2015. jún 06.

A GIF-ek betörtek a Facebookra!

írta: Klausz.Melinda
A GIF-ek betörtek a Facebookra!

how-to-display-an-animated-gif-picture-on-your-facebookAzok, akik igazán régi motorosok a Facebookon, talán emlékeznek rá, hogy a kezdetben még a Facebook támogatta a GIF formátumok feltöltését, majd ez egy idő után meg is szűnt, mert akkor még túl lassú és macerás volt a dolog, ezért megszűntették. Egy évtizeddel később, tehát most, ismét elővették ezt az ötletet a kalapból és a GIF-ek a napokban eláraszthatják a Facebookot.

De mit is kell tudnunk a mozgó képekről?

  • Az első dolog, hogy tartsuk szem előtt, hogy GIF linkeket enged beágyazni az oldal, nem pedig közvetlen feltöltések. Legalábbis egyelőre hiába próbáljuk feltölteni kedvenc GIF-jeinket, nem eredményez lejátszható képeket a Facebookon.
  • Ehelyett be lehet illeszteni egy GIF fájl hivatkozást a "állapotfrissítés" ...
Tovább Szólj hozzá

2015. jún 05.

A legrosszabb közösségi média marketingesek

írta: Klausz.Melinda
A legrosszabb közösségi média marketingesek

MinionsSokan úgy gondolják, hogy közösségi oldalakat nagyon egyszerű kezelni, hiszen csak felrakjuk a cégünkkel kapcsolatos híreket és ennyi. De mikor érdemes posztolni? Milyen képeket használjunk? Milyen méretben? És miről érdemes írni? Néhány közösségi média menedzser rémálmokat idézően végzi mindezt... Bemutatjuk őket!

A vásárló

Ők azok, akik szerint az elsődleges mérőszám a rajongók száma. Ezért képesek bármit megtenni, akár követőket is vásárolni. Nem számít nekik, hogy az új „kedvelőik” törökök, vagy indonézek és egy szót semmi értenek az oldal kommunikációjából…

A letámadó

Egyszerűen Twitteren csak olyanokat tweetel, mint "Kövess minket a Facebookon!", vagy "Vedd meg a könyvemet!". Ezen kívül pedig ...

Tovább Szólj hozzá

2015. jún 04.

Hogyan ellenőrizhetjük, hogy a hirdetésnél betartottuk a 20-80-as szabályt?

írta: Klausz.Melinda
Hogyan ellenőrizhetjük, hogy a hirdetésnél betartottuk a 20-80-as szabályt?

20prozentgridMint tudjuk, lassan eljutunk odáig, hogy aki nem hirdet Facebookon, az sajnos nem éri el a rajongóit. Az elérés már a legtöbb oldalon 2-6%-ra csökkent. A hirdetésnek viszont megvannak a maga szabályai… Ezek közé tartozik például az úgynevezett 20-80-as szabály is, ami annyit jelent, hogy a hirdetni kívánt képeke nem lehet több szöveg, mint 20%.

Ha figyelmeztetést kaptunk, hogy a hirdetési képen túl sok a szöveg, módosítanunk kell, nincs mese. Na de honnan tudhatjuk, hogy vajon eléri-e a hirdetésünk szövege azt a bizonyos 20%-ot?

A hirdetések a címben, az üzenetben, valamint a képen vagy a videó bélyegképén tartalmazhatnak szöveget, viszont ezek mindegyikénél más korlátozásokat kell betartani.

Szöveg a címekben és az üzenetben: ...

Tovább Szólj hozzá

2015. jún 04.

Gyakran Ismételt Facebook kérdések - 2. rész

írta: Klausz.Melinda
Gyakran Ismételt Facebook kérdések - 2. rész

2536574111_205c0acf9eA cégekben gyakran fogalmazódnak meg ugyanazok a kérdések Facebook-oldalukkal kapcsolatban. Mint ahogy az előző cikkben is, most is válaszolunk pár gyakori kérdésre.

Láthatom, hogy pontosan kik a rajongóim?

Az oldal adminjai, szerkesztői és moderátorai egyaránt láthatják a rajongókat. Viszont nem mindenkit, csupán azokat, akik nyilvánosan lájkolták az oldalt.

Kétféle módja van annak, hogy láthassuk rajongóinkat. Az egyik, hogy bejelentkezünk az oldalra és a jobb felső sarokban a kedvelések ábrára kattintunk. Itt kilistázza azokat a felhasználókat, akik legutóbb lájkolták az oldalt. Az „összes” gomb kattintásával a többi felhasználót is megjeleníti.
A másik módja, hogy saját fiókunkkal lépünk az oldalra és a jobb oldali ...

Tovább Szólj hozzá

2015. jún 04.

A nyár a legjobb ismerkedésre, hashtagelésre és fényképek feltöltésére!

írta: Klausz.Melinda
A nyár a legjobb ismerkedésre, hashtagelésre és fényképek feltöltésére!

jegySummer is coming! Ez pedig a közösségi médiára is hatással van. Igen, a nyár, amikor több millió ember élvezi inkább a napsütést a szabadban, mint bent ülne a gépek előtt. De a marketingesek hogyan maradhatnak szem előtt, amikor olyan sok a „zavaró tényező”? Szerencsére van megoldás!

Az alábbi infógrafikából láthatjuk, hogy a felhasználók ebben az időben inkább mobilról használják a felületet, a videós bejegyzések még nagyobb hangsúlyt kapnak, és többen használják az Instagramot is.

11057198_828067597269830_7231229_n

De mit kezdhetünk ezekkel az adatokkal? Mutatunk pár trükköt!

Örökítsük meg a pillanatokat videók segítségével!

A mobil videó a leggyorsabban növekvő média Facebookon. Facebook videós hirdetések a legjobb módja annak, hogy a ...

