2021. sze 20.

Hogyan használják az egyes generációk a közösségi médiát? – Y generáció

írta: Sáringer Viktória
Hogyan használják az egyes generációk a közösségi médiát? – Y generáció

pexels-alexander-suhorucov-6457573.jpgA Sprout Social 2021-es jelentésében megvizsgálta, hogy az egyes generációk hogyan használják a közösségi felületeket és ez milyen hatással van a márkákra. Abban is tartogatunk tippeket, hogyan tudod márkaként megszólítani ezt a generációt!

Az Y-generációhoz tartoznak a 24 és 39 év közöttiek. Ez a korcsoport nagyon fontos marketing szempontjából, hiszen általánosságban elmondható, hogy már saját keresettel rendelkeznek a Z generáció nagyrészével szemben, így komoly vásárlói erőt jelentenek.

Az Y-generáció élete elég sűrű: építik karrierjüket, családot alapítanak, törődnek idős hozzátartozóikkal, virágzó szociális életet élnek. És bizony, emellett van idejük még arra is, hogy aktívan használják a közösségi média oldalakat.

Na de mégis mire használják a social media platformokat?

  • Személyes és professzionális kapcsolattartásra,
  • Hogy lazítsanak, kikapcsolódjanak és szórakoztató tartalmakat fogyasszanak.
  • Hogy termékeket találjanak és vásároljanak.

Ez a generáció fogékonyabb a közösségi média marketingre, mint a többi korcsoport. Ők nem tartózkodnak attól, hogy márkákat kövessenek online és kisebb az esély esetükben, hogy kikövetnek valakit vagy valamit. Szívesen aktivizálják is magukat, ha úgy tartja kedvük.

Hoztunk néhány fontos statisztikát is, ami közelebb visz minket az Y-generáció közösségi média használati szokásainak kiismeréséhez:

  • Ők a harmadik legaktívabb csoport a közösségi médiában.
  • 72%-uk állítja, hogy a közösségi média használata növekedett a tavalyi évhez viszonyítva.
  • Ennél a korcsoportnál a leginkább valószínű, hogy kapcsolatot teremtenek márkákkal a Facebook-on (70%) és az Instagramon (64%).
  • Az Y generáció esetében a legesélyesebb, hogy vásárolni fognak, miután látnak egy online hirdetést, megnéznek egy termékvideót vagy elolvasnak egy közösségi médiában fellelhető értékelést.

Mit várnak a márkáktól?

A termékek felfedezésétől a munkakeresésig, az Y generációsok a közösségi médiát használják, hogy elintézzék a dolgokat. Könnyű, intuitív élményeket várnak. Ez a generáció különbözni akar, változást hozni. Elvárják a márkáktól, hogy arra használják a közösségi felületeiket, hogy kiálljanak a fontos ügyek mellett, legyen az bármilyen fontos témakör: környezetvédelem, egyenlőség, szólásszabadság…

pexels-polina-tankilevitch-3735157.jpgEnnek a generációnak fontos, hogy tudja, hogy nem olyan márkától vásárol, aki kizsákmányolja a munkásait, a fast fashion helyett sok esetben előnyben részesíti a környezetbarát és fenntartható opciókat, olyan cégeket preferál, akinek az értékrendjével egyet tud érteni.

Az Y generációsok számára fontos, hogy aktivizálni tudják magukat, kapcsolatot tudjanak teremteni a márkákkal az online térben, kifejezhessék véleményüket és akár résztvegyenek néhány döntésben egy új termék vagy szolgáltatás kapcsán.

Ennek tudatában nem meglepő, hogy az Y generáció az a korosztály, akik a közösségi média lehetőségeit preferálják a hagyományos e-mailes ügyfélszolgálat helyett. 87%-uk ért egyet abban, hogy a közösségi média a leggyorsabb út, ahol kapcsolatba léphetnek egy márkával, céggel.

Mit jelent az Y generációsok közösségi média használata a márkáknak?

Ahhoz, hogy megfogd ezt a generációt, tedd minél egyszerűbbé és olajozottabbá a vásárlók útját. Ismerd meg a célcsoport igényeit, vágyait és problémáit, hogy ezeknek megfelelően alkothasd meg a vásárlói élményt. Olyan közösségi média tartalmat kell gyártanod, ami választ ad mindenre: ami nem megy, ami gondot okoz vagy amit szeretnénk.

Nyűgözd le az Y-generációt!

pexels-keira-burton-6146931.jpgAdunk pár tippet, hogyan:

  • Hozz létre egy vásárló központú ügyfélszolgálati rendszert a közösségi felületeiden! Számíts rá, hogy itt fognak megkeresni az Y generáció tagjai kérdéseikkel, problémáikkal, így állj rendelkezésre! Jó ötlet, ha automatikus üzenetben biztosítod őket, hogy hamarosan reagálsz és törekedj arra, hogy tényleg gyorsan vissza tudj jelezni nekik, ne kelljen napokat várniuk.
  • Légy jelen több közösségi platformon is és hozz létre vásárlási felületeket egy külsős webshopon kívül akár az adott felületen belül is. (Például: Facebook Bolt, Instagram vásárlás)
  • Edukációs tartalmakkal, a vásárlói vélemények kiemelésével segítsd elő a vásárlási döntés meghozását!
  • Az ajánlataidat igazítsd hozzá a márkád által képviselt értékekhez, céged értékrendjéhez!
  • Tarts megbeszéléseket akár szakértőkkel, elismert személyekkel a fontos szociális témákról és fejezd ki támogatásodat a társadalmi ügyek iránt.
  • Olyan véleményvezérekkel dolgozz együtt, akik ugyanolyan értékrendet tartanak fontosnak, mint márkád és akiknek tevékenysége megfelelően passzol cégedéhez!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/social-media-use-by-generation-en_gb/

Szólj hozzá

ötletek tippek generáció posztolás y-generáció