2015. okt 20.

Blokkolni a hirdetéseket? Szerintünk inkább ne!

írta: Klausz.Melinda
Blokkolni a hirdetéseket? Szerintünk inkább ne!

stop-adblockRengeteg felület, mint például a Facebook is a hirdetésekből él meg. Viszont sok felhasználó nem szereti, ha az orra előtt állandóan reklámok ugrálnak. Erre találták ki az adblockereket, ami a nevéhez hűen a hirdetéseket blokkolja.

Az első számú ilyen blokkoló program a piacon az Adblock, ami szinte semmilyen felületen nem engedi beszivárogni a reklámokat a felhasználóhoz, legyen szó akár Facebookról, vagy YouTube-ról. De vajon tényleg jó ötlet hirdetésblokkolót használni?

A válasz: igen és nem. Rövidtávon igen, hiszen könnyebben és „akadálymenetesen” eljutunk a kívánt tartalmakhoz egyetlen reklám nélkül, hosszútávon viszont nem, hiszen mint mondtuk rengeteg felület a reklámokból tartja el magát, így veszélyeztethetjük ...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 16.

Ezek a legnépszerűbb fotótípusok az Instagramon...

írta: Klausz.Melinda
Ezek a legnépszerűbb fotótípusok az Instagramon...

Névtelen2Előfordult már az Instagramon, hogy amiről azt gondoltad, igazán ütős, mégsem lájkolta senki? Lehet, hogy csak egy újabb instagramos klisé lett belőle? Az emberek ugyanis véges számú cicás képet, vagy szelfit viselnek el, de az is lehet, hogy a képnek csak rossz volt a megvilágítása, háttere...

Mutatunk néhány tippet, hogyan is lehet népszerűbb képeket készíteni. Sőt, a Curalate végzett kutatásából kiderül, hogy a felhasználók a képek közül melyikeket is részesítik előnyben. Annak érdekében, hogy pontosabb képet kapjanak több mint 8.000.000 Instagram fotót vizsgáltak - beleértve a szín, textúra és háttér arányát - és találtak néhány érdekes eredményt…

A statisztikák szerint:

… a világosabb képek 24%-kal több ...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 10.

Megjelentek a Facebook Like kiegészítői

írta: Klausz.Melinda
Megjelentek a Facebook Like kiegészítői

A Facebook végre előhozakodott a „Reactions” névre hallgató újítással, amivel nem csupán a like segítségével tudjuk majd kifejezni magunkat. Egyelőre ezt az újítást még tesztelik Spanyolországban és Írországban. Az, hogy a nagyközönség számára mikor lesz elérhető, még rejtély. Lehetőségünk van egy-egy bejegyzésre olyan érzelmekkel reagálni, mint boldogság, szomorúság, vagy éppen harag. Persze nem csak privát profilokon, hanem céges oldalaknál is elérhető lesz az új kiegészítés. Ami ugye automatikusan azt is hozza magával, hogy ezek után a statisztikákban a lájkok, a hozzászólások és a megosztások mellett az új érzelmi jelzéseket is lehet majd elemezni. De hol a Dislike gomb? Zuckerberg és csapata úgy vélik, a „nem ...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 06.

4 dolog, amit azonnal abba kell hagynod!

írta: Klausz.Melinda
4 dolog, amit azonnal abba kell hagynod!

Photoxpress_6283368Ismerős az az érzés, amikor mindenképpen jól akarod csinálni a közösségi felületedet, bárhova is regisztráltál, de egyszer csak besokallsz, és nem jut eszedbe semmi megváltó ötlet? Biztosan történt már veled is ilyen. Ennek az elkerüléséért mutatunk 4 dolgot, amit mindenképpen hagyj abba!

  1. Tűntessük el a zavaró tényezőket!

A közösségi média rengeteg információt áramoltat naponta. Ebben a tengernyi adatba pedig könnyen bele is fulladhatunk, hiszen vékony a határ a közösségi felületeken a munka és a „elkalandozás” között. Itt is mindenképpen szét kell választanunk a munkát a szórakozástól, még ha nehezebb is. Hiszen ha a munkánkat úgy végezzük, mintha hobby lenne, akkor sajnos az visszaüt és olyan eredményeket is ...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 05.

Időzíteni az e-maileket? Igen, lehetséges!

írta: Klausz.Melinda
Időzíteni az e-maileket? Igen, lehetséges!

eimaiSokszor jön jól Facebookon is, hogy a céges oldalon az adminok nem a megírás pillanatában küldenek ki egy-egy bejegyzést, hanem egy későbbi, előre beállított időpontban. Ez a funkció vajon hasznos lehet a levelek megírásakor? Igazán sokoldalú levelezőrendszer a Gmail, azonban – egyelőre – nem alkalmas ütemezett (időzített) levélküldésre. Most erre nyújt megoldást többek között a Mixmax Chrome-bővítmény is a Gmail levelezőrendszeréhez.
Ezen kívül egy másik fontos funkciója is van a programnak, mégpedig szintén a közösségi oldalakról ismert „Láttam” jelzés, amivel nyomon tudjuk követni, hogy ki az, aki már olvasta elküldött levelünket és pontosan mikor is. Ez sem jön rosszul néha. ;)

Ha pedig ez még mindig nem lenne ...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 01.

