2017. nov 22.

Trump sikere a média kudarca?

írta: Klausz.Melinda
Trump sikere a média kudarca?

hqdefault_1_1.jpgKanadában már átláthatók a politikai hirdetések , emiatt az elmúlt néhány cikkünkben a közösségi média közéleti vonatkozásaival foglalkoztunk. Az amerikai elnökválasztások kapcsán megvizsgáltuk az álhírek és Facebook algoritmusának szerepét valamint azt, hogy az hírfolyamunkban megjelenő hírek befolyásolják-e véleményünket vagy beengedünk ettől eltérő véleményeket is.

Most ezt a sorozatot folytatjuk, hiszen bebizonyosodott, hogy sem az álhírek, sem az algoritmusok, sem a visszhangkamra nem idézte elő Trump sikerét. Jay Rosen, a New York-I Egyetem kutatója [ [i] ] úgy találta, hogy a média nem alkalmazkodott az új jelölt kommunikációjához, inkább a “kattintásvadász” tartalmaknak dőlt be, Trump pedig igazán a média ...

Tovább Szólj hozzá

2017. nov 21.

Önmagunk ellenségei vagyunk a Facebook-on - vagy mégsem?

írta: Klausz.Melinda
Önmagunk ellenségei vagyunk a Facebook-on - vagy mégsem?

hqdefault_1.jpgA közösségi média felületeket napjainkban hatalmas érdeklődés övezi, amíg a Facebook havonta 1,920 millió aktív felhasználóval számolhat, a Twitteren 330 millió ember van fent, akik naponta 500 millió bejegyzést tesznek közzé (Socialbakers, 2017.). A felhasználó által követett oldalak tartalmai azonban nem tudnak 100 százalékban megjelenni az adott felhasználó hírfolyamán, mivel az oldalak megjelenítési képessége véges és a felületek szeretnék hogy minél több minőségi időt töltsön a felhasználó a felületen, emiatt előválogatni kénytelenek. Az előválogatás a Facebook esetében az Edge Rank algoritmus segítségével történik, amely pontosan meghatározza mi tartozhat az adott felhasználó érdeklődési körébe és mi nem.

Az ...

Tovább Szólj hozzá

2017. nov 21.

Egyszerre csinálsz több dolgot? Felejtsd el, a multitasking nem létezik!

írta: Klausz.Melinda
Egyszerre csinálsz több dolgot? Felejtsd el, a multitasking nem létezik!

...még nők esetében sem! ;)

multitasking-man.jpgMultitasking nem létezik. Clifford Nass, a Stanfordi Egyetem oktatója szerint (Rosen, 2012.) tévesen beszélünk multitaskingról , ilyen esetben ugyanis csupán arról van szó, hogy az illető több feladat között tud gyorsan váltogatni, mindig az adott feladatra koncentrálva. Mivel az egyszerre több irányú koncentráció igen megerőltető, a figyelem kitartóereje igencsak csökken. Ez a kitartóerő csökkenés figyelhető meg az oktatásban is: egy negyvenöt perces órát követően 10 évvel ezelőtt még a diákok az elhangzottak közel 100%-át fel tudták idézni, napjaikban ez a visszaidézési arány 75%-ra süllyedt.

Mit tippel Kedves Olvasó, mennyi ideig tudunk egy-egy feladatra koncentrálni jelenleg? Kísérletek igazolták, hogy a laptopot engedélyező ...

Tovább Szólj hozzá

2017. nov 20.

Mekkora a digitális lábnyomod?

írta: Klausz.Melinda
Mekkora a digitális lábnyomod?

aaeaaqaaaaaaaaomaaaajgq1ztqxnmfhlwy3ngutngvlns1hzdbklty0zdnlzda5zwvmoq.jpgKi az, aki, bármikor is elolvasta az adatkezelési szabályzatot, amikor regisztrált a Facebookra, Instagramra, twitterre? De menjünk tovább: ha keresett a Youtube-on vagy a Google-n? Pedig minden egyes internetes kattintással, érdeklődéssel, kereséssel is információkat szolgáltatunk ki magunkról és akkor még nem beszéltünk a lájkokról, hozzászólásokról, arról, hogy az egérmutató milyen információtartalom felett áll meg 2-3 másodpercig, hol és milyen mobileszközt használunk – merthogy ezek is fontos információk, sőt ezek az ún. digitális lábnyomaink.

A digitális lábnyom mindazokra az adatokra és információkra vonatkozik, amelyet az egyén az internet használata során megmutat önmagából és amelyből következtetni lehet ...

Tovább Szólj hozzá

2017. nov 20.

Álhírekkel befolyásolni a választást?

írta: Klausz.Melinda
Álhírekkel befolyásolni a választást?

31948387700_7d1ab104eb_b.jpgAz álhírek terjedését a közösségi média idézte elő? Korántsem! Az álhírek használata a közéletben nem újkeletű. Az 1800-as években Thomas Jefferson és John Adams kampánya során az egyik jelölt azzal vádolta meg a másikat, hogy hermafrodita és emiatt alkalmatlan az elnökségre. Persze lehet egy hamis hírre rátenni egy lapáttal, ahogyan ebben az esetben is történt, így viszontválaszként érkezett, hogy a valóságban indián és mulatt szülők gyereke a jelölt és szolgálólányokkal alszik.

Trump kampánya során az álhíreknek volt nagy szerepe, ezzel kapcsolatban a BuzzFeed és az Ipsos Public Affairs közös kutatásban kérdezte meg az amerikaiakat a választási álhírekkel kapcsolatban 2016. novemberében.

A kutatásból kiderült, hogy ...

