2019. nov 06.

IGTV Influencerekkel

írta: Sáringer Viktória
IGTV Influencerekkel

igtv_influencer.jpgEgy tipp, amennyiben belevágnál az IGTV világába: hasznod válhat abból, ha influencerekkel dolgozol együtt az Instagramra készített videókban. Az emberek előbb néznek meg egy videót, ha egy ismerős arc jön velük szembe. Ha egy általuk kedvelt, elismert vagy hitelesnek tartott személy ajánl egy terméket vagy szolgáltatást, előbb hajlanak a kipróbálására. Az influencerek remek lehetőséget biztosítanak arra is, hogy szélesebb körben felhívják a figyelmet márkád létezésére és elérést produkáljanak számodra.

Ha szívesen létrehoznál egy együttműködést egy véleményvezérrel, menj biztosra, hogy van egy természetes kapcsolat a márkád és a választott influencer között. Ezt nehéz elmagyarázni, de egy példán keresztül szemléltetnénk a lényeget: Ha környezettudatos termékeket forgalmazol és céged üzenete az, hogy az emberek gondoljanak a jövőre, ellenezed a túlfogyasztást és a pazarlást, a műanyag felhalmozását, ne olyan influencert válassz, aki minden héten más kozmetikummal, ajándékba kapott ruhával, műanyag kávéspohárral pózol. Lehet ő egy remek influencer, de nem fogja tudni márkád üzenetét hitelesen továbbadni.
Amire még fontos ügyelned: az influencer követőbázisa a lehető legjobban egyezzen a célközönséged korosztályával, mondanivalója összeegyeztethető legyen márkáddal, tartalmai esztétikailag is illeszkedjenek az elképzeléseidhez és ne legyen olyan negatív megítélése a véleményvezérnek, ami rossz hírbe, negatív kontextusba helyezheti márkádat.

Még szó sem esett a követők számáról. Hogy miért? Mert ez a faktor nem olyan fontos, mint a korábban felsoroltak.igtv_influencer_3.jpg A követőszám nem minden és nem szabad, hogy döntő legyen. Na jó, ha találsz három influencert, akik egyformán megfelelnek minden elvárásodnak, választhatod közülük, akinek a legtöbb a követője – amennyiben leellenőrizted, hogy valódi követőkről van szó és nem hamis, vásárolt álprofilosokról.

A követőszámon felül érdemes az elérési arányra is hangsúlyt fektetni: ha valaki 1 millió követővel rendelkezik és 2% az elérési aránya, míg más csupán 150.000 követőt tudhat magáénak de 20%-os elérési aránnyal, akkor az utóbbi lehetőséggel jársz jobban.

Az elérési arány megtekintéséről továbbiakat korábbi cikkünkben olvashatsz:

Instagram 5 módszer

Ha sikerült találnod egy megfelelő influencert és felvettétek egymással a kapcsolatot, oszd meg vele először is márkád stílusát. Igen, ez is szükséges: a saját érdeked, hogy a véleményvezér tisztában legyen vele, milyen irányelvek jellemzik márkádat, milyen vizuális szempontokat tartasz fontosnak. A rideg valóság az, hogy sok influencer nem törődik az együttműködésekkel annyira, hogy beleássa magát a márka oldalaiba és megnézze alaposan, hogyan reprezentálja magát az adott cég vagy esetleg rendkívül elfoglalt, ezért nem tölt azzal időt, hogy visszamenőleg is átnézze, kivel is dolgozik. Ezért kell Neked elmondanod, mit vársz el: mi pontosan a feladat, milyen stílusban, milyen látvánnyal. Persze nem jó, ha teljesen korlátok közé szorítod az influencert, nagyon átlátszó, ha valaki csak egy betanult szöveget olvas be a kamerába és ez senkit sem fog lenyűgözni. Hagyj helyet a véleményvezérnek, hogy saját kreativitását is belevigye a feladat megoldásába és megcsillanthassa személyiségét, ami megfogta követőit és Téged is, hiszen nyilván ezért is választottad. Add meg az elvárt körvonalakat, de hagyj egy kis szabad teret is és ha fontos, mi hangzik el a videóban is, csak támpontokat adj meg, milyen témákat kell érinteni, ne egy előre megírt szöveget nyújts át. Nyugodtan bekérheted az elkészített anyagot, mielőtt megosztásra kerülne a nyilvánosság felé, így ha valami nem tetszik, azonnal látod és közösen megkereshetitek, hogyan lehetne ezen változtatni.

igtv_inluencer_2.jpgHa több influencerrel is dolgozol egyszerre egy kampányon, különösen rosszul veszi ki magát, ha egy-egy felhasználóval szembejön többször is ugyanaz a szöveg más-más véleményvezérektől. Így az üzenet sem fog átmenni a fogyasztókhoz, az influencer hitelességén is csorba esik és persze márkádra is rossz fény vetül.

Kicsit ijesztő lehet kiengedni a kezedből az irányítást, amikor egy influencerrel dolgozol, hiszen saját jóhíred is múlhat akár egyetlen együttműködésen.
Megnyugtató lehet, hogy egy olyan influencer, aki saját maga építette követőbázisát kemény munkával és nem csak összevásárolt pár ezer álprofilost, tudni fogja, melyik az a forma, amivel közvetítheti üzeneted olyan módon, hogy az a lehető legjobban eljusson követőihez. Hidd el, aki valóban foglalkozik követőivel és folyamatosan figyeli az elért eredményeket, tudja, mit látnak szívesen.

Együttműködés esetén egyértelműen jelölni kell, hogyha fizetett kooperációról van szó. Erről bővebben itt olvashatsz:

https://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2019/08/05/el_lehet_titkolni_az_influencer_egyuttmukodeseket

Te dolgoztál már influencerrel az Instagramon?

Forrás: https://www.socialmediaexaminer.com/igtv-for-business-new-research-for-marketers/

Szólj hozzá

influencer igtv