2023. sze 06.

Vajon az AI átveszi a közösségi média marketingesek szerepét?

írta: Sáringer Viktória
Vajon az AI átveszi a közösségi média marketingesek szerepét?

blog_11.pngMinden új technológiai fejlődés új lehetőségeket és új félelmeket ébreszt. A mesterséges intelligencia (AI) új korszaka természetesen felveti a kérdést, hogy mi mindenre használható ez az új eszköz. És bizony sokaknak el kell gondolkoznia, hogy a technológia ilyen gyors fejlődése vajon veszélyezteti-e majd a munkájukat vagy sem. Illetve a márkáknak is figyelniük kell, mert ha egy automatizált, technológiai módszerrel valamilyen feladatot költséghatékonyabban, de ugyanolyan jól el tudnak látni, mint humán erőforrással, akkor bizony lehet, hogy az AI nyer.

Miért lett hirtelen ilyen népszerű az AI?

Aki gyakran görgeti a TikTok-ot, az már szinte biztosan találkozott a napjainkban egyik legnépszerűbb AI eszközzel, amit ráadásul bárki ingyenes kipróbálhat és használhat. Ez a ChatGPT. Csak beírsz egy kérdést vagy feladatot és már válaszol is a netről gyűjtött információkkal. Sok videóban Instagram stratégiát vagy Facebook auditot, esetleg termékleírásokat, blogcikkeket kérnek a rendszertől, ezzel bemutatva, mennyire megkönnyítette a munkájukat az újdonság. Viszont sosem szabad, hogy a gyors megoldások a minőség rovására menjenek, így ezt alaposabban is érdemes megvizsgálni, mint néhány hatásvadász TikTok videónak hinni.

Olyan újdonságok is feltűntek, amik leírás alapján képeket, vizuális tartalmakat gyártanak, így ilyen téren is gyors a fejlődést és sokan úgy gondolják, az AI programok és a népszerű online szerkesztők, például a Canva által kínált lehetőségek kiválthatják a grafikusok munkáját.

Igen, az AI hatalmasat fejlődött és remek lehetőség az online marketingben is bevetni – azonban (még) nem egymagában, hanem segítségként. Így valóban gyorsíthatja a munkát, ám szükséges mellé egy ember is, aki érti a dolgát, hogy megfelelően ki tudja aknázni a lehetőségeket, miközben a márka stratégiájának és tartalmainak minősége nem romlik.

Miért nem fogja átvenni az AI a közösségi média menedzserek helyét?

A közösségi média menedzser volt tavaly a harmadik legkeresettebb marketing pozíció. A közösségi média marketingeseinek pedig mindig is fejleszteniük kellett magukat, hogy alkalmazkodjanak az aktuális elvárásokhoz, igényekhez és persze a felületek változásaihoz. Tehát egy évek óta aktív közösségi média menedzser számára nem lesz meglepő, ha felbukkan egyik napról a másikra valami újítás, amit ki kell ismerni, aminek utána kell járni, aminek a működését meg kell tanulni és aminél mérlegelni kell, hol és milyen módon lehet bevetni.

Gondoljunk csak bele, a közösségi média platformok megjelenése óta mennyi változáson estek át a felületek és a trendek! Emlékszünk még az iWiW-re? Cégünk bizony ott kezdte a közösségi média marketinget. Aztán ne feledkezzünk meg a myVIP-ről sem, majd Facebook, Instagram és manapság már megkerülhetetlen a TikTok, a BeReal, a Twitch, az influencerekkel való együttműködések, a 24 órás story-k, az egyre kreatívabb hirdetési stratégiák…

Tehát a közösségi média marketingesei megküzdöttek anno az Instagram algoritmusának felfedezésével, ahogy a Facebook posztolási lehetőségeinek folyamatosan változásaival (először direktben az oldalról, majd a Creator Studio-ból, most a Business Suite-ból, holnaptól pedig ki tudja honnan), a koronavírus járvány okozta káosszal és a sosem várt közösségi média kereskedelmi felvirágázással, az újgenerációs platfomok napról napra való megjelenésével, a rövid formátumú videók térnyerésével és most pedig a mesterséges intelligenciával. Ez csak néhány említés az utóbbi évek kihívásaiból és bizony az AI sem olyan új, mint sokan gondolják, de a népszerűsége most lett robbanásszerű.

Például a chatbot már évek óta velünk van és kiváló kiegészítést nyújt a közösségi média ügyfélszolgálati feladataihoz, emellett kreatív játékokhoz, kvízekhez és egyéb interaktív feladatokhoz is használható alapos tervezéssel és kivitelezéssel. Ugyanígy az alkalmazásfejlesztés is kreatívan bevethető a közösségi média stratégia részeként, hiszen kiválóan alkalmas például felhasználók által generált tartalmak gyűjtésére és adatbázis építésére.

Cégünk már évek óta alkalmazza sikeresen ügyfeleinél ezeket az opciókat, hiszen mindig alkalmazkodunk az aktuális trendekhez és elvásárokhoz ahelyett, hogy félnénk tőle, mit tartogat a jövő és az újítások.

Ha részletesebben is érdekel a téma, akkor ajánljuk egy kedves ügyfelünknek végzett projektünk esettanulmányát, ahol az alkalmazásfejlesztéssel értünk el sikereket. Ezt itt olvashatod el!

Ha pedig a chatbot alapú automatizált kommunikációra szeretnél egy példát látni, kattints!

Miben segíthet az AI?

Amennyiben az AI fel tudja vállalni a monoton, könnyebb feladatokat, úgy az embereknek több ideje marad a stratégián dolgozni és a kreatív szemléletre is nagyobb hangsúlyt fektethetnek. Tehát amennyiben a mesterséges intelligencia időt szabadít fel, úgy még kreatívabb és minőségi lehet a munka eredménye.

Manapság általános probléma a cégeknél, hogy egyetlen ember felel több feladatkörért is, így minden fronton tökéletes teljesíteni szinte lehetetlen. Ebből nyújthat kiutat az AI, ugyanis ha egyes feladatokban lehet erre a technológiára támaszkodni, az a túlterhelt munkaerőnek nagy segítség és átfogóan javulhat a munka minősége és a határidők is csökkenhetnek.

Az AI új ötleteket is adhat. Nem ritka, hogy a közösségi média szakemberek kiégnek és úgy érzik, kifogytak a kreatív ötletekből. Ilyenkor elég lehet csupán egy kis lökés is, ami újra beindítja a kreatív folyamatokat és ezt képes megadni a mesterséges intelligencia egy ötletes, leírás alapján kreált képpel vagy egy olyan szövegezéssel, amit aztán tovább tud gondolni a tartalommarketinges.

És hogy stílusosan zárjuk a cikket, a ChatGPT segítségét vettük igénybe, hogy megfogalmazza a blogcikk méltó összefoglalását.

Azt a kérést intéztük a rendszerhez, hogy foglalja össze röviden a blogcikk lényegét kevesebb, mint 10 sorban. Íme a válasz:

ai.PNG

Te mit gondolsz, hogy teljesítette a rábízott feladatot az AI?

ugyfel_12_1.pngHa megtetszett a chatbot és az alkalmazásfejlesztés gondolata, kérd segítségünket a létrehozásban ITT!

Forrás: https://sproutsocial.com/insights/ai-social-media/

Szólj hozzá

alkalmazás lehetőségek alkalmazásfejlesztés automatizáció AI chatbot mesterséges intellingencia újgenerációs felületek közösségi média menedzsment