2020. júl 27.

A Facebook legfontosabb teljesítménymutatói

írta: petrapenovac
A Facebook legfontosabb teljesítménymutatói

ke_pernyo_foto_2020-07-16_16_12_48.pngKorábban már írtunk a közösségi médiában gyakran használt teljesítménymutatók (KPI-k) egy fontos csoportjáról, az megtérülést mérő mutatókról. Most pedig kifejezetten a Facebook-on lesz a hangsúly, hogy itt mik is azok az általános adatok, amikre nem árt kiemelt figyelmet fordítani. Ezek segítségével mérhető, hogy mennyire sikeres a cég tevékenysége a közösségi oldalon. Szerencsére a Facebook oldalelemzéseken belül rengeteg információ áll rendelkezésünkre, amik visszajelzést adnak számunkra. Attól függően, hogy mi az adott kampány célja, több KPI-re is koncentrálhatunk.

Márkatudatosság

A márkatudatosság növelése esetében az a cél, hogy minél szélesebb közönséggel (a célközönséggel) megismertessük márkánkat, minél inkább híre menjen.

Megjelenés – A megjelenés azt mutatja meg, hogy az adott hirdetés hányszor jelent meg, tehát ebbe egy elért ember többször is beleszámít. A megjelenés akkor is számít, ha a felhasználó valójában nem nézte meg a hirdetést, csak megjelent a képernyőjén.

Elérés – Az elérés már arra irányul, hogy a hirdetés hány emberhez is jutott el. Itt szintén számít az, ha a felhasználó nem nézett rá a hirdetésre, viszont megjelent neki a felületen.

Elérés

Ha a kampány célja az elérések növelése, természetesen maga az elérés, mint teljesítménymutató itt is elsődleges, azonban egyéb faktorokról sem szabad megfeledkezni.

Gyakoriság – A gyakoriság azt mutatja meg, hogy egy felhasználó számára átlagosan hányszor jelent meg az adott hirdetés. Ezt úgy kapjuk meg, hogy elosztjuk a megjelenések számát az elérések számával.

Egyedi linkkattintások – Maga a linkkattintás a hirdetésben elhelyezett linkre érkezett összes kattintást magába foglalja, tehát azt is, ha egy felhasználó többször is rákattint. Az egyedi linkkattintás ezzel szemben azt méri, hogy hányan kattintottak, tehát egy felhasználót csak egyszer számít. Ez a mutató különösen a hasznunkra válhat, ha az a kampány célja, hogy minél több releváns embert érjen el a hirdetés.

Forgalom

Ha a célunk az, hogy a hirdetés segítségével minél több embert irányítsunk a honlapunkra, akkor értelem szerűen fontos számunkra a linkkattintások összes és egyedi száma, ez azonban még nem minden.

Átkattintási arány – Az átkattintási arány azt mutatja meg, hogy az összes megjelenéshez képest hány linkkattintást hozott a hirdetés. Ennek az értékét úgy kapjuk meg, hogy elosztjuk a kattintások számát a megjelenések számával. Ha ezt százzal megszorozzuk, százalékos formában is megkapjuk az eredményt.

Minőségi rangsorolás – A minőségi rangsorolás azt jelenti, hogy az adott hirdetés kreatív tartalma hogyan teljesít az azonos célközönségre szabott más hirdetésekhez viszonyítva. A teljesítmény itt három kategóriába sorolható: átlagon aluli, átlagos és átlagon felüli. Ez a mutató azt segít megérteni, hogy mennyire releváns az adott kreatív tartalom a célközönség számára. Az adatot a Hirdetéskezelőn belül egy adott kampányra kattintva láthatjuk az oszlopok között. Ha átlagon aluli eredményt kapunk, akkor bizony nem árt átgondolni, miként lehet átalakítani a hirdetés szövegét vagy a multimédia tartalmat.

Elköteleződés

ke_p2_4.pngAz elköteleződés azt takarja, hogy valamilyen interakciót váltunk ki a felhasználóból, aki látja a hirdetést. Kedveli a bejegyzést, kommentet hagy, stb.

Oldalkedvelések – Az elemzőfelületen az oldalkedveléseket vizsgálva lehetőségünk van megnézni, hogy hány új kedvelőt is szereztünk fizetett posztokon keresztül.

Elköteleződési rangsorolás – Ez a mutató a minőségi rangsoroláshoz hasonlóan működik. Arról ad visszajelzést, hogy mennyire hatékony az adott hirdetés, ha a felhasználókból való interakciók kiváltásáról van szó.

Megosztások – Az elköteleződés egyik legmagasabb foka az, ha valaki nem csak kedvelést vagy hozzászólást hagy a bejegyzésnél, de meg is osztja azt. Ez azt jelenti, hogy a felhasználó igen mélyen tud azonosulni a poszt tartalmával. Tehát kimondottan pozitív, ha a megosztások száma magas.

Konverzió

A konverzió lényege, hogy valamilyen tevékenységet váltsunk ki a felhasználókból. Ha a hirdetés egy termék eladását kívánja növelni, akkor az számít konverziónak, ha valaki a hirdetést látva vásárol is. Ugyanez lehet például hírlevél feliratkozás esetében is. A honlapot érintő konverzió esetében érdemes pixelkövetőt használni.

Standard események – Ide tartozik például az, ha valaki a kosarába rak egy terméket, vásárol, feliratkozik, beregisztrál, stb. A pixelkövető alkalmazás képes érzékelni és mérni ezeknek az eseményeknek a beteljesülését.

Konverziós érték – Vásárlások esetén a konverziós értéket a megvásárolt termék ára adja. Ez persze nem ilyen egyértelmű minden esetben. Feliratkozás, regisztráció és hasonló események esetén a konverziós értéket külön meg kell határozni. Ha több konverziós hirdetés is fut, össze lehet hasonlítani, hogy a konverziók száma és értéke alapján melyik kampány is éri meg igazán. Olykor mérlegelni is kell: több konverzió alacsonyabb konverziós értékkel, vagy kevesebb konverzió, de magasabb értékkel?

Nem nehéz elveszni a rengeteg adat, információ és mutató között. A legfontosabb mindig az, hogy tisztában legyünk vele, számunkra az adott kampány esetében mi is a releváns adat, és arra kell koncentrálnunk. Ez kampányról kampányra, célról célra változhat, így inkább törekedjünk kevesebb, de releváns mutató vizsgálatára, ne vesszünk el a felesleges részletekben!

Te milyen mutatókat szoktál használni?

 

Forrás: https://blog.marketveep.com/the-15-facebook-kpis-you-should-be-tracking

Szólj hozzá

adat mérés elemzés teljesítménymutató KPI