2015. már 16.

Egy oldal, ami ismeri az ízlésünket!

írta: Klausz.Melinda
Egy oldal, ami ismeri az ízlésünket!

linke(1)Sokat elárul az emberről az, hogy miket lájkol és oszt meg a Facebookon, viszont barátaink ízlése nem feltétlenül egyezik a miénkkel.  A Linke nevű magyar alkalmazás ezt a jelenséget használja ki: elénk tárja azokat a linkeket, bejegyzéseket, amelyek érdekesek lehetnek számunkra.

A program több, mint 7000 felhasználó lájkja alapján különböző kategóriákat hozott létre. Ezekbe a kategóriákba sorol be minket előzetes Facebook történetünk alapján az oldal, így a csoportok népszerű bejegyzéseit kaphatjuk meg. Ha jól van beállítva a program és elég erősen kirajzolódik az ízlésünk Facebook oldalunk alapján, akkor végtelen számú új érdekes cikkhez juthatunk hozzá. Az adatvédelem fontossága miatt azonban a Linke nem is mutat a ...

Tovább Szólj hozzá

2015. már 13.

Egy aranyhalnak is jobb a memóriája, mint a Facebook-felhasználóknak

írta: Klausz.Melinda
Egy aranyhalnak is jobb a memóriája, mint a Facebook-felhasználóknak

fb fish(1)A közösségi felületeken a felhasználók figyelmét átlagosan 8 másodpercre tudod lekötni – ez pontosan 1 másodperccel kevesebb, mint egy aranyhal memóriája. 2000-ben még 12 másodpercig fent tudtuk tartani a figyelmünket a National Center for Biotechnology Information kutatása szerint, 1998-ban pedig ez az időtartam még 11 perc volt! Mi történt azóta?

Ennek a csökkenésnek az oka nagyrészt a túlzott információ-áradat: az e-mailek tömkelege, a reklámok, a közösségi felületek, a hírportálok. Ezeken a felületeken ugyanis ötször több információ jut el hozzánk naponta, mint például 1986-ban. Ma egy átlagos személy körülbelül 174 újsággal egyenértékű hírt kap naponta. (Telegraph UK). Az ilyen mennyiségű információk mellett nem ...

Tovább Szólj hozzá

2015. már 12.

Közösségi média és SEO?

írta: Klausz.Melinda
Közösségi média és SEO?

seo_socialRégen a jól optimalizált oldalak, a sok kulcsszó és a hátsó linkek volt a megoldás a honlapunk előkelő rangsorához a keresőkben, azonban amióta a Google Pingvin és Panda megjelent, azóta fontos a tartalom minősége is.

De mi a helyzet a közösségi médiával? Amikor látjuk, hogy a Facebook és a Twitter milyen forgalmat bonyolít le naponta, gondolkodóba esünk, hogy vajon melyiket érdemesebb használni nagyobb népszerűség érdekében: A közösségi médiát vagy a SEO-t? A költségvetési megszorítások miatt sok kis- és középvállalkozásnak gyakran nem telik mindkettőre. De vajon tényleg ennyire elkülönülne a kettő?

Fontos felismerni, hogy a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás ugyanolyan fontos ma is, mint volt tíz évvel ezelőtt (vagy ...

Tovább Szólj hozzá

2015. már 11.

Hogyan tereljünk forgalmat weblapunkra?

írta: Klausz.Melinda
Hogyan tereljünk forgalmat weblapunkra?

internet-marketingHa van egy jó honlapunk, sajnos az még nem elég, meg is kell, hogy találják az ügyfelek honlapunkat. De hogyan?

  1. Küldjünk ki hírlevelet a megújult honlapunkról, s kérjük meg olvasóinkat, hogy látogassák meg az oldalt.
  2. SEO! Használjunk kulcsszavakat a honlapunknál! Ezeket a kulcsszavakat használjuk a címeknél és a meta leírásoknál is! Arra azért figyeljünk, hogy csak releváns, szavakat használjunk.
  3. Frissítsük a honlap tartalmát! A Google Pingvin algoritmusa azokat az oldalakat veszi előre a keresőben, akik folyamatosan megújuló tartalmakat produkálnak. Ehhez ideális lehet például egy beépített blog ;)
  4. A hírlevélben, vagy egyéb e-mailben az aláírásunk alatt jelenjen meg a honlapunk címe is. Ez is plusz kattintásokat ...
Tovább Szólj hozzá

2015. már 11.

1.300.000 Youtube-feliratkozója van Jamie Olivernek!

írta: Klausz.Melinda
1.300.000 Youtube-feliratkozója van Jamie Olivernek!

favorite-youtube-channels-jamie-oliver-unusualcupcake-wordpress-comTöbb, mint 1.300 000 feliratkozóval Jamie Oliver Food Tube nevű YouTube csatornája az egyik legnépszerűbb gasztrocsatornának számít . De nem volt ez mindig így. A csatorna népszerűsége és a látogatottság éveken keresztül stagnált, annak ellenére, hogy a séf már közszereplő volt. A csatorna drámai változást akart elérni, ezért megvizsgálta az eddig stratégiáját és változtatott azon. Kitűzték céljaikat, annak elérése érdekében pedig a megfelelő tervet dolgozták ki.

A csatorna céljai:

  • Kiépíteni egy erős közösséget a gasztronómia szerelmeseinek YouTube-on
  • Növelni a teljes nézettséget, a feliratkozók számát és a megtekintési időt
A csatorna kezdetén a videók feltöltése teljesen rendszertelen volt. Volt, amikor egy ...
Tovább Szólj hozzá

2015. már 10.

