2019. dec 15.

20 ötlet, amit érdemes megosztani karácsonykor

írta: Sáringer Viktória
20 ötlet, amit érdemes megosztani karácsonykor

karacsonyi_20_tipp.jpgA közösségi média felhasználók száma meghaladja a 3.484 milliárdot. Ez durván a világ populációjának 40%-át takarja. Emiatt is rendkívül jók a közösségi média felületek márkád és termékeid, szolgáltatásaid marketingtevékenységéhez. Mindannyian tudjuk, hogy a karácsonyi időszakban az emberek rengeteg pénzt elköltenek. Sokan böngészik tanácstalanul közösségi oldalaikat, hogy milyen ajándékot vásároljanak szeretteiknek, milyen vásárlási tippeket és különleges akciókat találhatnak. Ezt az előnyödre fordíthatod és megnövelheted eladásaidat. Segítségül összeállítottunk egy 20 pontból álló listát, milyen posztok megosztását érdemes megfontolnod az adventi, karácsonyi időszakban.

1. Karácsonyi ötletek

Állíts össze egy listát, ami karácsonyhoz kapcsolódó ötleteket tartalmaz! Egy olyan listára van szükséged, amin könnyen teljesíthető, egyszerű feladatok, tevékenységek szerepelnek és leleményes módon próbáld meg belerejteni a listába termékedet is!
Például, ha hoteled van, akkor a karácsonyi sütés nagyival, korcsolyázás és fadíszítés pontok közé illeszd be, hogy kipihenni az ünnepi készülődés fáradalmait vagy akár az ünnepek után újra feltöltődni a hoteledben. Ha virágboltod van, írd bele az adventi koszorú, ajtódísz beszerzését, ha édességekkel foglalkozol, rendkívül egyszerű dolgod van, de akkor se ess kétségbe, ha terméked vagy szolgáltatásod első ránézésre rettentően távol áll a karácsonytól. Ha járólapokkal kereskedsz is ajánlhatsz egy újévi lakásfelújítást. Nagyon kevés termék és szolgáltatás létezik, amelyből ne lehetne karácsonyi kiadást készíteni, karácsonyi akciót hozzáfűzni vagy ami ne lenne megfelelő ajándék.
Amennyiben cégek számára forgalmazol, alakítsd át a listádat céges szintre: például céges Titkos Mikulás szervezése, karácsonyi forralt boros parti társasjátékokkal és persze valami, ami cégedhez kapcsolódik, szerepelhet a listán.

2. Hogyan csináld posztok

Rengeteg ember van, aki mindent szeret maga megcsinálni, hiszen így költséghatékonyabb, nem kell munkaerőre várni. A hogyan csináld tartalmakat nagyon kedvelik. Például adhatsz tippeket, hogyan lehet minél szebben feldíszíteni karácsonyra otthonunkat, hogyan lehet egyszerűen és olcsón megvalósítható kézműves díszeket készíteni, milyen könnyen tudunk gyermekünkkel mézeskalácsot készíteni, hogyan tudjuk gyönyörűen becsomagolni a vásárolt ajándékokat…

3. Receptek

Karácsonykor még általában az is előveszi a fakanalat, aki egyébként évközben nem szívesen szorgoskodik a karacsonyi_20_tipp_4.jpgkonyhában. Ahány ház, annyi szokás, hogy milyen a karácsonyi menü és milyen finomságokkal várják a vendégsereget. Egy tradicionális étel vagy egy finom sütemény receptjének megosztásával csak nyerhetsz. Nem kell, hogy márkádnak alapból köze legyen az ételekhez, az ünnepi receptek megosztásával növelheted az elérésedet.
Kár lenne egy ilyen bejegyzésnél kihagyni a lehetőséget, hogy megkérdezd követőidet, ők milyen ételeket készítenek és fogyasztanak karácsonykor, esetleg osszák meg a recepteket, fotókat is hozzászólásban.

