Új Facebook és Instagram funkciók a láthatáron!
A Facebook folyton újít, ami bizonyos szempontból jó, mert egyre több a lehetőségünk, ám máskor inkább elkedvetlenít, mert azt sem tudjuk, merre kapkodjuk a fejünket és bizony nem könnyű tartani a lépést. Most egy közelgő újításról írunk Neked, hogy könnyebben megértsük, mi is a lényege és mit jelent ez számunkra.
A Facebook számos új eszközt jelentett be, amelyek segítik a vállalkozásokat a leendő ügyfelekkel való közvetlen kapcsolat kialakításában, különös tekintettel a személyre szabott üzenetküldésre.
A frissítések a Facebook szélesebb körű üzleti újításainak részét képezik, amely magában foglalja a Facebook Boltot is.
Először is, a Facebook új, kattintással az üzenetküldéshez ugró hirdetési lehetőségeket indít, amely növeli az esélyt, hogy kapcsolatba léphess a különböző üzenetküldő alkalmazásokban aktív ügyfelekkel.
Ahogy a Facebook kifejtette:
„A vállalkozások már vásárolhatnak olyan hirdetéseket, amelyek arra ösztönzik az embereket, hogy üzeneteket küldjenek nekik, akár a Messenger, az Instagram Direct, akár a WhatsApp segítségével. A vállalkozások mostantól kiválaszthatják az összes üzenetküldési platformot, ahol beszélgetésre rendelkezésre állnak, elérhetők, mi pedig alapértelmezés szerint beállítjuk a csevegőalkalmazást a hirdetésben, attól függően, hogy hol van a legnagyobb esélye a kommunikációnak.”
Tehát amikor létrehozod az üzenetküldős hirdetést, a Facebook rendszere megállapítja, hogy az adott felhasználó a legnagyobb valószínűséggel melyik platformot preferálja, hol a legaktívabb, és ez alapján ajánlja neki a kommunikáció lehetőségét veled, az általa kedvelt felületen keresztül.
Ez egy remek lehetőség lehet, mert a Facebook szerint a felnőttek 75%-a szeretne a márkákkal üzeneten keresztül kommunikálni. Ez a szám magasnak tűnhet és ha még picit túlzó is, akkor is bőven indokolja, miért jó, ha bevezetik ezt a plusz funkciót.
És itt nem ér véget az üzenetküldésre vonatkozó újítások sora, mert a Facebook a márkák számára elérhetővé szeretné tenni azt is, hogy az Instagramról átkattintva a WhatsApp-on keresztül valósuljon meg az üzenetküldés.
Ezt egy külön gomb tenné lehetővé a profilon, ami által az érdeklődők könnyen és hamar üzenhetnek a márkának. Ez azoknak a márkáknak nagyban segíthet, akik elsősorban a WhatsApp-on keresztül kommunikálnak és abban is segít, hogy egyfelé tereljük a vásárlókat. Mert alapvető esetben számtalan különböző felületen próbálhatnak elérni: Facebook komment, vélemény (értékelés), üzenet, Instagram komment vagy üzenet, YouTube komment, e-mail, telefon, weboldalon keresztül írt üzenet és így tovább. Az összes opciót naponta ellenőrizni pedig megterhelő lehet, pedig fontos, hogy minél előbb válaszoljunk az embereknek, hiszen napjaink új ügyfélszolgálata a közösségi média lett. Ha mindenhol a WhatsApp-ra irányítjuk az embereket, az segíthet, hogy egy helyre tereljük a kérdéseket, problémákat és így erre koncentrálva minél gyorsabban és hatékonyabban tudjunk kommunikálni a felhasználókkal.