Hogyan legyél egyszerre több helyen a közösségi médiában?

írta: Klausz.Melinda
Hogyan legyél egyszerre több helyen a közösségi médiában?

hootsuiteHa unod már, hogy rengeteg időt és energiádat veszi el az, hogy több közösségi oldalon is aktívan kommunikálj - ráadásul a Facebookon kívül sajnos az időzítés opció sem játszik - akkor ezt a programot neked találták ki!

A Hootsuite az egyik legnépszerűbb külső analitikai program a közösségi oldalak egy helyről való irányítására és rendszerezésére. A 2008 óta elérhető szolgáltatást jelenleg 175 országból több, mint tíz millióan használják rendszeresen.

A legnagyobb előnye az, amit már az előbb is említettünk, hogy az összes közösségi oldalt egy helyről irányíthatjuk. A HootSuite olyanokhoz tud csatlakozni, mint a Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Foursquare, WordPress.com, és kevésbé ismert oldalak, mint például ...

Tovább Szólj hozzá

2015. már 09.

Csökken az oldalad rajongóinak száma - elmondjuk, miért jó ez!

írta: Klausz.Melinda
Csökken az oldalad rajongóinak száma - elmondjuk, miért jó ez!

like-and-dislike-stamps[10]Látványosan csökkenhet a Facebook oldalak rajongóinak száma, a közösségi oldal ugyanis március 12-én letörli az inaktív felhasználókat minden oldalon. Nem kell pánikba esni, ez igazából egyáltalán nem olyan rossz hír, mint amilyennek hangzik, sőt… A Facebook csapata ugyanis úgy döntött, hogy nem számolják majd a rajongók közé azokat a felhasználókat, akik elhunytak (oldalukat pedig emlékoldallá alakították), valamint azokat sem, akik deaktiválták fiókjaikat. Érdemes azonban tudni, ha az adott felhasználó a későbbiekben úgy dönt, hogy újra aktiválja fiókját, akkor ismét feltűnik az oldalt lájkolók között.

A Facebook adminok az Elemzések/Insights fül alatt az alábbi üzenettel találkozhatnak manapság: “Nemrég ...

Tovább Szólj hozzá

2015. már 09.

Ha képek, akkor Instagram! Vagy mégsem?

írta: Klausz.Melinda
Ha képek, akkor Instagram! Vagy mégsem?

Pinterest-vs-Instagram-for-BusinessA Pinterest és az Instagram 2010-ben kezdte meg pályafutását és robbant be a köztudatba. Eleinte csak a szelfimániás tinik és az unatkozó háziasszonyok használták a felületet, később pedig a vállalatok is rájöttek, hogy mindkét felület egy kiaknázatlan aranybánya. De persze itt is meg kell dolgozni a sikerért.

Először is mérlegelni kell, hogy vállalatunk elég forrással rendelkezik-e ahhoz, hogy egy elsősorban vizuális elemekre építő közösségi oldalra regisztráljon.

A Pinteresten a képek különböző kategóriákba sorolhatók (pl.: receptek, divat, otthon), a felület elérhető asztali gépről és mobilos felületről egyaránt. Ezzel szemben az Instagram egy egyszerűbb felület, a képeket feltehetjük különböző címkékkel ...

Tovább Szólj hozzá

2015. már 09.

Facebook hirdetések mobilra

írta: Klausz.Melinda
Facebook hirdetések mobilra

FB-mobile-adsA Facebook úgy tűnik, hogy a csúcson van bevétel szempontjából. Nemrégiben megjelent adatok szerint a teljes éves jövedelme ismét növekedett, ezúttal 58%-kal, ami idén meghaladta a 12,47 milliárd dollárt. A bevétel legnagyobb hányadát a hirdetésekből befolyt összeg teszi ki, ami az utolsó negyedévben elérte a 3,59 milliárd dollárt - kifejezetten a mobilhirdetéseknek teljes negyedéves bevétel 69%-át köszönhetik.

A mobilos hirdetések 2012-ben indultak útnak a Facebookon. Eleinte csak néhány cég, később viszont már rengeteg vállalkozás használta ezt a lehetőséget. Az eddigi tapasztalatok alapján a mobilra való hirdetések nagyobb elköteleződést is váltanak ki a felhasználókból, de persze ennél jóval összetettebb a dolog. Egy ...

Tovább Szólj hozzá

2015. már 06.

Hogyan népszerűsítsd Facebook eseményeidet?

írta: Klausz.Melinda
Hogyan népszerűsítsd Facebook eseményeidet?

fb eventElőfordult már veled olyan, hogy meghirdettél egy számodra fontos eseményt, de valahogy mégsem a várt sikert hozta és meghirdetett eseményre csak a legjobb barátaink és az anyukánk igazolt vissza? Változtassunk ezen!

A rendezvényünk közösségi oldalakon való hirdetésével legtöbbször időt és pénzt spórolunk meg, ami lássuk be, mindig jól jön. Facebook eseményt bárki létre tud hozni, de ez nem eredményezi automatikusan a sikert is. Sőt, az, hogy meghívtuk a létező összes ismerősünket (bár újabban csak 1000 ismerős meghívását engedélyezi a Facebook) és néhányan meg is nyomták a „Részt veszek” gombot, még sajnos nem jelent semmit. Nézzünk meg néhány trükköt, hogyan növelhetjük az eseményünk sikerességét.

...

Tovább Szólj hozzá

süti beállítások módosítása