2019. már 10.

Oroszország az internetcenzúra útjára lép Kínát véve alapul  

írta: R Judit
Oroszország az internetcenzúra útjára lép Kínát véve alapul   

 

branden-tate-355634-unsplash.jpgMár beszámoltunk Nektek a Kínában lévő internetcenzúráról és hogy ez olyan weboldalakat érint, mint a Facebook, Google, Twitter és az Instagram. A „Great Firewall” nevű cenzúra program szabályozza milyen weboldalakat és appokat lehet látogatni, illetve használni. Ami Kínában történik nem egyedülálló eset és nem is kell messzire menni az internetcenzúra egy újabb példájáért: Oroszország egyike szintén a legvitatottabb országoknak e kérdéskörben. 

Vlagyimir Putyin orosz elnök egy olyan új törvényt sürget, amely lehetővé tenné, hogy az interneten csak olyan tartalmak jelenjenek meg Oroszországban, amelyek előzetesen jóváhagyásra kerültek. Az orosz elnök javaslatát jelenleg az Orosz parlament alsó házában vitatják. A ...

Tovább Szólj hozzá

2019. már 04.

A kínaiakat nem zavarja az internetcenzúra?

írta: R Judit
A kínaiakat nem zavarja az internetcenzúra?

14980620016_b6b7b17b56_b.jpgFurcsa belegondolni, hogy ma a világon van olyan fiatal, akinek semmit nem mond a Facebook vagy az Instagram név. Márpedig Kínában ez nem is olyan szokatlan, hiszen a „Great Firewall” nevű internetes szűrés - ami megakadályozza a Facebook láthatóságát - az egyik legösszetettebb a világon.

Az elmúlt egy évtizedben a kínai kormány blokkolta a Google, Facebook, Instagram, Twitter oldalakat, valamint több ezer külföldi weboldalt, mint például a The New York Times vagy a Wikipédia felületét. Ezeknek az oldalaknak a helyébe saját gyártmányú kínai weboldalak sokasága érkezett, az egyetlen különbség az online cenzúra kemény jelenléte.

Sok kínai fiatalnak elképzelése sincs arról, hogy mi az a Google vagy Facebook, és a saját gyártmányú ...

Tovább Szólj hozzá

társadalom twiplomacy digital diplomacy digitális diplomácia

2019. már 03.

Reklámokkal és elérésekkel kapcsolatos fontos számok

írta: Csoma Dániel
Reklámokkal és elérésekkel kapcsolatos fontos számok

reklamok_es_eleresek.jpgA közösségi médiában használt algoritmusok folyamatosan változnak, ami jelentősen megnehezíti a márkák számára az organikus elérések számának növelését. Ma már elengedhetetlen a fizetett közösségi média  használata, ha igazi eredményt szeretnénk elérni. De vajon mit mondanak a számok ezzel kapcsolatban? A Sprout Social összegyűjtötte a legfontosabb adatokat, mi pedig szemezgetünk belőlük...

  1. A közösségi médiában való reklámozásnak költségét az Egyesül Államokban18,4 milliárd dollárra saccolják 2019-ben.
  2. A közösségi média a legrelevánsabb reklámozási csatorna a Z generáció 50%-a és a 2000 környékén született személyek 42%-a számára.
  3. A fiatalok 57%-a érzi úgy, hogy a reklámok egyre relevánsabbak számukra.
  4. ...
Tovább Szólj hozzá

2019. már 02.

Adatok a Twitterről és a LinkedInről, amit sosem mertél megkérdezni...

írta: Csoma Dániel
Adatok a Twitterről és a LinkedInről, amit sosem mertél megkérdezni...

A kattintásvadász cím után a lényeg a cikkben jön!

twitter.jpgAz érdekes közösségi média statisztikákat elemző cikkünket folytatjuk és ezúttal a Twitter és a LinkedIn adatokat vesszük górcső alá!

A Twitter még mindig eszméletlenül fontos közösségi média platform reklámozás szempontjából (annak ellenére is, hogy Magyarországon nem igazán használjuk, de amint nemzetközi piacra lépsz vagy a keresőoptimalizálásodat szeretnéd javítani, máris remek a felület), szóval nem árt figyelni a vele kapcsolatos statisztikai adatokat is. Nézzünk meg párat a legújabbakból!

  1. A közösségi médiában reklámozók 88%-a használja a Twitter, így még népszerűbb, mint az Instagram.
  2. A platform teljes bevétele 2018 első negyedében 665 millió dollár volt.
  3. 575 millió csak a reklámokból származott, ez ...
Tovább Szólj hozzá

2019. feb 28.

23 érdekesség a Facebookról és az Instagramról, amiket eddig még nem tudtál...

írta: Csoma Dániel
23 érdekesség a Facebookról és az Instagramról, amiket eddig még nem tudtál...

facebook-internet-login-267482.jpgKözel lehetetlen kiismerni teljes mértékben a közösségi médiát, mivel havonta változnak a trendek. Amikor úgy érzed, kitapasztaltad a felületet, jön egy újabb update vagy algoritmusváltozás. A Sprout Social azonban összegyűjtött néhány adatot és információt, amelyből a legfontosabbakat mi is elhoztuk!

Érdekes adatok a Facebook kapcsán:

  1. A közösségi reklámozók 97%-a tekinti a Facebookot a leghasznosabb platformnak.
  2. Továbbra is a legtöbb aktív felhasználóval rendelkező oldal a közösségi médiában.
  3. Az amerikai felnőttek 68%-a használta az oldalt 2018-ban.
  4. A jelenlegi használók két harmada napi szinten látogatja az oldalt.
  5. Az oldalt használó tinédzserek száma hatalmasat zuhant az elmúlt 3 évben.
  6. Videók ...
Tovább Szólj hozzá

2019. feb 28.

