2022. sze 20.

Hogyan ellenőrzi a hirdetéseket a META?

írta: Sáringer Viktória
Hogyan ellenőrzi a hirdetéseket a META?

pexels-andrea-piacquadio-3756688.jpgHa szeretnél belevágni a hirdetésekbe, akkor bizony a hirdetési elveket ismerned kell és jó, ha tisztában vagy a rendszer ellenőrzési folyamataival. Az irányelvek úgymond szabályzatként működnek és meghatározzák, hogy milyen hirdetéseket engedélyeznek a Meta platformjai. Ezeket a szabályozásokat muszáj betartania minden hirdetőnek, ha el szeretné kerülni a letiltást. Ha szabályt szegünk, azt a rendszer jó eséllyel megtalálja és több vagy súlyos szabályszegés után akár ki is tilthatnak.

A Meta által végzett felülvizsgálat elsődleges oka, hogy a felületet biztonságossá tegye és ne kerülhessen ki rá ártalmas tartalom. Így bizonyosodik meg a rendszer arról, hogy a tartalmak megfelelők a közönségnek, akikhez eljut. Habár a rendszer nem hibátlan, de azért nagyrészt ki tudja szűrni az átveréseket, csalásokat, hamis információkat, megbotránkoztató tartalmakat. Ám a dolog nem fekete-fehér, könnyen lehet, hogy a mi, elsőre ártalmatlannak hitt hirdetésünk is fennakad az ellenőrzési folyamaton.

Amellett, hogy informatív és nem sértő tartalmat tartalmaz, és hozzájárul a biztonságos környezethez, a Meta által jóváhagyott hirdetésnek teljes mértékben meg kell felelnie a hirdetési szabályzatnak.

A hirdetési szabályzat részeként a Meta tilt vagy korlátoz bizonyos tartalmakat.

Tekintsünk át néhány olyan kritériumot, amelyek tilthatják vagy korlátozhatják a hirdetési tartalmak Meta platformokon való megjelenését!

Mivel ez nem egy teljes lista, fontos, hogy a hirdetés létrehozása előtt áttekintsd a tiltott tartalomra vonatkozó konkrét kritériumokat. A hirdetési szabályzat és irányelvek nem ismerete nem mentesít!

Bizonyos termékek és szolgáltatások, mint például a kábítószerek, a dohány és egyebek

A hirdetések nem reklámozhatnak elektronikus cigarettákat és egyéb dohányzást szimuláló termékeket. Igen, a vízipipa és társai mind tiltólistásak.

A hirdetések nem sugallhatnak vagy nem kísérelhetnek meg negatív önértékelést generálni, például olyan súlycsökkentő programot, amely egy mérőszalag képét használja a derék vagy a has körül egy mérlegen. Ha fogyókúrás termékeket hirdetnél, akkor ennél kreatívabbnak kell lenned, különben nem engedik megjelenni a hirdetést!

Bizonyos reklámtaktikák sem jelenhetnek meg

A hirdetések nem tartalmazhatnak előtte-utána képeket, illetve olyan képeket, amelyek váratlan vagy valószínűtlen eredményt, például drasztikus fogfehérítést tartalmaznak. Ugyanez igaz a csodás fogyásokat bemutató fotókra, videókra is.

A hirdetések nem tartalmazhatnak megtévesztő, hamis vagy félrevezető állításokat, például egy termék vagy szolgáltatás hatékonyságára vagy jellemzőire vonatkozó állításokat, vagy olyan állításokat, amelyek irreális elvárásokat támasztanak az emberekkel szemben, például megtévesztő egészségre, foglalkoztatásra vagy súlycsökkenésre vonatkozó állításokat.

Személyes jellemzők kérdése

A hirdetések nem állíthatják vagy sugallhatják sem direkt módon, sem közvetve, hogy ismerik egy személy személyes jellemzőit, tulajdonságait. Ez magában foglalja a személy nevét, etnikai származását, szexuális irányultságát, fizikai vagy szellemi fogyatékosságát vagy egészségügyi állapotát, anyagi helyzetét stb. Ezek a privát információk, túlságosan személyre szabott tartalmak nem felelnek meg az irányelvek elvárásainak.

