2020. aug 27.

Amikor egy cég előnyére fordítja a kritikát

írta: Sáringer Viktória
Amikor egy cég előnyére fordítja a kritikát

kurtis.PNGSokszor előfordul, hogy egy-egy cég konfliktusba keveredik egy influencerrel. Emlékezhetünk Elle Darby esetére, aki egy hotelben szeretett volna ingyen megszállni párjával, amiért cserébe tartalmakat gyártott volna közösségi oldalaira. Ez az együttműködés nem valósult meg, sőt, a hotel nyilvánossá tette, hogy felháborítónak tartják az ilyesfajta felkeresést. Ezután nem sokkal a brit Youtuber videót is készített az esetről, ami nagy port kavart.

Na és persze ne feledkezzünk meg a Wellamarin esetéről sem, ahol az influencerek elégedetlenégüket úgy fejezték ki, hogy rajongóikat elküldték a hotel közösségi platformjaira negatív értékelést, kommenteket hagyni. Erről itt olvashatsz bővebben.

Tehát láthatjuk, hogy van rá mód, hogy egy cég egy ügyes taktikával előnyére fordítsa a helyzetet, amiben egy influencerrel való konfliktus, nyilvános negatív vélemény szerepel. Most egy újabb ilyen történést szeretnénk bemutatni.

Kurits Conner YouTube csatornája 2,5 millió követővel rendelkezik, a Twitteren 640 ezren követik, az Instagramon pedig több, mint 900 ezren. A fiatal egy évvel ezelőtt közzétett egy videót, amiben egy barátjával a Seventeen magazin YouTube csatornájára felkerült, ’Bestie picks bae’ című videóját figurázzák ki.

bestie.png

A showműsor típusú videó elsősorban tiniknek szól. A lényeg, hogy a fiatalnak legjobb barátja vagy barátnője próbál párt találni. Ennek módja, hogy a legjobb barát kérdéseket tesz fel a párkereső kegyeiért induló jelentkezőknek és az adott válaszok alapján minden körben kizár egy-egy jelöltet, így végül csak egyetlen személy marad.

Kurtis úgy hivatkozik a tartalomra, mint az internet legrosszabb randizós műsora:

 

Összesen 3 rész készült, amelyben a srácok nézik az adást és humoros kommentárokat fűznek a műsorhoz, kigúnyolják az egyes jeleneteket, versenyzőket. Ez egy szempontból nézve rossz a tartalom gyártójának, hiszen a fiú sok rajongója hagyhatott nekik nem túl kedves kommenteket, viszont pozitív reklám is, hiszen lehet, hogy valakinek pont így tetszett meg a műsor, a koncepció, hogy a népszerű Youtuber csatornáján látta.

kurtis3.PNGNa és hogyan reagált a Seventeen magazin? Hát meghívta a fiúkat a műsorba! És nagyon jól tette, mert egy igazán humoros rész kerekedett belőle, amikoris a Youtuber volt a legjobb barát, aki segít párt találni haverjának, akivel közösen nevettek a műsoron videóikban.

A srácok természetesen nem vették túl komolyan magukat és olyan kérdéseket is feltettek a jelentkezőknek, melyeket a műsor korábbi adásaiban láttak és humorosnak találtak. Így összességében egy vidám, mindkét fél számára hasznos és vicces tartalom született, amit a mai napig már 4,3 millió ember nézett meg.

Na, de nézzük meg közelebbről! A Seventeen kérhette volna a srácokat, hogy töröljék a videóikat, mert bántja őket, hogy gúnyosan közelítik meg a showműsort és a legrosszabb címkét is rájuk aggatták. Azonban ez nem vetett volna túl jó fényt a márkára, mert biztosan kiderül – a fiú rajongói előbb-utóbb keresték volna a videókat és ha megtudják, hogy a márka levetette, mert megsértődött, az nagyon nem kelt jó benyomást. Viszont így rengeteg felhasználót csábított át a márka a Youtuber oldaláról, akik azért nézték meg a videót, mert kedvencük szerepelt benne. Sőt, sokan úgy kattintottak a videóra, hogy azt hitték egy újabb kommentálós videót látnak a Youtubertől és csak utána vették észre, hogy ezúttal a fiúk kerültek a Seventeen csatornájára. Ráadásul a magazin átvett részleteket is a srácok videóiból, mémként beépítve a műsorba, ami különösen sokat tett, hogy még humorosabb legyen a tartalom.

kurtis2.PNG

kuritis2.PNG

kuris.PNG

Neked mi a véleményed erről? Szerinted jó, ha egy cég a negatív kritikát is megpróbálja az előnyére fordítani?

Források:

https://www.youtube.com/seventeen/playlists

https://www.youtube.com/channel/UC7zsxKqd5MicTf4VhS9Y74g

https://twitter.com/kurtisconner

https://www.instagram.com/kurtisconner/

Szólj hozzá

kreatív kritika rajongó influencer