A leggyakoribb okok, amiért elutasíthatják hirdetésedet
Most a hirdetések elutasításának gyakori okait nézzük át. A hirdetés jóváhagyása érdekében fontos megérteni, hogy milyen típusú hirdetési tartalmak tiltottak és korlátozottak. A hirdetések elutasításának leggyakoribb oka az, hogy a szöveges tartalom, a kreatív, vizuális tartalom vagy a céloldal nem felel meg a Meta irányelveinek.
Nézzük meg közelebbről a kreatívok gyakori hibáit:
Szexuális jellegű képek vagy videók
A hirdetések nem lehetnek túlzottan szexuálisak, nem utalhatnak meztelenségre, nem mutathatnak túl sok bőrt vagy dekoltázst, és nem összpontosíthatnak szükségtelenül az egyes testrészekre, még akkor sem, ha művészi vagy oktatási okokból ábrázolják őket.
Fontos megemlíteni, hogy nem csak a szabályzat betartása miatt fontos ezt az irányelvet megszívlelni, de alapvető, átfogó online kommunikációnkban is jól jöhet. A szexuális töltetű képek kétélű kardként viselkednek, míg egy rétegnél felkeltik az érdeklődést és aktivitást váltanak ki, úgy másokat taszítanak, megbotránkoztatnak. Az ilyen vitatott témáktól jobb tartózkodni a legtöbb esetben, mert a márka negatív megítélését okozhatják. Mindig legyen szem előtt célközönségünk és az ő preferenciájuk, ha hasonló témakörökről van szó.
Félrevezető gombok a képeken
A képek nem vezethetik félre az embereket, hogy azt gondolják, hogy a hirdetésben olyan funkciók is vannak, amelyek valójában nincsenek.
Például egy videólejátszás gomb egy sima képen nagy probléma. Mondjuk is, miért: ez átverésnek számít, ugyanis arra vesszük rá vele az embereket, hogy kattintsanak a képre, annak reményében, hogy videót fognak látni. Így kattintást zsebelünk be, ami konverzió, ám ezt megtévesztéssel érjük el.
Az ilyesfajta trükközésnek egyébként nem csak az irányelvek miatt nincs értelme, de a felhasználókban is negatív benyomást kelt, ami ronthatja a márka renoméját.
Az emberek figyelmét érdemesebb megkapó vizuális tartalmakkal, értékes információkkal, kíváncsiságot fokozó szövegezéssel és visszautasíthatatlan ajánlatokkal felkelteni, mintsem csalással és átveréssel.
Hivatkozások Meta platformokra
A hirdetés nem tartalmazhatja a Meta logójának (például Facebook, Messenger, Instagram és WhatsApp) módosított vagy elavult változatát. Ezenkívül nem használhat védjegyeket, neveket, domain neveket, logókat vagy más olyan tartalmat, amely utánozza vagy összetéveszthető a Meta technológiákkal. Ezenkívül a Meta logóinak segítségével nem szabad a Metával való együttműködésre utalni.
Lehet, hogy Te Facebookos szolgáltatást értékesítesz, mégis óvatosan kell bánnod a közösségi oldal logójával. A rendszer nyilvánvalóan nagyon alaposan megvizsgálja, milyen tartalmakat enged ki, amelyekben a saját márkája is szerepel. A legtöbb esetben nem szerencsés ezzel kísérletezni, inkább kreatív módon utalni a felületre.
Milyen hibákat szoktak elkövetni a hirdetők?
Senki sem tökéletes és mindenki hibázik. Most pár példával segítünk, hogy tanulhass mások bakijaiból ahelyett, hogy ezeket Te magad is elkövetnéd első hirdetéseid létrehozásánál.
Gyakori hibák a céloldalakban
Nézzük meg közelebbről a céloldalakkal kapcsolatos gyakori hibákat:
Félrevezető termékoldal
Az oldal nem tükrözi egyértelműen a hirdetésben reklámozott terméket vagy szolgáltatást.
Nem megfelelő tartalom
Az oldal olyan tartalmat, termékeket vagy szolgáltatásokat tartalmaz, amelyeket a Meta hirdetési szabályzata tilt.
Felugró hirdetések vagy nehéz navigáció
Az oldal olyan tartalmat tartalmaz, amely akadályozza a személy elnavigálását.
Az oldal nem található
Az oldal nem működik megfelelően, vagy egyáltalán nem működik.
Most, hogy ismered a hirdetések elutasításának gyakori okait, tartsd szem előtt és próbáld elkerülni őket a hirdetés létrehozásakor! Mindig az irányelvek figyelembevételével készítsd el hirdetéseidet.
Szeretnél Te is profin hirdetni?
Remek hírünk van: mi nem powerpoint alapján, elméletben tanítjuk meg, hogyan csináld, hanem élő időben, a lépéseken végigkattintgatva vezetünk át a folyamon!
Így biztosan átlátod és érted majd a folyamatokat, a miérteket.
Bármikor elkezdhető kurzusainkat ITT TALÁLOD!
Forrás: https://www.facebookblueprint.com/student/activity/212750