2020. már 13.

Az influencer marketingről

írta: Sáringer Viktória
Az influencer marketingről

inflmarketing.jpgSokakban felmerül a kérdés, vajon valóban hatékony-e az influencer marketing és érdemes-e belevágni. Most ebben a cikkben igyekszünk kicsit alaposabban utánajárni a témának.

Sok márka építi fel marketingstratégiáját influencereket bevonva és sikeresen el is adnak termékeket. Ide tartozik például a Triangl nevű fürdőruha márka, a Daniel Wellington órákat forgalmazó cég, a Frank Body szépségmárka és a HiSmile fogfehérírő termékekkel foglalkozó cég. Ha követünk külföldi influencereket, akkor elég nagy az esély rá, hogy láttunk már náluk a felsorolt márkák valamelyikével készült reklámot. Magyar influencereknél is találkozhattunk a cégek nevével, főleg a Daniel Wellington órák és a HiSmile fogfehérítő eszköze az, ami ismerős lehet. Ezek a márkák elsődleges hangsúlyt fektetnek az influencer marketingre és jó eredményeket érnek el. De vajon mindenkinek ugyanúgy megéri ez a hirdetési forma?inflmarketing2.jpg

Azt tudnunk kell, hogy nem minden influencer hobbiból kezeli profilját: számtalan influencer felmondott már a munkahelyén, hogy véleményvezérként építsen karriert magának és egyéni vállalkozásba kezdjen. Az influencer egyszerre fotográfus, fényképszerkesztő, projektmenedzser, közösségi média marketinges és reklámszövegíró. Persze van, akit ügynökségek segítenek, saját menedzsere van és nem maga írja még a bejegyzéseinek szövegeit sem, de a kezdetekben az influencerek általában saját maguk próbálnak meg elboldogulni a cégekkel való közös munkában. A véleményvezéri pozíció, mint láthatjuk, azért többről szól, mint pár kép készítéséről és feltöltéséről. Ezért a cégeknek számítani kell rá, hogy az influencerek nem feltétlen elégednek meg egy barter alapú együttműködéssel, hanem sok esetben a termékek, szolgáltatások mellett fizetésre is igényt tartanak.

Sokak szerint nem hiteles, megbízhatatlan az influencer marketing, csupán átverés. Manapság a hitelesség kérdése még inkább reflektorfénybe került, hiszen egyre több cég építi be stratégiájába a véleményvezérekkel való közös munkát. Az emberek azt várják az influencerektől, hogy legyenek őszinték az együttműködésekkel kapcsolatban. A hitelesség és megbízhatóság kiemelten fontos mind a márkák, mind a követők számára. Azok az influencerek, akik eljátsszák követőik vagy a márkák bizalmát, nem valószínű, hogy fényes karriert fognak befutni.

inflmarketing3.jpgBizalom nélkül nem jöhet létre közös munka cégekkel, ha pedig a követőknek rendül meg a bizalmuk, akkor az elérés és az eredményesség erősen csökkenhet. Természetesen nem csupán a véleményvezéreknek, hanem a márkáknak is rendkívül fontos szerepe van egy kampány sikeres megvalósulásában. Gyakran előfordul, hogy egy márka tapasztalatlan az influencer marketingben és irreális elvárásokat támaszt az eredményesség tekintetében. Sajnos be kell látni, hogy ma már rendkívül nehéz Instagram követőket szerezni és a felhasználókat meggyőzni arról, hogy termékünket válasszák. Erre egy jó módszer az influencer marketing, de önmagában nem biztosítja a teljes sikert.

A tapasztalattal még nem rendelkező márkáknak ajánlatos egy szakértő vagy ügynökség felkeresése, akik segítenek megvilágítani, hogy milyen befektetésből milyen eredményekre számíthatnak és ezután minden cég maga mérlegelheti, hogy megéri-e neki belevágnia az influencer marketingbe.

Olvasd el további cikkjeinket is influencer marketing témában!

Influencer támadásból együttműködés

Milliókat kaszáló gyermek influencerek (kidfluencerek)

Az influencer marketing veszélyei

Forrás: https://www.scrunch.com/blog/credibility-trust-authenticity

Szólj hozzá

marketing együttműködés influencer