Hirdetés a közösségi médiában
Szeretnél még többet kihozni a közösségi média megjelenéseidből? Jó lenne még több releváns felhasználót elérni és növelni ügyfeleid táborát? Ezekre a kérdésekre valószínűleg a vállalkozók legnagyobb százaléka igennel fog válaszolni.
Számos közösségi platform kínál fizetett hirdetési lehetőségeket, amelyek segítségével igen pontosan behatárolt közönséget érhetünk el és juttathatjuk el számukra cégünk üzenetét.
Ahhoz azonban, hogy a hirdetésünk valóban sikeres legyen, megfelelően kell céloznunk. Ennek pedig elengedhetetlen része, hogy jól ismerjük a célközönségünket.
Ha Te még hadilábon állsz ezzel a területtel, érdemes elolvasnod korábbi cikkünket ITT!
Nézzünk egy példát, amelyben egy vintage ruhákat áruló üzlet számára fontos hirdetési tényezőket veszünk alapul.
A közösségi média platformok és a vállalkozások weboldalai többnyire sok információval rendelkeznek a felhasználókról, így bármi, ami eszünkbe jut vevőinkről, nagyon hasznos adat lehet részünkre a hirdetések során.
A vintage ruhaüzlet tulajdonosa azt vette észre, hogy vásárlóinak nagy része egy bizonyos demográfiai kategóriából származik, ami nem más, mint a 20 és 35 év közötti nők. Már csak ezzel az egyetlen adattal is mennyivel egyszerűbb egy célzott hirdetést készíteni, ugye? Most már tudjuk, hogy a hirdetések során olyan személyekre kell fókuszálni, akik ebbe a kategóriába tartoznak, emiatt nagyobb valószínűséggel válnak majd vevőkké.
Természetesen nem az összes 20 és 35 év körüli nő érdeklődik a retró ruhák iránt, így, ha sikerülne elkerülni a fölösleges pénzkidobást, és csak a retró ruhák iránt érdeklődő személyeknek hirdethetnénk, az lenne az igazi főnyeremény. Szerencsére a közösségi médiában erre is van lehetőség és a felesleges pénzkidobás érdekében szükséges is szűkíteni a még elég tág célközönségünket.
Célozzunk tehát olyan 20 és 35 év körüli nőkre, akik érdeklődnek a divat és/vagy bizonyos divattervezők iránt, esetleg a retró divatról tettek közzé tartalmat. Így még tovább szűkítettük a célközönségünket, azonban még mindig van egy fontos szempont, méghozzá a földrajzi terület.
Lehet, hogy Te 20 és 35 év közötti nő vagy, aki érdeklődik a vintage ruhák iránt, de amennyiben csak fizikai üzlete van az illetőnek, ami Tőled több száz km-re van, nem valószínű, hogy számára Te vagy a legjobb célcsoport.
A földrajzi terület meghatározásával azonban hirdethetünk bizonyos megyére, városra, sőt akár olyan 20 és 35 év közötti nők számára is, akik üzletünktől 40 kilométeres körzeten belül tartózkodnak és a retró divat iránt érdeklődnek. Ez már elég pontos célzás, ugye?
A közösségi média webhelyei remek lehetőségeket kínálnak arra, hogy a hirdetéseinket nagyon speciális közönségre szabjuk, ami remek módot kínál a marketinges költségkeret okos felhasználására.
Természetesen a fizetett hirdetéseket nagyszerűen kiegészíthetjük a közösségi platformokon végzett egyéb tevékenységeinkkel. Nem szabad azonban elfelejteni, hogy a közösségi oldalakon való jelenlét kiépítése rendszerint egy fokozatos folyamat, érdekes és egyedi tartalmak közzétételével idővel egyre több felhasználóhoz juthatunk el.
Mi történik azonban akkor, ha fel szeretnénk gyorsítani ezt a folyamatot? Ebben az esetben fókuszálhatunk a közösségi platformokon megjelenő fizetett hirdetések kipróbálására. A megfelelő, jól célzott hirdetések segítségével gyorsan felfuttathatjuk láthatóságunkat a közösségi platformokon, ami több érdeklődőt és ügyfélt eredményez
Ha Te is szeretnéd profin kezelni hirdetéseidet, válaszd oktatásainkat, ahol élő időben mutatjuk meg, mit hogyan kell beállítanod! Részletek ITT!
Forrás:
https://learndigital.withgoogle.com/digitalworkshop-hu/course/digital-marketing/module/15/lesson/78