2020. júl 29.

A legmenőbb 2020-as Instagram marketing trendek

írta: Sáringer Viktória
A legmenőbb 2020-as Instagram marketing trendek

man-in-black-suit-jacket-received-a-good-news-3760260.jpgAz Instagram idén is szárnyal és nagyon úgy fest, hogy ez az alkalmazás hosszútávon velünk marad és nem fog veszíteni népszerűségéből. Az Instagram alkalmazkodik a felhasználók szükségleteihez, elvárásaihoz és olyan újításokat eszközöl, amire az emberek vágynak. Példaként említhetjük a folyton fejlődő biztonságot, az egyedi tartalmak létrehozásához szükséges eszközök biztosítását. Emiatt pedig az app felhasználói nem mennek sehová, hanem maradnak a megszokott felületen és lelkesen várják az újabb megoldásokat, kiegészítéseket, extra lehetőségeket. Ha pedig az emberek nagy százaléka aktív tagja az Instagram közösségének, akkor márkaként Neked is fontos, hogy jelen legyél az alkalmazásban. Most elhoztuk a legmenőbb 2020-as trendeket!

Az influencer marketing feltámadása

woman-reclining-on-bed-using-a-smartphone-3772514.jpgAz influencer marketing hatékonyságát már sokan megkérdőjelezik, tekintve, hogy milyen olcsón és egyszerűen lehet már egészen valódinak tűnő követőket vásárolni, mennyire könnyedén lehet befolyásolni a kedveléseket és a hozzászólásokat botok segítségével. Az utóbbi időben eléggé felhígult már az influencer szakma is, sok hiteltelen és megbízhatatlan, nem megfelelően kiválasztott véleményvezér okoz csalódást a cégeknek, akik ezután nem mernek influencerekkel kollaborálni. Ezen okok miatt kicsit csitult a korábbi lelkesedés az influencer marketing kapcsán, azonban ez nem biztos, hogy így marad.

A szájreklám még mindig a legjobb hirdetési módszer és egy alaposan bemért, adott szempontok alapján kiválasztott, hiteles, valódi követőbázissal rendelkező influencer még mindig remek eredményeket érhet el. A kulcs a tudatosság a cégek, márkák részéről. Egyes feltételezések szerint idén nagy eséllyel kerülnek előtérbe a kisebb követőbázissal rendelkező véleményvezérek, akiknek a követői egy adott témában érdekeltek, hiszen általuk célzottan érhetik el a márkák a célcsoportot és a felhasználók is vágynak a friss, egyedi, különleges tartalmakra, amit a mikroinfluencerek megadhatnak. Ráadásul ez a módszer költségvetés szempontjából is jobb a márkáknak.

Virtuális influencerek

super-mario-and-yoshi-plastic-figure-163077.jpgEgy másik egyre növekvő trend a virtuális influencerekhez kapcsolódik. Ők digitálisan létrehozott alakok, vagyis nem egy élő személyről készült fotók, videók jelennek meg, hanem valaki által megrajzolt, akár animált tartalmak. Itt lehet szó arról is, hogy egy szőke, csinos virtuális influencer hölgyet követünk az Instagramon, akinek a profilja mögött egy idősödő férfi áll. Egyes rajzolt karakterek már egész tekintélyes követőbázisra tettek szert, így reklámokat is elvállalhatnak.

Érdekességként megemlítjük, hogy nagy márkák is szívesen dolgoznak virtuális influencerekkel, mint például a KFC vagy a Balmain, akik háromszor több elérést generáltak ilyen módon, mint ''valódi'' influencereket alkalmazva.

A virtuális influencerekről bővebben itt olvashatsz.

Minőségi tartalom a mennyiségi sikerekért

Természetesen mindenki szereti a nagy számokat, örülünk, ha profilunkat sokan követik és a bejegyzéseink is számtalan felhasználót elérnek. Azonban a mennyiséggel szorosan összefügg a minőség is, ugyanis minőségi tartalom, gyakori aktivitás nélkül nehéz lehet organikusan jó eredményeket elérni. A kedvelések eltüntetése miatt érdemesebb inkább olyan irányba tartani, amikor kedvelések helyett/mellett megosztásokat és hozzászólásokat próbálunk szerezni a felhasználóktól. A fókusz mostmár inkább a friss, őszinte, érdekes és jó minőségű tartalmon lesz.

A kedvelések eltűnésénél is sokakban felmerült ennek a pszichológiai következménye és feltették a kérdést, hogy előfordulhat-e, hogy azért nem kedvelik a képet, mert nem látják majd a felhasználók, hogy mások is kedvelték, vagy hogy szívesebben kedvelik-e akkor a képeket, ha nagy számot látnak mellette és a csordaszellem jegyében akkor ők is lájkolják. Ugyanígy a kommenteket is meg kell vizsgálnunk ilyen szempontból, ugyanis a pozitív hozzászólások szociális bizonyítékként szolgálnak az érdeklődők számára, hogy hány embert érdekel a termék, mit írnak róla, mennyire aktívak a többiek, stb.

Arról, hogyan gyárts minőségi tartalmakat itt olvashatsz bővebben.

Felhasználók által gyártott tartalom minden mennyiségben

photo-of-couple-taking-selfie-4148953.jpgA felhasználók által készített tartalmak megosztása saját profilodon, történeteknél nagyon jó lehetőség. Az emberek sokszor szívesebben hallgatnak az ''átlagember'' véleményére, mint egy influencer meglátásaira, ugyanis az első esetben nincs semmi oka a véleményező személynek ferdíteni az igazságon, mert nincs köze a márkához, nem kap cserébe semmit. Habár egy ideális világban az influencerek is megbízhatók és valódi tapasztalatokat osztanak meg, sajnos vannak kivételek, akik pénzért bármit képesek mondani.

Arról, hogy pénzért bármit eladnak-e az influencerek itt írtunk.

A követők által gyártott tartalmak profi felhasználásáról pedig itt.

Használd az IGTV-t!

Az IGTV valahogy mindig kicsit lemaradt az alkalmazás többi funkciója mellett, kisebb népszerűségnek örvendett. Azonban az Instagram folyamatosan dolgozik azon, hogy minél jobb legyen a felhasználói élmény, így egyre több lehetőség elérhető. Az IGTV lehetővé teszi, hogy 60 másodpercnél hosszabb videókat is megosszunk követőinkkel, amire ráadásul profilunkról is rákattinthatnak, de Sztoriban is megosztható.

Tudj meg többet az IGTV-ről!

Többet szeretnél tudni a gyakorlatban? Tarts velünk kis csoportos INSTAGRAM KURZUSUNKON online élő vagy személyes verzióban!

 

Forrás: https://www.martechadvisor.com/articles/social-media-marketing-2/future-of-instagram-marketing-2020/

Szólj hozzá

tartalom trend 2020 influencer igtv