Tovább Szólj hozzá

2015. máj 25.

4 SEO mítosz, amiről jobb ha tudsz...

írta: Klausz.Melinda
4 SEO mítosz, amiről jobb ha tudsz...

googleSEOMég mindig ragaszkodunk a régi SEO (más néven keresőoptimalizálás) gyakorlatokhoz? Nem feltétlenül jó ötlet… Itt az ideje újragondolni a stratégiát! Különösen annak fényében, hogy a gyorsan fejlődő keresőmotor algoritmusa folyamatos frissül, mint például márciusban a The Penguin 2.1. Ezek miatt érdemes tisztázni a vállalkozások számára, hogy hogyan is működik a SEO, mivel a régi SEO stratégia sajnos már idejétmúlt.

#1 mítosz: Az IT részleg képes kezelni a SEO-t

Sok vállalkozás hajlamos átadni a SEO kezelését a saját IT részlegének vagy a webes tervezőknek. Általános tévhit, hogy a műszaki, informatikai szakemberek képes kezelni ezt. De a honlapunk SEO-ja nem lehet kizárólag az IT kezében. Csak azért, mert részt vesznek ...

Tovább Szólj hozzá

2015. máj 25.

Egy kép többet ér ezer szónál - a Facebookon meg főleg...

írta: Klausz.Melinda
Egy kép többet ér ezer szónál - a Facebookon meg főleg...

Tökéletes a Facebook oldalunkat aprólékosan beállítottuk és talán még tervünk is van, hogy naponta hány bejegyzést jelentetünk meg. Aztán csak ülünk a képernyő előtt, és a saját anyagok megosztásán kívül nem jut eszünkbe semmi. Pedig fontos, hogy folyamatosan és kiemelkedően kommunikáljunk, mert a Facebookon minden gyorsan avul. Főleg, mióta szinte minden vállalkozás rájött arra, hogy a közösségi média mennyire jövedelmező lehet számukra.

Azt már ugye megtanultuk, hogy a vizuális dolgok visznek mindent, legyen szó képről, vagy videóról. A lényeg, hogy figyelemfelkeltő legyen és hasson a felhasználók érzelmeire. Színtiszta pszichológia. Na de ha nem vagyunk profi dizájnerek és grafikusok, akkor mit tehetünk? Mutatunk néhány ...

Tovább Szólj hozzá

2015. máj 25.

Facebook videók mobilra

írta: Klausz.Melinda
Facebook videók mobilra

facebook-videoA Facebook állítása szerint minden akadálya megszűnik a mobilon való videós hirdetésnek a kisvállalkozók számára. 2015 első negyedéves jelentése szerint a Facebook videók több, mint 4 milliós megtekintést értek el. Ami még ennél is megdöbbentőbb, hogy a megtekintések 75%-a okostelefonról történt.

Az üzenet egyértelmű: a Facebook videók a siker kulcsa a marketingesek számára. Ezeknek a videóknak a száma körülbelül 85%-kal nőtt az elmúlt évhez képest és a napi felhasználók több, mint fele néz meg egy videót naponta. Ez azt eredményezi, hogy a Facebook videós kampányok kockázata és költsége jóval alacsonyabbak lehetnek a többi tartalomnál. Erre egy remek példa, hogy mikor a Replay farmer márka a Facebook videós kampánya az ...

Tovább Szólj hozzá

2015. máj 18.

A Facebook kiterjeszti az Audience Network hirdetések hatáskörét

írta: Klausz.Melinda
A Facebook kiterjeszti az Audience Network hirdetések hatáskörét

fbA Facebook tavaly mutatta be a Facebook Audience Network (FAN) nevű hirdetési rendszerét, amellyel a hirdetők nemcsak a közösségi oldal felületén helyezhetnek el reklámokat, hanem akár harmadik fél által fejlesztett mobilalkalmazásokban is.

Az Audience Network hirdetések segítettek az amerikai haditengerészetnek növelni kampányuk sikerességét 33%-kal. A Rosetta Stone nyelvstúdió program a FAN hirdetésekkel a mobil alkalmazásuk kattintásokra jutó költsége csökkent 40%-kal, és a vásárlások száma is 30%-kal magasabb volt, mint más hirdetésekkel.

De persze ez a módszer sem tökéletes még, itt is akad még fejlesztenivaló. Ezt pedig meg is teszik. A fejlesztő kutatások során arra a következtetésre jutottak, hogy a natív hirdetésekben kell ...

Tovább Szólj hozzá

2015. máj 14.

Gyakran ismételt - nem hülye - kérdések a Facebookról! 1. rész

írta: Klausz.Melinda
Gyakran ismételt - nem hülye - kérdések a Facebookról! 1. rész

2536574111_205c0acf9eMindenkiben felmerülnek kérdések a Facebookkal kapcsolatban, csak nem mindig merjük azokat megkérdezni. Ez a felület viszont rengeteg lehetőséget rejteget magában, ezért kár lenne elszalasztani azokat, csupán azért mert nem mertük feltenni a kérdésünket. Ezért mi most összegyűjtöttük néhány fontos kérdésre a választ.

Meg tudom változtatni a Facebook oldalam nevét?

Ha az oldalnak kevesebb, mint 200 rajongója van, akkor a művelet egyszerű. Mutatjuk a lépéseket:

  • Az oldal borítóképe alatt kattintsunk a „Névjegy” fülre
  • Itt fel van sorolva az összes megadott adat. A Név kategóriánál van megadva az általunk korábban választott név. Mellette pedig rá tudunk kattintani a „Módosítás” gombra.
  • Itt megadhatjuk az új nevet, ...
Tovább Szólj hozzá

süti beállítások módosítása
Mobil