A Facebook frissített konverzió központú hirdetésmérőjén

írta: Klausz.Melinda
A Facebook frissített konverzió központú hirdetésmérőjén

fbA Facebook nemrég frissítette a januárban létrehozott hirdetésmérő eszközét, amely a konverzióra koncentrálódik. A konverzió az, ha látogató valamilyen értékkel bíró dolgot tesz, például megrendel egy terméket, feliratkozik egy hírlevélre, ajánlatot kér, stb. A frissítés segítségével még jobban átláthatóak a marketinges lépések és ezáltal könnyebb az üzlet fejlesztése.

Eddig a mérőeszköz két csoportra osztotta a felhasználókat: akik látták a hirdetést, és akik nem. A változással viszont már a hirdetéseket is össze tudjuk hasonlítani kontroll csoportok és több teszt lefuttatása segítségével, így láthatjuk, hogy pontosan melyik hirdetés működik a legjobban a céloknak megfelelően.

Például, a honlap készítő Wix ...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 01.

A világmárkák is bakiznak...

írta: Klausz.Melinda
A világmárkák is bakiznak...

walledgardens

A vállalatok egyre inkább látják, hogy a közösségi média megkerülhetetlen, ha igazán sikeresek akarnak lenni és azonnal elérni célközönségüket. Viszont a közösségi oldalak kezelése nem mindig egyszerű feladat. Rengeteg tényezőre kell figyelni és csupán egyetlen rossz mozdulat is elindíthat egy lavinát is. Ez alól nem kivételek a nagyvállalatok és világmárkák sem, hiszen a legnagyobbak is hibázhatnak. Mutatunk pár tanulságos esetet:

 

Delta: ghánai zsiráfok

A cég gratulálni akart az amerikai csapatnak, hogy legyőzték a ghánaiakat a világbajnokságon. A bakit ott követték el, hogy a Twitteren 2 képet tettek közzé a szöveghez: az egyiken a Szabadság szobor, a másikon pedig zsiráfok… A probléma csak annyi, hogy ...

Tovább Szólj hozzá

2015. okt 01.

Tényleg lesz dislike gomb?

írta: Klausz.Melinda
Tényleg lesz dislike gomb?

Mark-Zuckerberg1Nemrég a Facebook azoktól a híresztelésektől volt hangos, miszerint a Like gomb mellé hamarosan érkezik a Dislike gomb is. Mark Zuckerberg valóban nemrég mondta, hogy évek óta nyaggatják a dislike gombbal, ezért elkezdtek dolgozni azon, hogy a felhasználók ne csak kedvelni tudjanak dolgokat, hanem másik gombbal is ki tudják fejezni magukat…

Viszont ez a gomb valószínűleg nem a dislike nevet fogja kapni. Hogy miért is? Mert a felhasználók kapnának az alkalmon és sokan nem a tervek szerinti funkcióra használnák a „Nem tetszik” gombot.

„Természetesen nem az a célunk, hogy a Facebookon elinduljon egy egyfajta szavazási harc a felhasználók között. Nem az a lényege az új gombnak, hogy ha valaki bejegyzését unjuk, vagy ha éppen a személyt ...

Tovább Szólj hozzá

2015. sze 28.

Közösségi önértékelés 5 lépésben

írta: Klausz.Melinda
Közösségi önértékelés 5 lépésben

socialNéha a legjobb módja annak, hogy tudjuk, valóban sikeresen használjuk a közösségi média erejét, hogy bepiszkoljuk kicsit a kezünket és önértékelést tartunk. Lehet, hogy még nem vagy közösségi média szakértő, de ha végigmész ezen az 5 lépésen, amit mutatunk, biztosan hatékonyabbá válik a munkád.

  1. Milyen felületeken vagy jelen?
Napjainkban minden vállalkozásnak érdemes fent lennie legalább Facebookon és esetleg LinkedInen is. De ezen kívül még rengeteg közösségi oldal létezik, mint például az Instagram, Pinterest, Twitter, vagy éppen a Google+ (ennek a közösségi oldalnak nem túl nagy a népszerűsége, de mivel mégiscsak a Google szüleménye, így erősíthetjük vele a SEO-t).

Te melyik felületeken vagy jelen?

Tipp: ...

Tovább Szólj hozzá

2015. sze 25.

Te mivel méred kampányaid sikerességét?

írta: Klausz.Melinda
Te mivel méred kampányaid sikerességét?

Measuring_SocialMediaEgyes közösségi oldalon már annyiféle mérőszám van, hogy az ember azt sem tudja, melyik is hasznos számára. A célunk, hogy minél tovább sikeres legyen egy-egy munkánk. De vajon mivel mérhetjük a sikereinket? Mutatunk néhány mérőszámot, amiket mindenképpen érdemes figyelemmel kísérni.

Oldalmegtekintések

Ez az egyik legegyszerűbb mutatószám, de mégis a legnagyszerűbb. Ide folyik be az összes megkeresés a honlapra beleértve a közösségi médiát, az e-mail marketinget és az organikus eléréseket is. Ezt a mutatót növelhetjük a folyamatos saját tartalmak létrehozásával.

Elkötelezettség

Ebbe a kategóriába tartoznak azok az adatok, amelyek segítségével kiderülhet számunkra, hogy bejegyzéseink milyen hatást váltanak ki ...

Tovább Szólj hozzá

süti beállítások módosítása
Mobil