2015. júl 24.

Ezért csökken a Facebook-on az elérés!

írta: Klausz.Melinda
Ezért csökken a Facebook-on az elérés!

Névtelen3 másolataMár szinte mindenki tudja, hogy milyen alacsony az elérés Facebookon. 2013 óta 48%-ról lecsökkent átlagosan 6% alá. Ez elég brutális csökkenés, amit a céges oldalak igencsak meg is éreznek. A Facebook ugyanis az utóbbi időben, azt a játékot játssza, hogy „fizetsz, vagy kimaradsz a dobásból”.

De vajon mi lehet az oka ennek a drasztikus csökkenésnek? A Kissmetric által végzett kutatásból kiderülhet!

Az organikus elérés visszaesésének 2 fő oka lehet:

  • Az egyik oka ennek, hogy a cégek felfedezték a Facebookot és egyre többen látnak a felületen lehetőséget a márkájuk népszerűsítésére. A több, mint 18 millió vállalkozás versenyzik a felhasználók kegyeiért, hogy bekerüljenek a hírfolyamukba. Ennyi információval viszont egy ...
Tovább Szólj hozzá

2015. júl 15.

Változik a CPC definíciója a Facebook-on!

írta: Klausz.Melinda
Változik a CPC definíciója a Facebook-on!

11414380_1464377117194821_347457171_nA hirdetők egyre csak özönlenek a Facebookra, hogy elérjék vele saját kitűzött céljaikat, mint például a honlapra való kattintás vagy a webáruház forgalmának növelése. A siker mérése érdekében pedig nem árt tisztában lenni a mutatószámok többségével… Ezért is fontos hír, hogy a napokban változik a Cost-per-click, vagyis a kattintásra jutó költség mérőszám definíciója a Facebookon.

Nézzük előbb meg, hogy mit is jelentett eddig a CPC a Facebookon:

A CPC a hirdetésekre való bárminemű interakciót mérte eddig, vagyis a like-okat, megosztásokat, hozzászólásokat és a kattintásokat.

Innentől viszont csak a következőket méri:

  • Honlapra való kattintás
  • Call-to-action gombra való kattintás (pl.: Vásárolj most)
  • ...
Tovább Szólj hozzá

2015. jún 26.

Nincs ötleted, miről posztolj? Segít a Facebook!

írta: Klausz.Melinda
Nincs ötleted, miről posztolj? Segít a Facebook!

facebook-ajanloElőfordult már veled, hogy kínszenvedés kitalálni, hogy mit posztolj a saját Facebook oldaladra? Nem egyszerű dolog valami olyat írni, ami figyelemfelkeltő, aktuális és még a termékről is szól. Az adminok bizony néha fogják a fejüket, hogy mi is legyen az aktuális felhasználó-mágnes bejegyzésük. Ilyenkor jól jön minden ötletforrás.

Most onnan érkezhet a segítség, ahonnan a legkevésbé várnánk… A Facebook ugyanis egy új funkciót tesztel, ami az adminok számára ajánl hasznos, aktuális témaköröket, hashtagek formájában. Ha pedig ezek fölé a hashtagek fölé visszük az egeret, akkor egy rövid leírást kapunk a témakörről.

Szerintetek hasznos funkció lesz? Mit gondoltok erről?

Tovább Szólj hozzá

2015. jún 25.

Ezt mutatja az Internet Veszprém kapcsán

írta: Klausz.Melinda
Ezt mutatja az Internet Veszprém kapcsán

Veszprém_Castle_Area_View_2010Turisztikai szezon kezdetén érdemes megvizsgálni, mit beszélnek városunkról az idelátogatók, milyen képet festünk az Interneten. A Séd kritikai folyóirat 2015. nyári számában érzelemmérést végeztem Veszprém és Veszprem hívószavakra, mely kutatás kivonatát az alábbiakban közöljük. A teljes anyag elolvasható az ingyenes folyóirat 32-33. oldalán!

Veszprém történetében – már ami a Google-ben 2004-ig visszanézhető - időszakot illeti, 2009-ig jelentős növekedés volt megfigyelhető a Veszprém és a Veszprem szavakra, keresettsége növekvő tendenciát mutatott. 2009. február 8-án a Cozma-gyilkosság esete megtriplázta a városra és Marian Cozma nevére történő kereséseket. Ezt követően azonban csökkenésbe fordult a keresések száma ...

Tovább Szólj hozzá

2015. jún 25.

Mikor, melyik képformátumot érdemes használni?

írta: Klausz.Melinda
Mikor, melyik képformátumot érdemes használni?

pictures-661946_640Több képformátum is létezik, mint például a PNG, JPG, vagy a GIF. De vajon melyiket milyen helyzetben érdemes használni? Sokan mondják, hogy a PNG a nyerő, mivel jó minőségűek. Viszont előfordulhat, hogy az ilyen formátumban feltöltött képek után több felhasználó is panaszkodni fog, hogy lassú az oldalunk betöltése. Nem véletlen, hiszen a jó minőséghez nagy képméret is társul, ami lassítja az honlapok betöltését.

De milyen befolyásoló tényezőket kell figyelembe vennünk a képformátum kiválasztása előtt?

Mobilos felhasználók: ha sokan nézik mobilról a felületünket, akkor érdemesebb lehet kisebb méretben feltölteni a képeket.

Szakmai vs. lakossági célközönség: Bizonyos munkahelyeken lehet akár 1GB le- és feltöltési ...

Tovább Szólj hozzá

2015. jún 24.