Chatbot trendek 2019-re

írta: K.Klarissza
Chatbot trendek 2019-re

robot-kid-rug.jpgVan már chatbotod? Vagy csak még a gondolata fogalmazódott meg benned? Most összegyűjtöttük, milyen trendeket várhatunk 2019-ben a chatbotok és a mesterséges intelligencia területén!

1. A chatbotok nagyobb és széleskörű elfogadása

A botok alkalmazása 2019-ben sokkal szélesebb körűvé válik. Az intelligens technológia biztosítja, hogy a chatbotok egyre több mindenhez értsenek majd, így jobban fel is fogja ismerni az ügyfél kérdéseit és szándékait. Az ügyfelek részéről pedig megnő a chatbotok elfogadása.

2. Az ügyfélszolgálat a chatbotok legnagyobb domainje

Az ügyfélszolgálat olyan terület, ahol a chatbotok erős hatást gyakorolhatnak. Az utóbbi években sikeres alkalmazásokat láttunk, amelyek azt mutatják, hogy a chatbotok ...

Tovább Szólj hozzá

2019. feb 27.

Mesélj el egy történetet carousel hirdetéseiddel!

írta: Cs. Krisztina
Mesélj el egy történetet carousel hirdetéseiddel!

picture2-e1463697735653.pngMi a carousel?

Egy olyan hirdetési forma, amikor 3-5 hirdetést egy görgethető egységgé vonhatsz össze. Valószínűleg láttál már hasonlót, csak nem tudtad, hogy az az.

Carouselek 2015 óta léteznek, úgyhogy ez a hirdetési típus viszonylag még fiatal, de a Facebook állítása szerint 30-50%-kal jobban teljesítenek, mint a sima képek. Meggyőző igaz?

De mégis miért megy ennyire a hype?

  • látványosak: több lehetőség rejlik benne, jobban megfogja a célközönséget, mint egy darab fénykép
  • interaktívak: mintha azt mondaná “nézz végig”. Gördíthesőségével arra ösztönzi a felhasználókat, hogy megnézzék mi van a többi képen

...és most nézzük, mire is lehet használni!

 

  1. Emelj ki egy terméket!

...

Tovább Szólj hozzá

hirdetés hirdetéskezelés

2019. feb 26.

10 Insta tipp kezdőknek

írta: Csoma Dániel
10 Insta tipp kezdőknek

10_tipp_borito.pngAz Instagrammot nem kell bemutatni, hiszen egyike a legnépszerűbb közösségi média platformoknak. Amellett, hogy kényelmesen használható bárhol-bármikor, meglehetősen könnyű elsajátítani használatát.

Itt van 10 tipp, ami segít kihozni a maximumot Insta használatodból.

Posztolj érdekes és színes fotókat és videókat!

A lényeg mindig az, hogy egyfajta értéket közvetítsünk követőinknek, szóval próbáljunk meg érzelmeket (boldogság, humor, nosztalgia) kiváltani a posztokkal! A színes és minőségi fotók több lájkot kapnak az instagrammon.

Ne rondíts bele a túl sok filter effekttel!

Számos filter használatára van lehetőség, hogy feldobd képeidet, de ezek használata már nem minősül „trendinek”. Az emberek főként ...

Tovább Szólj hozzá

2019. feb 26.

Hogyan választanak ki minket a hirdetések?

írta: Cs. Krisztina
Hogyan választanak ki minket a hirdetések?

Hirdetőként is fontos! Új adatokat szolgáltat a "Miért látom ezt a hirdetést?" panel!

priscilla-du-preez-216790-unsplash.jpgA Facebook egy új “Miért látom ezt?” (Why am I seeing this?) információs panelt terjeszt el annak érdekében, hogy még inkább átlátható képet kaphassunk arról, hogy miért pont azok a hirdetések jelennek meg nekünk, amik. Még pontosabban fogjuk tudni, hogy hogyan lettünk “kiválasztottak”. Izgalmas igaz?

Eddig annyival lettünk okosabbak, hogy ki fizetett a hirdetésért és, hogy milyen demográfiai adatok alapján céloztak meg bennünket. Február 28-tól már az is kiderül, hogy ha a cégek saját weboldalukon gyűjtött adatokat használnak, mikor töltötték fel azokat. Sőt azt is megtudjuk, hogy mikor jött létre az együttműködés a cég és a megbízott hirdető ügynökség között, ha a nem saját maguk által gyűjtött adatokat használnak.

...
Tovább Szólj hozzá

hirdetés hirdetéskezelés

2019. feb 25.

Mit tegyünk, ha "kimerülnek" hirdetéseink?

írta: Cs. Krisztina
Mit tegyünk, ha "kimerülnek" hirdetéseink?

rawpixel-1054561-unsplash_1.jpg  Te is tapasztaltad már, hogy a kitűnően működő kampányaid egyszercsak mintha “elromlottak” volna? Hallottál már arról az angol kifejezésről, hogy “ad fatigue”?

 

Mi az az ad fatigue?

Az ad fatigue minden kampányt befolyásol, még a legsiekresebbeket is. Akkor következik be, amikor a hirdetés gyakorisága túl nagy lesz: ez azt okozza, hogy a célközönség mindig ugyanazt látja újra és újra, emiatt pedig kevésbé reagálnak rá, a hirdetési egységköltséged pedig csak növekszik és növekszik... Nem számít, hogy milliókat vagy csak pár ezer forintot költünk, kivédhetetlen jelenség, hogy a kampányok egyszercsak “kifáradnak”. 

A Facebook Ads Manager nem egy olyan platform, ahol elég egyszer mindent hibátlanul beállítani, ...

Tovább Szólj hozzá

hirdetés hirdetéskezelés

süti beállítások módosítása