Tovább Szólj hozzá

közélet választás közösségi média

2017. nov 15.

Kanadában már átláthatóak a politikai hirdetések!

írta: Klausz.Melinda
Kanadában már átláthatóak a politikai hirdetések!

facebook-cnn-elections.jpgA Facebookot számtalan kritika érte a tavalyi amerikai elnökválasztás kapcsán, emiatt mindent megtesz annak érdekében, hogy javítson az imázsán.

2017. szeptemberében Zuckerberg egy videóban jelentette be, hogy a Facebook célja, hogy átláthatóvá tegye a platformon közzétett hirdetéseket - különös tekintettel a politikai hirdetésekre, s ez a mai nappal el is indult Kanadában.

Innentől ha megtekintjük egy adott oldal aktív hirdetéseit, az oldal által megjelenített összes hirdetést láthatjuk majd innentől, függetlenül attól, hogy a célközönségébe tartozunk-e vagy sem! Ezen kívül a  politikai hirdetőknek igazolniuk kell a tartózkodási helyüket, a személyazonosságukat, és a hirdetett posztokhoz oda lesz írva, kik fizettek érte. A ...

Tovább Szólj hozzá

politika választás

2017. sze 20.

Facebook célzási tippek a B2C kommunikációhoz

írta: Vértes Zsuzsanna
Facebook célzási tippek a B2C kommunikációhoz

34829729360_e4a3efc771_b.jpgAmikor a vállalatok rájöttek a Facebook üzleti célú használatára, megörültek annak, hogy itt aztán bárkit el tudnak érni. Legyen akár másik földrészen, nő vagy férfi, fiatal vagy idős, célzott kampányok hadát indíthatjuk útjára a megfelelő célcsoportnak. Ám sok vállalat mégsem tudja sikeresen használni ezt a lehetőséget, mert nem tudja, hogyan is érdemes céloznia.

Első lépésként mielőtt belevágnál az új követők felkutatásába a legfontosabb feladatod, hogy nem szabad elfeledkezni a már meglévő követőkről sem . Főként mivel fontos információval szolgálnak a későbbi potenciális ügyfelek megszerzésében. Ismerd ki a jelenlegi célcsoportot, miért követ, miket szeret megnézni, milyen jellemzőkkel rendelkeznek, milyen ...

Tovább Szólj hozzá

kommunikáció rajongó b2b elköteleződés követő tartalommarketing

2017. sze 18.

13 javítási mód a közösségi profilodon egy óra alatt

írta: Vértes Zsuzsanna
13 javítási mód a közösségi profilodon egy óra alatt

stopwatch-2648253_640.jpgA vállalati profilunk frissítése, naprakészen tartása nem hanyagolható el különösen manapság. Az emberek rengeteg időt töltenek a közösségi appokon és a nem megfelelő információ rombolja az imázsunkat. A következőkben 13 egyszerű módot mutatunk a fejlesztésre, melyek kevesebb mint egy óra alatt elvégezhetők.

  1. Megfelelő méretű képek használata: Győződj meg róla, hogy a borítóképeid, a posztképeid, a profilképed megfelelő méretű és optimálisan kialakított minden nézetre. A felhasználók ma nem csak számítógépen, hanem tableten és okostelefonokon is böngészik az internetet és a social media felületeket. Ha az egyes oldalak szabványméreteitől eltérő képeket használsz, akkor megeshet, hogy valamelyik nézetben nem lesz ...
Tovább Szólj hozzá

2017. sze 15.

4 Instagram titok, amit a márkák nem tudnak...

írta: Vértes Zsuzsanna
4 Instagram titok, amit a márkák nem tudnak...

maxpixel_freegreatpicture_com-woman-instagram-social-media-people-cellphone-girl-2570925.jpgA tinédzserek különös érzékkel rendelkeznek arról, hogyan használják tökéletesen a közösségi oldalakat. Lehet, hogy készült számukra valami titkos kézikönyv, amit mi nem láttunk? Nézzük meg, mit csinálnak a fiatalok, és mit leshetünk el vállalkozásunk számára az Instagram használatához!

Te tudtad, hogy mit jelentenek az Insta kommentekben az LB, CB, FB és First kifejezések? Ezek olyan rövidítések, melyek segítenek egy érdekes poszt fenntartásában, hogy még több emberhez jusson el.

  • LB= like back vagyis kedvelj vissza
  • CB= comment back vagyis írj vissza
  • FB= follow back vagyis kövess vissza
  • First= means first comment vagyis első komment

Ennek az elvnek nagyjából annyi a lényege, hogy a kommentelők kifejezik ...

Tovább Szólj hozzá

2017. sze 14.

Miért jók a közösségi média gombok?

írta: Vértes Zsuzsanna
Miért jók a közösségi média gombok?

banner-772x250.pngMegváltoztak a megosztási szokások. Manapság már nem várhatjuk el, hogy az emberek linkeket másolgassanak, illesszenek be az oldalukra, hogy utána megosszák az egész világgal az érdekes tartalmakat. Ha nem tud mindössze egy-két kattintásból megosztani valamit, akkor nem is fog megosztani semmit

A leggyakoribb social media gombok közé tartozik a „megosztás”, a „tetszik” és a „követés”. Platformonként eltér kissé a használatuk, és a nevük, de mindegyik azt teszi, ami a dolga:

  • a megosztás segítségével az emberek egy kattintással megoszthatják barátaik számára azokat a cikkeket, híreket, ajánlatokat, ami szerintük érdekes, hasznos, vicces, stb.
  • a tetszik gombbal kifejezhetik a véleményüket, érzelmeiket a ...
Tovább Szólj hozzá

süti beállítások módosítása