2020. sze 04.

A Facebook Messenger üzleti használata

írta: petrapenovac
A Facebook Messenger üzleti használata

email-3249062_1280.pngTöbb mint 1,3 milliárd aktív havi felhasználójával a Facebook Messenger az üzleti életben is fontos szerepet kap. Rengetegen használják arra a chat funkciót, hogy cégekkel, márkákkal lépjenek kapcsolatba. Nem is csoda, hiszen vonzó tulajdonsága, hogy legtöbbször sokkal gyorsabban kaphatsz választ kérdésedre, mintha e-mailt írnál. A Messenger is szerves része a cégek Facebook marketing stratégiájának, valamint az ügyfélszolgálatban is hangsúlyos szerepe van. Nézzük is meg, miért kedvező az alkalmazás használata üzleti oldalad számára!

Érdeklődők gyűjtése

Sok különböző indok van, ami miatt az emberek felveszik a kapcsolatot egy márkával a Facebook-on. Van, aki pont ügyfélszolgálati ügyben fordul hozzá, mások több infót szeretnének megtudni egy termékről, a szállításról, a visszaküldésről, és így tovább. Szinte mindegy a kiinduló ok, mert ilyenkor mindig lehetőség nyílik arra is (persze az eredeti kérdés megválaszolása után), hogy ajánld terméked vagy szolgáltatásod. Ezzel máris potenciális érdeklődőket szerezhetsz céged számára. Annál inkább, mivel akik üzenetet írnak, nagy eséllyel már ismerik valamennyire a vállalkozást.

Kiváló ügyfélszolgálat

Ahogy már említettük, a Messenger egyik legfontosabb lehetősége az ügyfélszolgálat ellátása. A Facebook saját felmérése szerint az emberek 76%-a azért keresi fel a cégeket üzenetben, mert segítséget szeretne kapni egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. Itt a gyorsaság miatt tényleg kiváló élményben lehet részük a felhasználóknak, így érdemes nagy hangsúlyt fektetned arra, hogy megfelelően kezelve legyenek a bejövő üzenetek. 

Vásárlás elősegítése

pexels-photo-3626744.jpegA korábban említett felmérés arra is rámutatott, hogy rengetegen írnak üzenetet a Messengeren azért, hogy vásárlást indítsanak el, vagy lefoglaljanak egy szolgáltatást. A gyors válasz és a zökkenőmentes kommunikáció itt is kiemelten fontos, hiszen ebben az esetben már konkrét elhatározásról van szó. Ha segítesz az embereknek abban, hogy üzenetben bonyolíthassák le foglalásaikat vagy indítsanak el egy vásárlást, jelentős növekedést figyelhetsz meg az eladásokban!

A bizalom erősítése

A tény, hogy direktben beszélhetnek a cég dolgozóival, erősíti a bizalmat az érdeklődőkben, ami fontos tényező a végső döntés előtti mérlegelés során. Sokkal személyesebb élményt nyújt chat-ben kommunikálni, hiszen legtöbben a barátinkkal, családtagjainkkal is itt beszélgetünk, így az élmény már ismerős lesz, valamint sokkal közvetlenebb is. A Facebook azt is megállapította, hogy az Egyesült Államokban a vásárlók 69%-a több bizalmat érez azon cégek iránt, akiknek írhatnak üzenetet.

Nézzük meg, mikre is kell odafigyelni a Messenger használata során!

Légy aktív!

hourglass-time-hours-sand-39396.jpegAz érzékeny pont mindig a válaszadási idő. A HubSpot tanulmánya szerint a felhasználók 10 percen belül választ remélnek az élő chatben feltett kérdéseikre. Ehhez persze az kell, hogy valaki állandóan figyelni tudja a beérkező üzeneteket, így nagy eséllyel egy külön munkakört igényel. A másik lehetőség egy chatbot építése a Facebook Messengerhez, ami kulcsszavak alapján segít megválaszolni az érdeklődők kérdéseit. A chatbotokról korábban itt írtunk.

Nyújts személyes élményt!

Ha a nevén szólítva üdvözlöd az érdeklődőt, máris egy közvetlenebb kommunikációt irányzol elő. Ez szintén erősíti a bizalmat az üzenet írójában, hiszen nem úgy érzi, hogy egy céggel beszél, hanem egy valós személlyel. Törekedj a közvetlen, személyes hangvételre, hogy minél emberközelibb élményt tudj nyújtani!

Használd a márkád hangját!

A márkád hangjának, üzenetének nem csak a posztokban kell megjelennie. Bizony az üzenetekben is tükröződnie kell ennek. Amit az érdeklődő a chatben tapasztal hasonlóan csengjen ahhoz, amit a Hírfolyamában.

A Facebook Messenger milliókat szolgál ki havi szinten a világ minden pontján. Zökkenőmentes és közvetlen élményt nyújt a felhasználóknak, így nem is kérdés, hogy Neked is nagy hangsúlyt kell rá fektetned!

 

 Forrás: https://sproutsocial.com/insights/facebook-messenger-for-business/

Szólj hozzá

vásárlás messenger ügyfélszolgálat vállalkozás üzenet vásárló