Amit tudnod kell az influencer marketingről...
Az influencer marketing egyre nagyobb teret hódít magának, de vajon biztosak vagyunk benne, hogy megfelelően alkalmazzuk? Több blogbejegyzést írtunk korábban a témában, hogy a nem körültekintően megválasztott vagy csak a rajongószámok alapján megválasztott influencer nem influencer, erről ITT olvashatsz. Illetve az egyre inkább terjedő hisztiző influencerekről ITT és ITT.
Az influencer marketing kampány önmagában egy gyors és egyszerű stratégia, mert a fogyasztó nem egy cég általi sokadik reklámot kapja, hanem egy közvetlenebb, bizalomgerjesztő tapasztalatmegosztást, ajánlást.
Azonban fontos meggyőződnünk róla, hogy az influencer valóban a Te szegmensednek felel-e meg és van-e tapasztalata az adott márkán belüli termékek, vagy szolgáltatások használatával kapcsolatban.
Emellett egyik legfontosabb lépésként meg kell határoznunk a kampányunk célját.
Ez lehet:
- Márkaismertség
- Lead (lehetséges vásárló) generálás
- Közvetlen értékesítés
- Brand lift (a márkaismertség következő lépcsőfoka)
A marketing kampányhoz számtalan eszköz áll rendelkezésre, de nem mindegy, hogy melyiket és hogyan használjuk.
A legegyszerűbb, ha belegondolod magad a célközönség helyébe, és a termékedet, szolgáltatásodat megpróbálod az ő szemükkel nézni.
Továbbá nélkülözhettelen felmérni azt is, hogy a releváns célközönséged táborát melyik felületeken éred el a legnagyobb számban.
Kommunikáció szempontjából is lényeges a helyes platform kiválasztása. A B2B (busines to business) értékesítés esetén, hirdetőként az üzletfeleiddel tartod a kapcsolatot, így célszerűbb jelen lenned a Pinterest helyett egy üzleti oldalon, mint pl. a LinkedIn.
Ezzel szemben a B2C (business to cunsomer) értékesítés során, amikor a fogyasztóiddal kommunikálsz, célravazetőbb a Facebook megjelenés, mint a Twitter.
Olyan tartalmat állíts elő, ami lényegretörő, azonnali érzelmet kiváltó, vagyis ami arra készteti a felhasználót, hogy a látottakra azonnal reagáljon, akár meg is ossza másokkal.
Elengedhetetlen, hogy kiváló minőségű vizuális és tartalomeszközöket használjunk és ügyesen építsük fel a kampányt, amely a követők irányításával, sikeresen el tudja érni a kitűzött célt.
A maximális megjelenítés érdekében kérjük meg az influencert, hogy ossza meg a termékkel/szolgáltatással kapcsolatos személyes véleményét a közösségi csatornáin és blog oldalán (ha van ilyen).
Mindezen szempontokat figyelembe véve jóval sikeresebb eredményeket generálhatunk. Ebből kifolyólag már számtalan cég foglalkozik azzal, hogy a legmegfeleleőbb influencert válassza ki az egyes vállalatok számára.