4. Ajándék ötletek

Mint azt már korábban írtuk, sokan kutatnak a tökéletes ajándék után és fordulnak emiatt a közösségi oldalakhoz. És ugye arról is volt szó, hogy szinte mindenből válhat jó ajándék. Írj össze egy listát ajándékötletekből és persze ne hagyd le saját terméked, szolgáltatásodat se! Amennyiben több ajándék lehetőséggel rendelkezel, összeállíthatsz több bejegyzést is. Például írj egy listát, amin gyerekeknek szóló ajándékok szerepelnek, majd ugyanígy egyet nőknek és férfiaknak is, csak rajtad múlik, hogy korosztály vagy érdeklődési kör szerint hogyan csoportosítod a megszólítani kívánt célcsoportodat. Ha több ötlet listát is tervezel, az első poszt végére mindenképp írd oda, hogy a másik, például nőknek szóló lista mikorra várható, hogy követőid visszanézzenek az oldaladra.
Ha nehezen jutnak eszedbe ötletek, milyen ajándékokat ajánlhatsz, keress statisztikákat, hogy milyen termékeket vásárolnak a leggyakrabban december hónapban és így kaphatsz egy kis ihletet.

5. A biztonság az első

Az ünnepek az ajándékozás, szeretet és család mellett a folyamatosan égő, elfelejtett gyertyákat, nem biztonságos forrásból beszerzett karácsonyi égősorokat és az esetleg túl sok likőrt fogyasztó nagybácsit is jelenti, aki a családi vacsora után autóval szeretne hazamenni. Mutasd meg, hogy a Te márkádnak fontos a biztonság és törődsz követőiddel! Ossz meg például egy pár biztonsági tippet, amit ilyenkor alkalmazhatnak a felhasználók – például gondolják át és beszéljék meg előre, ki fog hazafelé vezetni, osszák ki, melyik nap ki ellenőrzi, hogy elfújták az adventi koszorút és így tovább.

6. Fotózzunk!

karacsonyi_20_tipp_5.jpgA karácsonyi időszakban rengeteg dolog, látvány és személy vesz körül minket, amit és akiket meg szeretnénk örökíteni egy fénykép formájában. Az ámulatba ejtő fényeket a karácsonyi vásáron, az örömöt az ünnepi vacsorán, az egész családot a karácsonyfa előtt, az első hóesést, a fadíszítést… Emiatt megragadhatjuk a lehetőséget, hogy fényképezési tippekkel lássuk el követőinket.
Még érdekesebbé teheted a dolgot, ha egy kihívást indítasz el, ahol arra buzdítod a felhasználókat, hogy osszanak meg több fotót is saját platformjukon, például az Instagramon és használják az általad kitalált keresőcímkét. Összeállíthatsz egy listát, milyen fotók megosztását várod: december elsején az adventi koszorúról, hatodikán Mikulás témában: a kép ábrázoljon egy Mikulás-csomagot, egy csoki Mikulást vagy akár egy „igazi” Télapót. Lehet még a listán karácsonyfa, karácsonyi díszek, mézeskalács, egy jó karácsonyi könyv, kedvenc karácsonyi CD és így tovább, ami csak eszedbe jut. Ha van olyan terméked, ami karácsonyi témájú, például mézeskalácsos zokni, hóember dísz, almás-fahéjas ízesítésű csokoládé, mindenképp tedd a listába.

7. Karácsonyi dallamok

Az elérésedet növelheted videós tartalmak megosztásával. Készítsd egy lejátszási listát karácsonyi számokkal a Youtube-on és oszd meg követőiddel, hogy ők is élvezhessék és legyen mit hallgatni, miközben díszítik az otthonukat vagy csomagolják a szeretteiknek vásárolt ajándékokat! Ösztönözd a felhasználókat arra, hogy kommentben linkeljék be ők is, melyik a kedvenc daluk az ünnepi időszakban.

8. Ünnepi videók

Természetesen Te magad is készíthetsz márkádhoz, termékedhez, szolgáltatásodhoz kapcsolódó, karácsonyi témájú videós tartalmakat. Ha saját videót töltesz fel a Facebookra, az elérésed még jobb lehet, mint egy Youtube-videó megosztásával. Amennyiben nincs lehetőséged videót forgatni, az is remek, ha képekből állítasz össze egy vetítést zenével.

9. Személyreszóló köszöntések

Mindenkinek jólesik a névreszóló köszöntés: kívánj kellemes ünnepeket követőidnek, ügyfeleidnek! E-mailben mindenképp ajánlott ilyenkor, decemberben kiküldeni egy hírlevelet feliratkozóidnak, amiben megköszönöd az éves figyelmet és minden jót kívánsz, de akár Facebookon, üzenetben is küldhetsz oldalad kedvelőinek egy kedves kis üzenetet hangulatos karácsonyi GIF, kép, vagy videó társaságában. Ezzel megerősíted követőidben, hogy a Te márkád foglalkozik vásárlóival és talán még oldaladat is felkeresik üzeneted után.

