2018. aug 21.

Így lehet még ütősebb a chatbotod!

írta: K.Klarissza
Így lehet még ütősebb a chatbotod!

chatbotkep.jpegKorábban írtunk már róla, hogy miért jobb a chatbot, mint az e-mail, vagy hogy lehet egy jó chatbot-alapot készíteni, amiről itt olvashattok.

Most viszont azt szeretnénk megmutatni, hogy hogyan tudjuk chatbotunkat még személyesebbé tenni.

Chatbot és chatbot között órási különbségek vannak, hiszen a készítésüknél számtalan tényezőt figyelembe kell venni: milyen oldalnak készíted, kik a célközönségei, milyen a posztok stílusa stb.

Egy dolog azonban minden esetben közös: a chatbotod attól lesz igazán jó, ha személyre szabott!

A felhasználók ugyanis szeretik azt érezni, mintha egy másik emberrel beszélgetnének. Erre szerencsére a chatbotnál számtalan funkció áll rendelkezésünkre, amiket mind célszerű ki is használnunk.

Lehetővé kell tennünk, hogy a felhasználók számára ne legyen minden üzenetünk olyan automata, mint ahogy gondolják.

Ehhez beszúrhatunk 2 hosszabb szöveg közé egy úgynevezett „typing” funkciót, amelynek során a felhasználó úgy fogja érzékelni, hogy a chatbot épp a további üzenetet gépeli.

chatbot_vand1.png

Színesítő elemként küldhetünk képeket, gifeket, amikkel még inkább személyesebbé tehetjük botunkat.

 chatbot_vand3.png

A megállító gombok használatával pedig lehetőséget adunk arra, hogy a másik fél is beszálljon a beszélgetésbe, vagy épp az őt érdeklő tartalom felé irányítsa a csevegést. Éppen ezért ne féljünk kérdéseket feltenni és hagyni, hogy a megadott válaszalternatívák alapján, felhasználónk azt érezze, hogy ő irányítja a beszélgetést.

chatbot_vand4.png

 Emellett fontos az is, hogy ne zúdítsuk folyamatosan az információt, tartsunk pár nap szünetet, majd köszönjük be egy izgalmas témával! Nem célszerű tolakodónak lenni, sokkal nagyobb pozitívum, ha akár egy jól irányzott kérdéssel, egy megható képpel, vagy egy vicces gif-fel felhívjuk az érdeklődését, és próbáljuk meg is tartani. Tehát a felhasználó legyen az, aki akarja és folyamatosan várja tőlünk az újabb információkat.

 Végül pedig kísérjük figyelemmel a chatbotunkat, és ha valami hiba merülne fel, minél előbb reagáljunk rá! Hol apad el az érdeklődés, melyik résznél iratkoznak le a legtöbben? Ezek tudatában nagyon sokat megtudhatunk és javíthatuk annak érdekében, hogy még tökéletesebbre fejlesszük chatbotunkat!

Ha még ötletekre lenne szükséged, próbáld ki eddigi chatbotjainkat itt:

 http://kozossegi-media.com/chatbot-es-alkalmazasfejlesztes

Szólj hozzá