Így szerezz több vásárlói értékelést!
Rengetegen használják a közösségi médiát információgyűjtésre, amikor egy termék vásárlása előtt állnak. Mivel ezeken az oldalakon egyszerűen lehet visszajelzést hagyni egyes cégekről és áruikról, az érdeklődők előszeretettel böngészik ezeket, mielőtt meghoznák a végleges döntést. Éppen ezért a vállalkozás oldaláról kulcsfontosságú, hogy megfelelő mennyiségű írott vélemény jelenjen meg például a Facebook oldalán, mert ezzel azt jelzi az érdeklődők számára, hogy már sokan vásároltak tőle. De hogyan is lehet minél több visszajelzést bezsebelni? Mutatjuk!
Először is szeretnénk kiemelni, hogy miért is olyan fontosak a nagy számban érkező, releváns vélemények, ajánlások. Egyrészt növelik céged hitelességét, valamint (pozitív értékelések esetén) a hírnevét is fokozzák. Az érdeklődők láthatják, hogy másoknak milyen tapasztalatai vannak a termékedről vagy szolgáltatásodról, ami azért is nagyon fontos, mert a vásárlók 85%-a éppen annyira bízik az online véleményekben, mint a személyes ajánlásokban. A vásárlók a lehető legjobb döntést akarják hozni, ami érthető is, hiszen arról van szó, mire is költik a pénzüket. A sok pozitív vélemény erősítheti az érdeklődőkben azt az érzést, hogy valóban jó választás a céged. A keresőfelületek eredményei között is előkelőbb helyen tűnhet fel a vállalkozás, hiszen például Google-ön minél több értékelést kap a cég, annál feljebb jelenik meg a térkép listájában, amikor a kategóriájára keresnek egy adott helyen.
És hogyan is növelheted a vélemények számát a közösségi oldaladon? Egy idő után ez magát generáló folyamat is lehet, hiszen az emberek látják, milyen sokan hagytak már értékelést és ők is írnak hozzá. Az elején azonban nehéz lehet beindítani, így az sem árt, ha kifejezetten kéred az értékeléseket. Fontos, hogy ne ajánlást, hanem értékelést kérj, hiszen ez utóbbi több őszinteséget közvetít. Szintén nem elhanyagolható, hogy egyszerű legyen véleményezni a terméked vagy szolgáltatásod, és ne teljen túl sok időbe. Egy űrlap, pontozó- vagy skálázórendszer kitöltése például alig telik néhány másodpercbe. Ehhez opcionálisan lehet még szöveges kifejtést is kapcsolni, de ezt már nem szükséges kötelezővé tenni, hiszen nem mindenki szeret ennyi időt tölteni ezzel.
Az egyik kiindulási mód, ha például e-mailben felkeresed a már meglévő vásárlóidat a termék kézhezvétele után, hogy mondják el véleményüket róla. Akár ösztönzőket is használhatsz, például kedvezményt a következő vásárlás során. Ezzel valószínűleg több ember kedvet kap majd ahhoz, hogy értékelést küldjön a cégedről. Ne felejtsd el a különböző felületeken sem beállítani a Vélemények funkciót, például Facebook-on és Google-ön. Jó eséllyel ezeken a helyeken zsebelheted majd be a legtöbb értékelést.
Használd a vásárlók tartalmait! Ha valaki megoszt egy fotót vagy videót a cégedtől rendelt termékről vagy az igénybe vett szolgáltatásról, üzenetben kérj engedélyt arra, hogy megoszthasd azt a vállalkozás oldalán. A legtöbb esetben ezt örömmel engedélyezik a felhasználók, sőt, az is lehet, hogy a kedves gesztuson felbuzdulva még több tartalmat küldenek, amit felhasználhatsz. Ez az ügyfelekkel fenntartott kapcsolatot is javítja, sokkal közvetlenebbé teszi. Ha pedig mások is látják, hogy a cég oldalára is kikerülhet a tartalmuk, nagy rá az esély, hogy többen is készítenek majd fotót az újonnan vásárolt termékekről. Egyedi, márkádra szabott hashtag-et is használhatsz és kérheted a követőidet, hogy tegyenek ők is így, ha cégedhez kapcsolódó tartalmat osztanak meg, így könnyen rátalálhatsz a fotókra.
Látható, hogy az értékelések szerzése (és kérése) szerves része a közösségi média stratégiának. Azonban ennek is van érzékeny pontja, mégpedig az őszinteség. Mindig az őszinte véleményekre kell buzdítani a követőket, ellenkező esetben ugyanis könnyen csorbulhat a cég jóhíre. Az sem tanácsos, hogy azonnal visszajelzést kérj. Hagyj egy kis időt, hogy a vevő kipróbálhassa, amit vásárolt! Nem árt, ha nem az az első interakció az ügyfelekkel, amikor értékelést kérsz – legyen már előtte is kommunikáció, hogy az emberek ne érezzék magukat kellemetlenül vagy bizonytalanul, amikor véleményt kell alkotniuk! Végül, de nem utolsó sorban: ne félj a negatív véleményektől – ez az üzlet velejárója! Sőt, még jól is elsülhet a dolog, ha segítőkész és készséges vagy.
Forrás: https://sproutsocial.com/insights/how-to-ask-for-reviews/