Mennyi időd van? Megmondjuk, melyik közösségi média oldal való Neked!

írta: Klausz.Melinda
Mennyi időd van? Megmondjuk, melyik közösségi média oldal való Neked!

Az egyik leggyakoribb üzleti dilemma kitalálni, hogy melyik felületen kezdjük a közösségi média marketinget. Szeretnék mutatni néhány ötlet, hogy segítsen eldönteni, melyik közösségi oldalba érdemes időt fektetni.

Mindenek előtt le kell szögeznünk néhány dolgot:

  • nincs általánosan elfogadott szabály, ami minden cégre, vállalkozásra igaz lenne a közösségi médiában.
  • A rajongó nem egyenlő a vásárlóval!
  • A minőségi tartalom uralkodik minden felületen.
A közösségi médiáról azonnal mindenkinek a Facebook ugrik be. De nem feltétlenül az a legjobb felület számunkra. Mutatunk egy képet, ami alapján eldönthetjük, hogy melyik felület is számunkra az ideális. De mivel nem olyan egyértelmű, ezért közösen elemezzük. actionable-social-media-audience.jpg

...

Tovább Szólj hozzá

2015. jún 23.

Újabb elem a Facebook algoritmusában!

írta: Klausz.Melinda
Újabb elem a Facebook algoritmusában!

facebookAnnak érdekében, hogy még tovább növeljék a felhasználói élményt és még pontosabb képet adjon vissza a hírfolyam, a Facebook bejelentette, hogy újabb elemmel bővíti az algoritmusát, mégpedig a bejegyzéseken töltött idővel.

És hogy miért kellett ez az új tényező az amúgy sem egyszerű egyenletbe? Arról a Facebook egyik munkatársa így ír:

„Megtudtuk, hogy sok esetben, csak azért, mert valaki nem lájkol, commenttel, vagy nem oszt meg egy bejegyzést a hírfolyamán, az nem jelenti azt, hogy nem volt hasznos számukra. Vannak esetek, amikor például az emberek információt akarnak a jelenlegi súlyos helyzetekről, de nem feltétlenül akarják azt véleményezni nyilvánosan. E megfigyelés alapján, mi frissítjük a hírfolyamot és ...

Tovább Szólj hozzá

2015. jún 09.

Gyakran Ismételt Facebook kérdések - 3. rész

írta: Klausz.Melinda
Gyakran Ismételt Facebook kérdések - 3. rész

2536574111_205c0acf9eMindig merülhetnek fel bennünk olyan kérdések, amikre nem ugrik be azonnal a válasz. Megpróbálunk néhány olyan kérdést összegyűjteni, amik megválaszolásával sikeresebbé tehetjük a kommunikációt a Facebookon. A sorozat első és második részét a linkekre kattintva találjátok!

Hogyan szerezhetem vissza adminjogomat az oldalamhoz?

Előfordul, hogy egy személy létrehozza az oldalt egy cégnek, de aztán elhagyja érintése nélkül és az adminjogot átadja valaki másnak a cégnél.

A dolgunk annyi, hogy rámegyünk az adott oldalra, majd a borítókép alsó sarkában lévő három pontra kattintva az „Oldal jelentése” menüpontot választva megjelenik egy lista, ahol a „Véleményem szerint ez a szellemi tulajdonom jogosulatlan használata” ...

Tovább Szólj hozzá

2015. jún 08.

Változás jön a Facebook-on?

írta: Klausz.Melinda
Változás jön a Facebook-on?

11219584_10153266105603604_3923025844649013459_nA Facebook ismét tesztel egy új lehetőséget, ami jelentős hatással lesz a tartalmakra a felhasználók hírfolyamán. De vajon hogyan befolyásolja ez a változás a Facebook oldalakat? Megnézzük!

A teszt lényege, hogy néhány felhasználó megkapta azt a lehetőséget, hogy kiválaszthatják, melyik ismerősük és oldal összes bejegyzése jelenjen meg számukra a hírfolyamukon. A Facebook megerősítette ezt a hírt, de nem árultak el több információt a dologról, sem azt, hogy mikortól érhető el ez az opció.

Az utóbbi időben tény, hogy a Facebook változásai rendre nyirbálták a márkák Facebook oldalának elérését és már 2-6% közé zuhant. De vajon ez tényleg pozitív változásokat hozhat?

Rengeteg kérdés merül fel az újítással ...

Tovább Szólj hozzá

2015. jún 08.

Óvatosan a szelfizéssel!

írta: Klausz.Melinda
Óvatosan a szelfizéssel!

jegy2Nem győzzük hangsúlyozni, hogy a Facebook rengeteg lehetőséget rejt, legalább ugyanannyi veszély is leshet ránk. Azzal, hogy megosztunk bármit is a Facebookon, bizony komoly károkat is okozhatunk, vagy éppen bajba is sodorhatjuk magunkat.

Erre volt kiváló példa sajnos a nemrégiben történt eset is, amikor is egy nő jogtalanul vádolt meg egy apukát pedofíliával a Facebook segítségével.

A férfi pár héttel ezelőtt sétálgatott egy plázában, mikor meglátott egy Star Wars plakátot. Mivel a fia imádja ezeket a filmeket, úgy döntött, hogy készít egy szelfit és elküldi azt fiának. Eközben egy közeli padról két fiú bámulta őt, rájuk köszönt, és mondta, hogy a saját fiának küldi a képet, aztán elsétált.

Ha csak ennyi lenne a ...

Tovább Szólj hozzá

süti beállítások módosítása
Mobil