzá

2015. nov 02.

2015. legfontosabb statisztikái

írta: Klausz.Melinda
2015. legfontosabb statisztikái

latest-social-media-statisticsLassan közeledik az év vége, hiszen megjelentek az első 2015. évi marketinges statisztikák...  Vessünk egy pillantást a Kapost The Online Marketer segítségével az idei adatokra és tartsuk szem előtt, hogy mi jöhet jól 2016-ra!

Általános áttekintés

A marketingesek negyede a költségvetés több, mint 50%-át marketinges tartalmak előállítására költi. A tartalomnak nagyobb ereje van, mint valaha. 78%-uk szerint ezek közül is a videók a legerősebb tartalom.

Mobilmarketing

A felhasználó 80% rendelkezik okostelefonnal. Innentől kezdve nem is kérdés, hogy a mobil népszerűsége csak nőni fog az elkövetkező években. A marketingesek 71%-a is úgy véli, hogy a mobil marketing fontos tényezője üzletüknek.

Közösségi média marketing

...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 30.

Érkeznek a személyreszabott mobilértesítések!

írta: Klausz.Melinda
Érkeznek a személyreszabott mobilértesítések!

MobileNotificationsTabEventsA Facebook egyre nagyobb teret próbál hódítani és szinte nélkülözhetetlenné válni a mindennapjainkban, ezért is „okosítja” tovább az értesítéseket mobilos felületen a közösségi oldal. Sőt! Lassan egy személyi asszisztens szerepét is betöltheti.

A termékmenedzser, Keith Peiris szerint: Az emberek arra használják a Facebook-on az értesítéseket, hogy képben legyenek ismerőseik és családtagjaik életében, a fontosabb információkat egy helyen szeretnék megkapni, ezért Facebook csapata már április óta vizsgálja az értesítéseket és azok működését.

Többek között olyan újításokat kaphatunk majd értesítés formájában, mint…:

  • ismerőseink fontos „mérföldköveit",
  • sportesemények eredményeit, vagy TV műsorokra való ...
Tovább Szólj hozzá

2015. okt 29.

Lemondtunk a netsemlegességről!

írta: Klausz.Melinda
Lemondtunk a netsemlegességről!

court-strikes-down-neutralityÁprilisban már írtam a netsemlegesség kérdése kapcsán, előrevetítve azt a jövőt, ami a héten valóban legalizálásra került. Ne így legyen ötösöm a lottón! :(

Akkor ugyanis az egyik legnagyobb internetszolgáltató (UPC) korlátozta két televíziós műsorszolgáltató (RTL Klub és MTVA) és még számos más weboldal tartalmait. Az ok egészen „egyszerű”: a szolgáltató bevételi forrásként tekint a hálózatára érkező forgalomra. Ha nem ismered a részleteket, kattints ide!

Az akkori döntés csak előrevetítette azt az irányt, amit az Európai Parlament október 27-én megszavazott. A Telecoms Single Market nevű szabályozás lényege, hogy 2017. június 15-től elvileg  megszűnik a roamingdíj. A hírnek elsőre örülhetünk, másodsorban ...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 29.

Megújul a Facebook keresője

írta: Klausz.Melinda
Megújul a Facebook keresője

159539681A Facebook keresőjét, a Graph Search-öt körülbelül 1,5 milliárd alkalommal használjuk naponta. Ezért is gondolták úgy a fejlesztők, hogy nem árthat, ha még pontosabb képet ad a kereső.

Tom Stocky, a kereső alelnöke elárulta, hogy a változások ugyanúgy megjelennek az asztali gépeken, iPhone-on és Androidos telefonokon is. Ezen kívül további fejlesztések várhatók, úgy mint:

  • jobb keresési javaslatok: Csak elkezdünk gépelni és azonnal ugranak elő közben a keresési javaslatok,
  • a találati listában megjelennek a nyilvános posztok és ismerőseink bejegyzései is,
  • illetve innentől a nyilvános beszélgetésekre is rá lehet keresni. Azaz amikor egy népszerű bejegyzést megosztanak, azzal gyakran érdekes társalgás is jár a poszt alatt. ...
Tovább Szólj hozzá

2015. okt 27.

Hogyan erősítsd márkádat hashtagek segítségével?

írta: Klausz.Melinda
Hogyan erősítsd márkádat hashtagek segítségével?

18538576682_106feaa234Kezdetben még úgy gondoltuk, hogy a hashtag csak a fiatalok körében egy újabb hóbort, ami majd később csillapodik. Ehhez képest most már szinte minden közösségi oldalon jelen vannak és a cégek többsége is használja. De vajon jól is használják a hashtageket? Adunk néhány tippet, amikkel a hashtagek csak erősíthetik a márkánk kiépítését.