10. Visszaszámlálás

A visszaszámlálások csodákat tehetnek a közösségi médiában! Lehet, hogy lesznek, akiknek annyira tetszik majd karacsonyi_20_tipp_2.jpgvisszaszámlálásod, hogy emiatt újra és újra visszatérnek profilodra vagy beállítják az értesítéseknél, hogy jelezze nekik a Facebook, hogy újabb posztot tettél közzé. Olyan lehetőség is van, hogy előre soroljanak a Hírfolyamon, így elsőként látva bejegyzéseidet. Ossz meg különböző képeket, videókat minden nap, amivel felkeltheted és fenntarthatod követőid figyelmét. Ezt akár össze is vonhatod egy kis nyereményjátékkal, ami még több felhasználót vonzhat oldaladra.

11. Mémek

Ó, hát a mémek – ez egy megosztó téma, míg sokan nagyon kedvelik őket és viccesnek találják, másokat inkább idegesít. Emiatt fontos, hogy ismerd célcsoportodat, követőidet és teszteld le egy mémmel, hogyan reagálnak rá, mielőtt sorozatos gyártásba kezdesz!
Próbaképp készíts egy karácsonyhoz kapcsolódó, humoros mémet és tedd közzé oldaladon. Az interneten ingyenesen elérhető és használható oldalak is segítségedre lehetnek mém készítésekor, de telefonos applikációkat is találsz, ahol sablonok járulnak hozzá, hogy minél egyszerűbb dolgod legyen.

12. Hozd elő követőid kreativitását!

Ossz meg egy, az ünnepekhez kapcsolódó fotót vagy videót és kérd meg követőidet, segítsenek címet adni neki! Ha hozzáteszed, hogy a legjobb elnevezések kapnak egy kis meglepetést, hidd el, a felhasználók rendkívül aktivizálják majd magukat! Minél több hozzászólást érsz el, annál jobb, hiszen így bejegyzésed újra és újra visszakerül a Hírfolyamba, egyre több emberhez jut el. Egy kis csavar a dolgon, ha például egy karácsonyi fotó jellemzését kéred filmcímekkel – rendkívül humoros megoldások születhetnek.

13. Kívánj valamit!

Az embereknek számtalan vágya van, főleg így a karácsony közeledtével. Biztosan mindenki titkon tudja, minek örülne a legjobban ajándékként. Kérdezd hát meg követőidtől! Írják meg kommentben, mire vágynak a leginkább ezen a karácsonyon.
Pozitív benyomást tehetsz az emberekre, ha a leírtak közül kiválasztasz pár hozzászólót és nekik eljuttatod a kívánt dolgot! Például, ha érkeznek olyan kívánságok, hogy valaki szívesen töltene egy éjszakát hoteledben vagy enne egy remek vacsorát éttermedben, esetleg imádná azt a táskát, ami webshopodban kapható, ajándékozd meg őket! Persze, mindenki nem nyerhet, de egy pár ajándék kiosztása jó fényt vethet márkádra és ilyenkor, karácsony környékén jól is esik örömet szerezni másoknak.
Ennél specifikusabban is kiírhatod a kihívást, azt is kérheted, hogy termékeid közül írják meg, minek örülnének a legjobban! Ezzel az ismerősöknek is segítesz, hátha látják, hogy szerettük milyen hozzászólást írt Neked és meglepik őt egy ajándékkal kínálatodból.

14. Ünnepi történetek

Ahogy a karácsonyi dalokat és könyveket, úgy a rövidebb, ünnepi történeteket is nagyon szeretjük az év ezen szakaszában. Mindenkinek jól esik ebben a borongós, hamar sötétedő, havas, hideg decemberben, ha egy kedves történet mosolyt csal az arcára. Biztosan van olyan történeted, amit megoszthatsz követőiddel – és persze ösztönözd őket is, hogy osszák meg sajátjukat!