A hirdetők nem hívhatják fel a figyelmet az észlelt tökéletlenségekre, például az életkoron vagy a fizikai megjelenésen alapuló szépségstandardokra.

Korlátozott tartalom

Ez olyan tartalom, amelyhez a Meta előzetes írásbeli engedélye szükséges.

A vállalkozásoknak írásbeli engedélyre van szükségük ahhoz, hogy bizonyos típusú termékeket és szolgáltatásokat - például társkereső szolgáltatásokat, online gyógyszertárakat és alkoholmárkákat -reklámozzanak.

A súlycsökkentő termékeket vagy szolgáltatásokat reklámozó hirdetéseknek legalább 18 éves vagy idősebb személyeket kell megcélozniuk.

Az alkohollal kapcsolatos hirdetések tartalmának meg kell felelnie az összes helyi törvénynek, az előírt vagy megállapított iparági kódexnek, irányelvnek, engedélynek.

Tartalom, amelynek meg kell felelnie az iparágon alapuló bizonyos irányelveknek

A munkalehetőségekkel, pénzügyi szolgáltatásokkal és bizonyos lakástípusokkal kapcsolatos szolgáltatásokat népszerűsítő hirdetéseknek a létrehozás során ki kell választani a Speciális hirdetéskategória lehetőséget. Ezt néha figyelmen kívül hagyják, és ez később az ellenőrzés során a hirdetés elutasításához vezethet.

A hitelkártyákat népszerűsítő hirdetéseknek megfelelő tájékoztatást kell adniuk (a díjakra, a THM-re, a tranzakciós díjakra és a terméket kínáló szervezet címére vonatkozóan) a hirdetés céloldalán. Amennyiben ez nem teljesül, a hirdetést nem fogja engedélyezni a Meta. Tehát az sem mindegy, milyen a landing page.

Azoknak a hirdetőknek, akik érdekeltek a társadalmi kérdésekről, választásokról vagy politikáról szóló hirdetések elhelyezésében, el kell végezniük egy engedélyezési folyamatot. Az eljárás azon hirdetők számára elérhető, akik a hirdetések megjelenítése idején a célországban élnek és tartózkodnak. Az engedélyezéshez szükséges dokumentumoknak aktuálisnak kell lenniük, és azokat a hirdető helyi országában vagy államában kell kiállítani.

Egyes hirdetési tartalmaknak meg kell felelniük a helyi törvényeknek, ilyenek például az online szerencsejátékok, valamint a vény nélkül kapható gyógyszerek hirdetései.

Mint láthatod, nagyon sok, elsőre aprónak tűnő tényező számít a hirdetéseknél. És bizony ez a lista nem teljes, itt csak a legfontosabb tudnivalók és a legtöbbek számára hasznos információk kerültek kiemelésre. Nem győzzük hangsúlyozni, hogy mielőtt hirdetni kezdenél, ismerd meg a hirdetési irányelveket és fordíts különös figyelmet a Te iparágadat érintő szabályokra! A hirdetési irányelvek időnként módosulhatnak, így érdemes azért újra és újra rápillantani a gyakorlottabb hirdetéskezelőknek is.

305925155_451455460332332_964349023758306271_n.jpgAz utóbbi időben sok hirdetési letiltásba futsz bele? Szeretnél olcsón és hatékonyan hirdetni? Szeretnél termékedhez és/vagy szolgáltatásodhoz leginkább illeszkedő rajongókat (és potenciális vásárlókat) gyűjteni?

Válaszd hirdetési workshop-unkat!

 

Forrás: https://www.facebookblueprint.com/student/activity/212750  

Szólj hozzá

hirdetés meta szabályzat ellenőrzés irányelvek letiltás hirdetési szabályzat hirdetési irányelvek hirdetési hibák