Tanuljunk a legjobbaktól

Ha valakik biztosan jól használják a hashtageket, akkor azok a legnagyobb márkák, vagy szervezetek. Nem szégyen tőlük ellesni néhány trükköt.

Ellenőrizzük versenytársainkat

Vajon a riválisaink milyen hashtageket használnak? És jól használják azokat? Egyféleképpen deríthetjük ki: ha megnézzük kampányaikat.

Kövessük a kulcsszavakat

Ha rákattintunk egy ...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 26.

Fizetős lesz a Youtube

írta: Klausz.Melinda
Fizetős lesz a Youtube

red-launch-red_2-e1445448453965Október 28-án indul a népszerű videómegosztó fizetős szolgáltatása, a Youtube Red. Egyelőre nem kell megijedni, hiszen továbbra is ingyen használhatjuk a felületet, ha úgy kívánjuk, viszont aki havonta 9,99 dollárt fizet, annak extra lehetőségek jelennek meg.

A fizetős csomagban ugyanis eltűnntek a reklámok, a videók lementhetők lesznek és akár internetmentes környezetben is megtekinthetőkké válnak az adott előfizető bármilyen – mobil, televízió, táblagép – készülékén.

A Youtube Red előfizetők továbbá akkor is tudják hallgatni kedvenc zenéjüket, ha párhuzamosan másik alkalmazást is el szeretnének indítani, mivel a háttérben futhat az alkalmazás.

Az előfizetős szolgáltatásból 5 milliárd dollár bevételt vár a ...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 22.

Megérkeztek az Instagram hirdetések

írta: Klausz.Melinda
Megérkeztek az Instagram hirdetések

Instagram-ads-1024x812Az Instagram egyre inkább erősödik, sőt itthon is kezd egyre népszerűbbé válni. Több mint 800 000 magyar felhasználója van a felületnek már. Ezért sem véletlen, hogy a cégek is egyre inkább kezdik felfedezni és jelen akarnak lenni. Ehhez pedig már csak a hirdetés lehetősége hiányzott… Eddig!

A Facebook tulajdonú fotómegosztó közösségi oldal végre meglépte ezt a nagy lépést és mostantól léteznek Instagramos hirdetések is.

 

És hogy milyenek is pontosan ezek a hirdetések?

  • A videós hirdetések 30 másodperc hosszúak lehetnek
  • A Facebooknál használható célzási megoldásokat használhatjuk itt is
  • Új optimalizálási eszközök
  • Be lehet állítani a hirdetésünk célját, mint például Weboldal kattintás, termék ...
Tovább Szólj hozzá

2015. okt 21.

Felületek közötti vagy-vagy helyett "ÉS"-ben gondolkodj!

írta: Klausz.Melinda
Felületek közötti vagy-vagy helyett "ÉS"-ben gondolkodj!

NévtelenMinden közösségi oldalnak megvannak az előnyei és hátrányai és persze az elsődleges célcsoportja is. Az Instagram például a fiatalok körében elterjedt, a Pinterestet pedig elsősorban nők használják. Viszont pont ezért is jó ötlet ezeket a felületeket összekötni kampányaink során. Gondoljunk csak bele: készítünk egy ütős videót, azt érdemes lehet azonnal Facebookon és YouTube-on is népszerűsíteni?

 

„FaceTube”

A videók napjainkban virágkorukat élik, hiszen könnyebben közölhetünk velük üzenetet, vagy mutatkozhatunk be videóban, mint egy egyszerű kép vagy szöveg segítségével. Erre alapoz a YouTube és most már egyre inkább a Facebook is.

Hasonlítsuk össze a két platformot:

Facebook: Kiváló felület arra, hogy ...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 20.

Újdonságok a közösségi média felületeken

írta: Klausz.Melinda
Újdonságok a közösségi média felületeken

social_media_freakNem csak a divatban, hanem a közösségi médiában is gyorsan változnak a trendek. Viszont ezek olyan változások, amikről ha lecsúszunk, lehet, hogy az üzletünk bánja. Az internetes világ pedig percenként változik, ezért nem árt, ha éberek maradunk és nyitottak vagyunk az újításokra. Mutatunk néhány újdonságot, amiket érdemes szemmel tartani!

Egyre okosabb a Facebook

Napjainkban már 2 millió aktív hirdető van jelen Facebookon, akik a cégüket akarják növelni a felület segítségével. A Call-to-action gomb segítségével buzdíthatjuk rajongóinkat a borítóképünkön is, hogy vegyék fel velünk a kapcsolatot valamilyen módon.

Nemrégiben bevezetett újítás a Hírfolyam beállítás, amivel a felhasználók előtérbe tudják helyezni a ...

Tovább Szólj hozzá

süti beállítások módosítása
Mobil