15. Kvíz

A kvízek mindig izgalmasak és általánosságban elmondható, hogy az emberek szeretik a rövid, érdekes kérdéssorokat. Ezek megvalósulhatnak egy posztsorozat formájában is vagy akár különálló, egy kérdésből és több válaszlehetőségből álló játékokat is létrehozhatsz. Az ilyen kvízek és játékok jó elérést produkálhatnak közösségi oldaladnak. Nyilván karácsonyhoz közeledve érdemes az ünnepekhez kapcsolódó kérdésekkel előállnod. Fontos, karacsonyi_20_tipp_3.jpghogy ne legyen túl nehéz a feladat és biztosíts segítséget: például egy weboldaladra irányító linket, ahol kiderül a helyes válasz.  Akár nyereményt is kihirdethetsz jutalmul, de ez egyáltalán nem kötelező, enélkül, organikus módon is lehet elérni elképesztően jó eredményeket.

16. Szavazás

Egy kis interaktivitás, követőid cselekvésre ösztönzése mindig jó! Kérdezz egyszerű dolgokat, amire válaszként követőid szavazni tudnak. A Facebookon és az Instagramon, a történeteknél is van erre lehetőséged.
Nem szükségszerű, hogy a kérdés releváns legyen márkádhoz. Akár azt is kérdezheted, a két fotó közül melyik koszorú tetszik jobban követőidnek, ők inkább a mű- vagy az igazi fenyő mellett tennék-e le a voksukat, de afelől is érdeklődhetsz, milyen tevékenységet látnának szívesen márkádtól a karácsonyi időszakban. Például: legyen karácsonyi visszaszámlálás vagy inkább karácsonyi tippeket olvasnának szívesebben? Elvégre, követőid kedvére kell tenned, az ő véleményük a legfontosabb.

17. Influencer együttműködések

Felmerülhet benned a kérdés: az influencerekkel való együttműködés minden helyzetben jó? És a válasz igen, de csak amennyiben megfelelően választod ki az influencert és van célod a közös munkával. Már korábban írtunk arról, mire figyelj, ha influencert választasz márkádhoz:

https://kozossegi-media-mindenkinek.blog.hu/2019/07/29/influencert_keresel_ezeket_a_szempontokat_gondold_at

Az influencerek követőit is elérheted a közös munka által, ami azt jelenti, márkád híre szélesebb körben terjed el és új követőkre, érdeklődőkre, vásárlókra tehetsz szert.
Sokféleképp megvalósíthatjátok ezt a projektet, egy fotóval a termékről/termékkel, a szolgáltatásról közvetítve a helyszínről, egy videóval, ahol az influencer a karácsonyi terveiről beszélve megemlíti márkádat is, közös nyereményjátékot indíthattok, átadhatod az influencernek egy napra történeteid irányítását… Számtalan lehetőség adott és aszerint kell választanod, ami szerinted a legjobb cégednek.

18. Podcast interjúk

A Podcast egy olyan műfaj, ami manapság már elképesztő népszerűségnek örvend. Készíts interjút egy népszerű személlyel szektorodból, vagy akár márkád fő képviselőivel, dolgozóival és kérdezd őket arról, hogyan készülnek a karácsonyra, mi a karácsonyi menü náluk, milyen hagyományokat és szokásokat tartanak. Ezzel emberibbé teheted márkádat és megmutathatod, hogy a márkanév mögött kik rejtőzködnek – így sokkal közelebb kerülhetsz közönségedhez.

19. Trükkök és hack-ek

Ki ne imádná az apró trükköket és a leleményes hack-eket, amik egyszerűbbé és könnyebbé teszik tevékenységük elvégzését? Képekkel, folyamatábrákkal, akár videókkal is ábrázolhatod ezeket az ötleteket, hogy mindenki számára egyértelmű és könnyen érthető és megvalósítható legyen.

20. Közös események

Remek lehetőséget nyújt a karácsonyi időszak, hogy közös eseményekre hívd követőidet: például közös főzésre, dísz- vagy koszorúkészítésre. Érthető, ha ez nem valósítható meg a valóságban, de akár ezt pótolhatod egy élő videóval is. Előre jelezd az embereknek, hogy mikor kezdődik élő videód, ahol például megmutatod, hogyan készítesz el egy karácsonyi díszt, ők pedig becsatlakozhatnak, csinálhatják Veled, közben írhatnak hozzászólásokat Neked és a többiekkel is megbeszélhetik, amit látnak. Kérd meg nézőidet, hogy osszák meg veled kommentben, ha ők is elkészítették a díszt Veled együtt!

Te milyen posztokat szoktál megosztani a karácsonyi időszakban?

Forrás: https://influencermarketinghub.com/19-social-media-post-ideas-for-christmas/

Szólj hozzá

karácsony tippek posztok tartalommarketing