2018. aug 07.

Chatbot vs. e-mail marketing: 1:0

írta: K.Klarissza
Chatbot vs. e-mail marketing: 1:0

images.jpgValójában mindegyik kommunikációs csatornának megvannak a maga előnyei és hátrányai, ezért elengedhetetlen, hogy azokat alkalmazzuk, melyek a saját üzleti modellünknek a legmegfelelőbbek. Az e-mail marketing és a chatbot egyaránt kapcsolatot teremt az ügyfelekkel, de különböző - akár egymást kiegészítő - módon. De vajon melyik jobb és miért?

Az e-mail marketing segítségével összetett, vizuálisan vonzó elrendezést kínálhatunk, amely tartalmazza többek között a képeket, hivatkozásokat, illetve CTA gombokat.

Tökéletes a fontosabb és részletesebb információk közléséhez, amelyeket a feliratkozók többségében letölteni akarnak, vagy elmélyülni bennük, mivel a keresés egyszerűbb, mint a chatek, vagy az értesítések megtekintése során.

A chatbotok kevesebb információt osztanak meg, azok viszont pontosan az egyéni igényekhez igazodnak! Ráadásul a kívánt művelet nagy része a Messenger felületen belül zajlik le. A felhasználók válaszolhatnak az űrlapon feltett kérdésekre, videókat nézhetnek, és közvetlenül a chatbottól vásárolhatnak termékeket, míg ezek a funkciók az e-mail esetében egy linkre kattintással, csak külön weboldalon keresztül érhetőek el.

Az e-mailhez képest a chatbot-beszélgetések sokkal közvetlenebbek, személyre szabottabbak és felhasználóbarátabbak, így nagyobb elérést és konverziót is eredményez, ha jól alkalmazzuk.

A két technika együtt a legeredményesebb, a Facebook Messenger chatbot alkalmazása nagyon jól kiegészíti az e-mail marketing stratégiát, ugyanis:

  • a chatbot segítségével a felhasználók azonnali válaszokat kapnak, a részletesebb információkat e-mailben várják,
  • a Messenger chatbot szórakoztató, így az ügyfelek örömmel használják újra és újra,
  • egy bizonyos korosztály számára, akik viszont nem használják a Facebookot, az e-mail marketing továbbra is egy jó eszköz a megszólításukra,
  • a chatbot pedig segítheti a márka népszerűsítését a fiatalabb felhasználók körében, akik esetleg ilyen jellegű e-mailekre nem, viszont Messenger üzenetekre reagálnak.

Nem kell tehát egyikről sem áttérnünk a másikra, csak meg kell találnunk a módját, hogy mindkét módszer jól kiegészítse egymást, s általuk még inkább ki tudjuk szolgálni ügyfeleinket!

Mi mindenesetre a chatbot számára 1 pontot mindenképpen "jóváírunk", mivel ha behúzzuk a felhasználókat a Messengerbe és megfelelő módon ráhangolódunk az érdeklődésükre, akkor az organikus elérést és a konverziót akár a Facebook oldalunkon belül is növelhetjük, illetve magasabb megnyitási aránnyal rendelkezik, mint az e-mail.

Erről egyébként egy Manychat-es kutatás is beszámol, mutatjuk a számokat:

email-vs-chatbot-ctr.jpg

De ez már technikai trükk... ;)

Amíg eláruljuk, addig is próbáld ki bátran chatbotjainkat ITT!

 

 

Forrás: https://www.mailjet.com/blog/news/facebook-messenger-chatbots-email-marketing/

http://www.juliusdesign.net/30835/chat-bots-creare-rivoluzione-dei-bots-nel-digitale/

 

 

Szólj hozzá

chatbot E-MAIL